Topuri & Studii Analize

Top Social Brands 2017

9 iun. 2017 3 min

Top Social Brands 2017

Reading Time: 3 minute

A noua ediție a clasamentului celor mai active branduri în social media din România scoate în evidență 75 de companii care reușesc cu adevărat să facă performanță în zona de digital. Top Social Brands 2017 vă prezintă noile tendințe în social media, inovațiile realizate de brandurile cele mai active pe rețelele sociale, canalele cu cel mai mare impact și campaniile cele mai eficiente.

Raportul Top Social Brands 2017 vă oferă o analiză profundă a celor mai eficiente strategii social media, a tacticilor cu cel mai mare impact în online și digital și a brandurilor care au reușit să se impună în această arenă.

Top Social Brands 2017 este un clasament rezultat în urma unei cercetări ample realizate de revista Biz, împreună cu ZeList (vezi metodologia de mai jos). În prima fază a cercetării, am trimis chestionare către peste 125 de branduri, dintre care 90 au fost completate. Analizându-le, am întâlnit foarte des termeni precum „abordare 360”, „strategie integrată”, „declinare pe mai multe canale”, „parte a unui mix de comunicare”. Sunt semnele clare ale realității în care brandurile trăiesc astăzi, căutând consumatorul oriunde se află acesta, adaptând tacticile de abordare a acestui în funcție de canalul de comunicare, dar mereu ca parte a unei strategii-umbrelă, care să ajute la păstrarea coerenței mesajului.

Top Social Brands 2017 poate fi descărcat gratuit completând formularul următor:

[gravityform id=”3″ title=”false” description=”false”]

Metodologie

Top Social Brands 2017 este rezultatul unei analize complexe a activităților desfășurate de brandurile active în social media, în intervalul 30 aprilie 2016 – 30 aprilie 2017. În analizarea brandurilor au fost luate în calcul toate tipurile de activități care pot fi desfășurate pentru promovarea în social media: blog de companie / blog de brand; campanii pe bloguri (bannere, postări, teste, blogger ambasadors, endorsare pe bloguri, proiecte speciale cu bloggeri); campanii cu videobloggeri; pagina de Facebook; aplicații Facebook; cont de Twitter; cont de companie pe LinkedIn; cont YouTube; cont Google+; cont Instagram; activități de brand (promovare, interacțiune, customer care) în noi rețele sociale (Snapchat, Periscope, WhatsApp); campanii de promovare sau endorsement pe paginile de Facebook ale unor celebrități; campanii de advertising (paid media) în rețele de socializare de nișă și aplicații mobile (Shazam, Instagram, Twitter, Foursquare, Flipboard); proiecte speciale video (conținut dedicat pentru YouTube sau Facebook sau transmisiuni Live pe website-uri, parte din campanii de promovare); site cu user generated content; inițiator / sponsor la evenimente dedicate blogosferei sau promovării prin social media; customer care / customer relationship în social media (pe Facebook, forumuri, căutări pro-active pe forumuri); activități de recrutare prin social media; monitorizare activă a social media (menționarea instrumentelor folosite); alte conturi de social media (Pinterest, Flickr, Wikipedia, Snapchat, Tumblr etc) sau alte activități in afara celor menționate mai sus.

Înscrierile pentru includerea în Top Social Brands au fost deschise timp de două luni pentru companiile și agențiile care au dorit să participe la acest studiu. Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat în analiza din 2017. Nu au fost incluse în analiză branduri de media sau activități de autopromovare desfășurate de agențiile de comunicare.

Top Social Brands 2017 a rezultat în urma ponderării rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList (apariții și viewership*) – (35%) și topul realizat de revista Biz pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra peisajului social media din România (65%).

* Viewership-ul măsoară numărul de vizitatori potențiali care parcurg un anumit mesaj și se estimează pe baza unui algoritm de calcul ce combină un set de variabile caracteristice sursei primare cu un set de variabile specifice surselor secundare. Variabilele specifice sursei primare sunt: numărul mediu de vizitatori ai unui blog, tipologia blogului, poziția sa în topul ZeList, traficul mediu estimat pe respectivul palier ZeList, coroborat cu traficul mediu raportat de Trafic.ro. Termenul de surse secundare se referă la preluarea și propagarea mesajelor publicate de sursele primare pe bloguri, pe Twitter și pe Facebook. Variabilele surselor secundare care fac parte din algoritmul de calcul sunt: numărul de vizitatori potențiali generat de fiecare preluare și importanța sursei secundare (indiferent că este vorba despre poziția din ZeList, numărul de followeri de pe Twitter, numărul de fani/membri de pe Facebook). În privința preluărilor și propagării mesajelor pe Facebook, se ține cont de gradul de interacțiune al mesajului pe pagina pe care a fost postat, calculându-se relaționat la numărul total de fani/membri.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: