Top PR România 2020: Care sunt cele mai performante agenţii de PR
Reading Time: 2 minuteBiz a lansat rezultatele Topului celor mai performante agenţii de PR 2020, cea de-a opta ediție a studiului realizat de Unlock Market Research, care măsoară performanțele de business ale agențiilor de PR din România corelate cu felul în care acestea sunt percepute de companiile care plătesc pentru servicii de consultanță în comunicare.
Topul agenţiilor de PR din România este realizat în baza colectării şi analizei indicatorilor care vizează măsurarea performanţelor de business ale agenţiilor de PR şi a imaginii pe care acestea o au în rândul companiilor care plătesc pentru servicii de consultanţă în comunicare. La fel ca în ediţiile anterioare, clasamentul nu este doar despre cifre de afaceri, profitabilitate sau fee-uri şi nici doar despre evaluări din partea clienţilor, ci despre toate acestea la un loc, corelate în baza unui algoritm dezvoltat în parteneriat cu compania de cercetare Unlock.
Anul 2020 aduce pe prima poziție în TOP PR România două agenții de PR: McCann PR și Golin România.
Următoarele agenții de PR din top sunt (în ordine): Graffiti PR, MSL The Practice, Rogalski Damaschin Public Relations, GMP PR, Porter Novelli Romania, The Public Advisors, Smartpoint, Oxygen PR și DeciSePoate.
Top 30 de agenții de PR și toată metodologia care stă la baza cercetării realizate de Biz și Unlock Market Research se vor regăsi integral în numărul Biz 348 al revistei Biz.
Premiile Galei BIZ PR Awards 2020
Categoriile rezultate pe baza studiului prezentat în exclusivitate în cadrul galei „Biz PR Awards 2020”
- Locul 1: McCann PR
- Locul 1: Golin Romania
- Performanță în business (agenții cu cifră de afaceri de peste 1 mil euro): Graffiti PR
- Performanță în business business (small consultancy – agenții cu cifră de afaceri mai mică de 1 mil euro): Circle Square
- Cea mai creativă agenție de PR: McCann PR
- Profesionistul Anului în PR: Irina Roncea, Managing Director, Golin
PREMII SPECIALE – CAMPANII & PROIECTE
- Timișoreana pentru inițiativa națională de strângere de fonduri #separatidarimpreuna
- Campania #CancelCancer susținută de Avon și Kaufland România.
- Premiul pentru pentru creativitate în Comunicare: Burger King
- Campania „Totul despre bun gust. Și bun simț”, dezvoltată de Papaya Advertising pentru Fashion Days.
- Premiul pentru folosirea ”smart” a tehnologiei în comunicarea de brand: ”The Croppers” by KFC
PREMII SPECIALE – BEST PRACTICE & INDUSTRY TRENDS
- Inițiativa IAB România & 2Performant de a lansa primul cod de bune practici în influencer marketing din România
- BEST PRACTICE IN DIGITAL PR: MSL The Practice
- Inițiativa ”Putere: Cuvânt”: Graffiti PR
PREMII SPECIALE – PR PROFFESIONALS
- Premiu de excelență: Cristina Hanganu, Director de Comunicare & CSR Lidl România
- Premiu de excelență: Angelica Barbu, Director Comunicare & Marketing CEZ România
- Premiul de excelență în categoria Young Professionals: Ioana Mârzac-Sigarteu, Corporate Communication Manager la Samsung Electronics România
Trofeele oferite laureaților au fost realizate din plastic reciclat, cu ajutorul proiectului PlatiPrix. Această inițiativă este un proiect de responsabilizare cu privire la colectarea selectivă și reciclarea plasticului destinat industriilor creative, creat de The Institute.
Transmisiunea LIVE a evenimentului poate fi urmărită aici:
Echipa Biz mulţumeşte partenerilor care au făcut posibilă acesta ediţie: Telekom, McCann PR, MSL The Practice, Nespresso, OVN.ro, Palatul Bragadiru, GT Grafică şi Tipar, AD Production, Amelie Photobooth, Update Advertising, Netopia și EFdeN.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz