Analize MarComm PR

TOP PR ROMÂNIA 2019

11 oct. 2019 3 min

TOP PR ROMÂNIA 2019

Reading Time: 3 minute

Pentru la șaptelea an consecutiv, analizăm indicatorii care măsoară performanțele de business ale agențiilor de PR din România și îi corelăm cu felul în care acestea sunt percepute de companiile care plătesc pentru servicii de consultanță în comunicare. Din cele două componente analizate, în baza unui algoritm dezvoltat de Biz în parteneriat cu compania de cercetare Unlock Market Research, rezultă topul celor mai performante agenții de PR, un clasament care reflectă atât evoluția businessului acestora de la un an la altul, cât și capitalul de imagine de care acestea se bucură în rândul clienților.

Top 10 agentii de PR

Top 30 de agenții de PR, realizat de Biz și Unlock, rezultă  din corelarea cu ponderi egale (50%-50%) a doi indicatori: indicatorul performanței în business și indicatorul performanței agențiilor din perspectiva clienților.

indicatori

Indicatorul performanței în business, este realizat prin analizarea a patru dimensiuni financiare, fiecare având câte o pondere alocată: cifra de afaceri din 2018 (33%), suma totală a fee‑urilor încasate în 2018 (33%), profitabilitatea agenției – profitul înregistrat în 2018 raportat la numărul de membri ai echipei (17%) – și rata de creștere a cifrei de afaceri în 2018 față de 2017 (17%).

În realizarea topului, au fost luate în considerare doar agențiile înființate înainte de 2015 (cu trei ani înainte de 2018, anul de referință pentru care s-a făcut topul). În cazul agențiilor cu activitate de comunicare integrată, s-au luat în calcul doar cifrele de afaceri provenite din activitatea de PR.

clientii care au raspuns

Datele au fost colectate printr-un chestionar trimis agențiilor și de pe site-ul Ministerului Finanțelor. Pentru agențiile ale căror fee-uri nu sunt disponibile din motive care țin de confidențialitate sau politici ale companiilor, publicarea fee-urilor de consultanță în comunicare nefiind la momentul acesta o practică uzuală pe piața românească, am aplicat în algoritmul de calcul o pondere neutră, astfel încât lipsa acestei sume să nu aibă un impact negativ asupra rezultatului final.

Indicatorul performanței agențiilor din perspectiva clienților a fost realizat pe baza răspunsurilor oferite de un eșantion reprezentativ la nivel de industrie alcătuit din clienți ai serviciilor de PR (specialiști și manageri cu expertiză în zona de marketing, PR, comunicare, corporate affairs și CSR, dar și general manageri și antreprenori).

Răspunsurile celor chestionați au vizat măsurarea a doi indicatori de percepție din partea clienților, cărora li s-au acordat ponderi egale (50%-50%).

Primul indicator de percepție a rezultat din măsurarea a patru dimensiuni, folosite frecvent în evaluarea activității agențiilor de PR: capacitatea de analiză (28%), capacitatea de implementare (29%), creativitatea (29%) și capacitatea de raportare (14%). Pentru analizarea acestora s-au folosit întrebări și evaluări indirecte, iar procentele alocate corespund importanței pe care respondenții au acordat-o fiecărei dimensiuni în parte.

Al doilea indicator de percepție (realizat pe bază de întrebări și evaluări directe) a rezultat din măsurarea percepțiilor clienților privind satisfacția, intenția de recomandare și intenția de a lucra în viitor cu o agenție (pondere de 50%) și performanța agențiilor cu care au lucrat – tot cu o pondere de 50%

CINE SUNT CLIENȚII CARE AU RĂSPUNS CHESTIONARULUI BIZ & UNLOCK?

87% dintre cei care au răspuns chestionarului Biz și Unlock Market Research pentru evaluarea agențiilor de PR lucrează în domeniul comunicării de mai mult de cinci ani, 76% ocupă funcții de middle și top management, 62% dintre ei lucrează în prezent în companii cu mai mult de 100 angajați.

62% dintre respondenți au lucrat pe parcursul carierei lor cu mai mult de trei agenții de comunicare, media numărului de agenții fiind de aproximativ patru.

În ceea ce privește vârsta respondenților, 53% dintre respondenți sunt persoane cu vârste cuprinse între 36 și 45 de ani (procent în creștere față de edițiile anterioare, ceea ce indică un target mai matur și cu mai multă experiență), 14% au vârste de peste 45 de ani, 33% au vârste între 21 și 35 de ani.

Top PR 2019 1

 

Studiul integral se regăsește în suplimentul editorial “ TOP PR ROMÂNIA”, disponibil în ediție tipărită.

Costul de achiziție este 50 lei (TVA inclus) pentru varianta electronică. Proiectul se poate comanda aici

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: