Top cele mai urmărite și de încredere branduri de media din România
Reading Time: 2 minutePro TV, Digi24 și Antena1 sunt primele trei cele mai urmărite și de încredere instituții de presă din România, iar pe segmentul online, primele locuri sunt ocupate de Știrile Pro TV Online, Ziare.com și Digi24 online, potrivit raportului Digital News Report, lansat de Institutul Reuters şi Universitatea Oxford.
Raportul se bazează pe o cercetare realizată în 40 de ţări şi la care au participat peste 80.000 de consumatori de ştiri. În România, sondajul a fost făcut în perioada ianuarie-februarie 2020, pe un eșantion de 2.017 persoane, cu o distribuție mai mult urbană, având o marjă de eroare este de +/-2,18%.
”Digital News Report, de la Reuters Institute, din acest an confirmă un trend general către o lume a știrilor mai digitalizată, dominată de platforme, având în centru dispozitivele mobile; în plus, există dovezi că unii editori de materiale deosebite, premium, se bucură de o creștere a abonamentelor”, se precizează în secţiunea pentru România a raportului.
”Încrederea în mass-media crește timid în 2020, față de 2019, România fiind pe locul 19, din 40 de piețe de media, cu 38% din audiențele digitale care declară că au încredere în presă, în general. Digital News Report demonstrează că încrederea în presă este influențată de evoluțiile sociale și de gradul de divizare al unei societăți, iar în România, anul 2019, în comparație cu alte țări, a fost un an fără evenimente politice, economice sau sociale deosebite. Cu toate acestea, peste jumătate dintre audiențele digitale (54%) consideră că principala sursă de informații false sau înșelătoare poate fi identificată în zona Guvernului, a politicienilor și a partidelor politice din țară”.
Foto: © makyzz | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz