Top cele mai urmărite conturi online din România în prima lună de izolare socială
Reading Time: 3 minuteInna, Adelina Pestrițu și Max Infinit au cele mai urmărite conturi din social media, în România, potrivit analizei Starcom – Social Media Stars Index pentru luna martie. Astfel, se observă că, după prima lună de carantină, zona de gaming câștigă teren cu 5 intrări în top și pentru prima dată topul include și un influencer din zona de fitness. În clasamentul anterior, primele trei poziții erau ocupate de Inna, Andra și Adelina Pestrițu.
Șase locuri din top 10 sunt ocupate de muzicieni, iar entertainment-ul deține o singură poziție în top – Selly – față de cele trei locuri ocupate în luna decembrie. În schimb, zona de gaming câștigă teren, cu cinci intrări în top, comparativ cu o singură poziție în clasamentul anterior.
În continuare, Inna conduce topul general, datorită mărimii comunităților, însă nu are locul 1 pe nici o platformă individual. Adelina Pestrițu urcă pe 2, după locul 3 ocupat în clasamentul din decembrie, având o comunitate puternică pe Instagram, unde deține locul 1. Noi intrări în top 10 sunt IAN, Tony Poptămaș și Andreea Bălan. Datorită interesului crescut pentru a face antrenamente de fitness acasă în această primă lună de carantină, găsim pe locul 9 și primul trainer – Andrei Deiu.
“Comparativ cu topul lansat în luna decembrie, numărul de puncte adunate pentru clasamentul din luna martie este mai mic, semn al unei nivelări a performanțelor conturilor individuale și o varietate mai mare a celor care performează pe diferite platforme. Spre exemplu, putem observa că nu există persoane care să fie în top 3 în două platforme”, a declarat George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager.
Topul analizează prezența celor mai urmărite conturi pe cele trei mari platforme din online – Facebook, Instagram și Youtube – dar și anvergura canalului și engagement-ul comunităților fiecărui cont. Pe lângă topul Social Media Stars Index, o noutate sunt clasamentele specifice pe următoarele categorii: muzică, fashion & beauty, TV Stars, divertisment și gaming.
Prezența fiecărei persoane pe platformele de socializare a fost punctată după două criterii: anvergura canalului/paginii și engagementul fanilor. Pentru o reprezentare echilibrată a celor trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportând fiecare dimensiune la maximul platformei.
În anvergura canalului au fost luate în calcul numărul de fani/followeri/subscriberi, dar și numărul de mențiuni de către fani (în cazul Facebook) și numărul de vizualizări pentru fiecare clip (în cazul Youtube). Indexul de volum pe platformă a rezultat în urma însumării celor două dimensiuni.
Pentru calculul engagement-ului unui cont a fost calculată mai întâi care este ponderea numărului de comentarii și distribuiri față de numărul de aprecieri la nivel de piață. Pentru fiecare cont a fost multiplicat numărul de distribuiri și comentarii cu indexul mediu al pieței, însumate rezultatele cu numărul de aprecieri al contului, obținându-se astfel un număr de puncte de engagement pentru fiecare cont. Indexul de engagement a fost calculat raportând numărul de puncte al fiecărui cont la numărul maxim de puncte per platformă.
Ierarhizarea conturilor pe fiecare platformă a fost făcută însumând indexul de engagement cu cel de anvergură și raportându-l la maximul numărului de puncte al platformei respective. În acest mod, indexul fiecărei platforme a avut o pondere de 1/3 în indexul final.
Calculul indexului total a fost realizat prin însumarea indecșilor pentru fiecare platformă unde persoana este prezentă.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz