Top cele mai urmărite conturi de social media din România în luna iunie
Reading Time: 5 minuteInna, Andra Măruță și Cristina Ștefania au cele mai urmărite conturi din social media în luna iunie, în România, potrivit celei mai recente ediții a studiului Social Media Stars Index, realizat de Starcom România. Topul lunii iunie nu suferă schimbări notabile față de lunile anterioare, cu excepția contului Adelinei Pestrițu care a dispărut din primele 10 poziții, din cauza pierderii locului 1 în Instagram. Acum, aceasta se situează pe poziția a 13-a la general. Inna se menține de trei luni în fruntea clasamentului.
În ediția anterioară, primele locuri erau ocupate de Inna, Adelina Pestrițu și Max Infinit. Detalii aici. Iar ediția din februarie 2020, aici.
Odată cu relaxarea restricțiilor și a zilelor călduroase de vară, activitatea fanilor creatorilor de conținut în platformele de social media a scăzut. De aceea, în luna iunie, s-au putut observa două trenduri: Facebook și Instagram au avut o scădere marginală, -1% în total engagement, iar YouTube a avut o cădere abruptă: de -8% total vizualizări în iunie față de mai și -10% în engagement.
”În luna iunie se observă o scădere a activității utilizatorilor pe platformele sociale, în special YouTube, unde vedem o scădere a activității cu 10%, principalele motive fiind relaxarea restricțiilor și programarea vacanțelor de vară. În acest context putem observa revenirea în forță a creatorilor de muzică și a entertainerilor, dar și faptul că românii continuă să fie interesați de sport și mișcare, chiar și după ieșirea din carantină”, explică George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager.
Inna este în continuare pe locul 1, dar pierde teren atât pe Facebook – locul 10 față de 6 în luna mai, cât și în YouTube – locul 13 față de 4.
Andra a urcat o poziție față de luna anterioară și a ajuns pe locul 2. Astfel, aceasta câștigă puncte în plus, în special pe Instagram și YouTube.
Cristina Ștefania deține primul loc pe Instagram luna aceasta și continuă să își crească numărul urmăritorilor în platformă, dar și engagement-ul fanilor prin organizarea de concursuri cu premii.
Totodată, s-a observat un interes al românilor pentru mișcare, astfel că Andrei Deiu se clasează pe locul 6 la general (2 în Instagram), după ce în luna mai acesta ocupa locul 9.
Șelly revine în top 10, după ce în luna mai s-a clasat pe locul 14, datorită ultimului său clip pe subiectul bacalaureat și sistemul de învățământ. Acest clip reprezintă una dintre cele mai apreciate postări din luna iunie în social media. În schimb, Antonia cade câteva poziții în clasament și ajunge pe locul 12, după ce în luna mai ocupa locul 6.
O surpriză vine de la Anyta Cooking, care ocupă locul 16 în clasament, cel mai bun loc ocupat până acum de un creator de conținut din zona de gătit.
În premieră, Bianca Adam (Tequila) urcă pe locul 17 luna aceasta. Clipul postat pe YouTube despre cum a fost agresată pe stradă a adunat peste 2.3 milioane de vizualizări.
O altă premieră este intrarea lui Feli în Top 20, cu melodia postată la începutul lunii pe YouTube, care a adunat aproape 5.5 milioane de vizualizări.
Inna se menține pe locul întâi și în topul celor mai căutați artiști de muzică, cu o detașare semnificativă față de Andra, care o urmează pe locul 2.
La categoria Fashion & Beauty, primul loc este ocupat de către Adelina Pestrițu, care a dispărut din primele 10 locuri în categoria general – aceasta obișnuia să se poziționeze pe locul fruntaș în Instagram. Locul 2 este ocupat de Cristina Ich, iar locul trei este ocupat de proaspătă mămică, Dana Rogoz.
Starul TV numărul 1 al momentului este Dorian Popa, urmat de Răzvan Botezatu pe locul al 2-lea și Andreea Mantea pe locul 3, cu emisiunea Puterea Dragostei.
Șelly ocupă locul 1 în categoria Entertainment după ce în luna iunie clipul său despre învățământul românesc a fost una dintre cele mai apreciate postări. Mircea Bravo ajunge pe locul 2, iar Flick Domnul Rimă pe 3.
Gamerul lunii iunie este Maxinfinite. Pe locul 2 se clasează iRaphahell, iar pe 3 Bercea Ionuț.
Cum a fost realizat topul?
Prezența fiecărei persoane pe platformele de socializare a fost punctată după două criterii: anvergura canalului/paginii și engagementul fanilor. Pentru o reprezentare echilibrată a celor trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportând fiecare dimensiune la maximul platformei.
În anvergura canalului au fost luate în calcul numărul de fani/followeri/subscriberi dar și numărul de mențiuni de către fani (în cazul Facebook) și numărul de vizualizări pentru fiecare clip (în cazul Youtube). Indexul de volum pe platforma a rezultat în urma însumării celor doua dimensiuni.
Pentru calculul engagement-ului unui cont a fost calculată mai întâi care este ponderea numărului de comentarii și distribuiri față de numărul de aprecieri la nivel de piață. Pentru fiecare cont a fost multiplicat numărul de distribuiri și comentarii cu indexul mediu al pieței, însumate rezultatele cu numărul de aprecieri al contului, obținându-se astfel un număr de puncte de engagement pentru fiecare cont. Indexul de engagement a fost calculat raportând numărul de puncte al fiecărui cont la numărul maxim de puncte per platformă.
Ierarhizarea conturilor pe fiercare platformă a fost făcuta însumând indexul de engagement cu cel de anvergură și raportându-l la maximul numărului de puncte al platformei respective. În acest mod, indexul fiecărei platforme a avut o pondere de 1/3 în indexul final.
Calculul indexului total a fost realizat prin însumarea indecșilor pentru fiecare platformă unde persoana este prezentă.
În elaborarea acestui top, au fost analizate peste 2.300 conturi din România, care oferă o imagine completă asupra activității din social media.
Foto: © Valbap | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz