MarComm Analize Digital Publicitate

Top cele mai bune reclame din lume în 2019

12 iun. 2020 3 min

Top cele mai bune reclame din lume în 2019

Reading Time: 3 minute

BP, Milka și HSBC sunt brandurile cu cele mai bune reclame în clasamentul Kantar Creative Effectiveness Awards. Clasamentul a fost realizat pe baza evaluărilor făcute de consumatori și au fost analizate reclame din 78 de țări, din trei medii de comunicare: TV, digital și print & OOH. În total, au fost evaluate peste 10.000 de execuții prin metodologia Link, care măsoară potențialul unei reclame de a atinge obiectivele pe termen scurt și lung ale brandului.

 “Give to those who give the most” – o reclamă din Germania pentru Milka și “CSR Birmingham” – o reclamă din UK pentru HSBC sunt considerate a fi cele mai eficace execuții din 2019, conform primei ediții a premiilor Creative Effectiveness Awards acordate de către Kantar.

Topul reclamelor digitale    

Locul 1: Milka cu campania ”Milka Christmas: Give to Those Who Give the Most”, semnată de Wieden + Kennedy Amsterdam 

Locul 2: Google App cu campania ”Search the Lyrics with Google”, semnată de Zula Alpha Kilo,  Indonezia

Locul 3: Dulux cu campania ”Let’s Colour Experiment: Escalator”, semnată de Road 381, UK

Analiza categoriei de reclame digitale arată că execuțiile cele mai eficace recompensează privitorul cu un conținut cu valoare de entertainment, un conținut care reușește să penetreze filtrul anti-reclame din mintea consumatorilor și îi motivează să le vizioneze. Reclama de Crăciun de la Milka “Give to those who give the most”, ocupanta locului 1 în clasamentul execuțiilor digitale, abordează un mesaj puternic și relevant pentru sezonul cadourilor. Aceasta a fost creată în parteneriat cu European Union of the Deaf și promovează incluziunea într-un mod emoționant.

Topul reclamelor în print și OOH 

Locul 1: HSBC cu  ”HSBC CSR Birmingham”, semnată de Wunderman Thompson, UK

Locul 2: Estrella Dammc cu ”Silja”, semantă de &Rosàs, UK

Locul 3: Camden Hells cu ”Juicer Static”, semnată de Forever Beta, UK

Câstigatorii acestei categorii ilustrează puterea creativității de a transmite o impresie instantanee despre brand. Reclamele print și OOH au la dispoziție doar câteva secunde pentru a atrage atenția consumatorilor, astfel încât este esențial ca acest tip de advertising să aibă un impact imediat, pentru putea transmite mesajul sau pentru a putea reține interesul privitorului mai mult timp.

HSBC trezește o reacție emoțională instantanee prin reclama sa OOH din clasament. Statistica șocantă care arată ca 1 din 45 de locuitori din Birmingham nu au o adresă, prin urmare nu pot avea un cont bancar, un job sau o casă, îi permite băncii să scoată în evidență munca depusă pentru a sprijini comunitatea locală. 

Topul reclamelor TV

Locul 1: BP cu spotul ”Blind Date” semnat de Ogilvy&Mather, Spania 

Locul 2: Tim Hortons cu spotul ”Ask a Timbits Kid”, semnat de Zula Alpha Kilo, Canada

Locul 3: Unox cu spotul ”Tijden veranderen”, semnat de TBWA  Netherlands

Câștigătorii din categoria TV demonstrează că acest tip de conținut nu și-a pierdut capacitatea extraordinară de a genera vânzări și de a contribui la consolidarea brandurilor, mai ales atunci când împletesc distinctivitatea cu arta de a construi povești care trezesc emoții. Considerată cea mai puternică reclamă TV din 2019 la nivel global de către Kantar, “Blind Date” de la BP arată cum un mesaj funcțional poate fi interesant cu o poveste amuzantă, bine legată de marcă și foarte diferită față de ceea ce ne-am aștepta să vedem de o companie din domeniul petrolier.

“Caracteristicile pe care le au în comun campaniile câștigătoare distinctivitatea și foarte buna integrare a brandului în poveste. Reclamele premiate – preferatele consumatorilor – iau multe forme și au diverse tactici creative pentru a transmite mesajul, demonstrând că nu există o rețetă universal valabilă care poate fi urmată pentru a ajunge la un conținut extrem de bun. Interesant este că multe dintre reclamele laureate ale premiilor Kantar pentru eficacitate creativă sunt povești emoționante sau apelează la umor, în constrast cu tendința industriei, care este aceea de a folosi mai puțin umorul.” – Daren Poole, Global Head of Creative în cadrul Kantar.

În 2019, doar 34% dintre reclamele evaluate de Kantar și-au propus să provoace cel puțin un zâmbet, comparativ cu anul 2000 – când 54% aveau această intenție. 

Foto: © Tomert | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: