Top 30 cei mai mari proprietari de media ai lumii
Reading Time: 3 minuteAlphabet, holding-ul care detine Google, a devenit cel mai mare proprietar media din lume in Top 30 Global Media Owners, publicat de Zenith. Veniturile media ale acestei companii cumuleaza 60 miliarde de dolari, cu 166% mai mult decat compania situata oe locul 2, Walt Disney.
Clasamentul este stabilit dupa veniturile media, conform estimarilor Zenith. Zenith defineste veniturile media ca fiind toate veniturile generate de publicitatea vanduta de un grup (sau companie) pe diverse canale (televiziune, ziare, publishing, internet search, social media etc.). Acest lucru furnizeaza o imagine clara asupra dimensiunii si puterii de negociere a celor mai mari furnizori de spatii media, cu care trebuie sa negocieze advertiserii si agentiile. Raportul acopera anul financiar 2014, fiind ultimul an pentru care Zenith detine cifre de venit pentru toate companiile listate public.
Cine sunt gigantii din Top 30 Global Media Owners?
Facebook, Baidu, Yahoo si Microsoft sunt gigantii media la nivel mondial, fiecare dintre acestia crescand in clasament fata de anul anterior. Facebook a urcat de pe locul 10 anul trecut pe locul 5 în acest an; Baidu a urcat de pe locul 14 pe locul 9; Yahoo de pe locul 18 pe locul 15; iar Microsoft de pe 21 pe 17. Facebook cunoaste cea mai rapida crestere in acest top, avand venituri media cu 65% mai mari fata de anul trecut. Baidu ii urmeaza (cu o crestere de 52%), iar Alphabet cu 17%.
Cei cinci giganti digitali genereaza 88 de miliarde de dolari in venituri media, ceea ce reprezinta 34% din totalul veniturilor generate de toate cele 30 companii din top, si 65% din intreaga piata de publicitate de internet la nivel mondial. Dominatia lor comuna asupra publicitatii digitale demonstreaza faptul ca aceste cinci companii au capturat cea mai mare parte a castigurilor din cresterea lor rapida. Consumul digital a crescut la o medie de 18% pe an, in ultimii cinci ani, lucru datorat raspandirii tehnologiei mobile, extinderii social media si online video, precum si dezvoltarea tehnologica din advertising, cum ar fi programmatic buying si search-ul localizat in timp real. Consumul de publicitate din toate celelalte tipuri de media a crescut cu doar 0.6% pe an.
Confruntati cu venituri stagnante din business-ul de baza, proprietarii de media traditionala au investit in activitatile lor digitale, fie prin extensiile in online ale brandurilor deja existente sau prin crearea de noi produse digitale de sine statatoare. Acest fenomen s-a manifestat cu preponderenta in randul publisherilor de ziare si reviste, care au suferit un declin pe termen lung al cererii pentru produsele lor din presa scrisa, in cea mai mare parte a pietelor dezvoltate.
Aceasta competitie acerba si dominatia gigantilor digitali a facut dificila pentru multi proprietari media inlocuirea veniturilor din afacerile lor traditionale cu noile venituri din online. Aproape jumatate dintre furnizorii media din Top 30 au inregistrat venituri mai scazute comparativ cu anul trecut, cu toate ca, in doua dintre cazuri acest lucru a fost determinat de faptul ca proprietarii au eliminat o parte din activitatile lor media. Time Warner a izolat divizia de reviste intr-o companie de sine statatoare – Time Inc, care isi face debutul in acest raport la numarul 30, in timp ce CBS Corporation s-a retras din activitatea de publicitate outdoor.
Raportul a fost lansat in 2007 si a fost ultima data publicat in 2015. Zenith defineste veniturile media ca fiind veniturile dobandinte in urma desfasurarii tuturor tipurilor de activitati comerciale care stau la baza advertising-ului. Scopul sau este de a evalua care sunt cele mai importante companii ale industriei de marketing.
Credit foto: © Jesussanz | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz