Top 100 cele mai puternice branduri românești în 2019
Reading Time: 2 minuteCampionul celor mai puternice branduri româneşti în 2019 este Gerovital, urmat de Borsec și Dorna. În fruntea clasamentului realizat de Unlock Market Research pentru revista Biz se situează și Arctic, Dero, Aqua Carpatica, Farmec, Dacia, eMAG și elmiplant.
Ajunsă la a zecea ediţie, conferința BrandRo, organizată de Revista Biz, a prezentat în exclusivitate rezultatele studiului din acest an.
Studiul măsoară puterea mărcilor românești din perspectiva investiției de încredere și afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 1.000 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărțire pe sex și vârstă a populației între 18 și 55 de ani.
Performanța mărcilor românești este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanța unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse.
Respondenții au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferință pentru fiecare marcă, iar acesta a fost ulterior analizat împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final.
Studiul integral se regăsește în suplimentul editorial „100 cele mai puternice branduri românești”, disponibil în ediție tipărită. Costul de achiziție este 50 lei (TVA inclus) pentru varianta electronică și 75 lei (TVA inclus) varianta fizică. Proiectul se poate comanda aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz