Toate reflectoarele pe Reșița, la 150 ani de la fabricarea primei locomotive cu abur
Reading Time: 3 minuteReșița devine pentru o zi cel mai instagramat loc din România, cu ajutorul a 20 de creatori de conținut și jurnaliști, pe care Cronicari Digitali i-a invitat să descopere patrimoniul arhitectural, industrial și cultural al orașului în cadrul unui ”Heritage Tour”.
Evenimentul are loc în anul în care Reșița aniversează 150 ani de la fabricarea primei locomotive cu abur (1872), 100 ani de la construirea Fabricii de Locomotive și 50 ani de la inaugurarea „Muzeului” de Locomotive cu abur din Triaj (1972). Organizatorii urmăresc să pună în valoare diversitatea patrimoniului cultural din Reșița, în mediul digital, pentru tânara generație, cu impact la nivel național și regional, pe fundalul triplei aniversări din 2022.
Sâmbătă, traseul influencerilor va include atât obiective de vizitat cunoscute, cât și spații nedescoperite încă de public, cum ar fi Scoala Pittner, furnalul din incinta TKM, Muzeul Locomotivelor cu Abur, Muzeul Cineastului Amator, Muzeul Banatului Montan, dealul Golului, Palatul Cultural, Magazinul Universal, podul de la Vama& funicularul, vila Koch, gura de vărsare în Bârzava a „canalului topitoriei” (Schmelzgraben), clădirea gării Reşiţa Sud, clădirea fostei Administraţii Comunale a Reşiţei Române, locuintele fraților Blăjița și casele familei Neff, clădirea fostei Școli Siderurgice, clădirea Muzeului de Piatră, Teatrul de Stat și Hala Minda.
În Reșița va fi înregistrat și un episod special al celui mai popular podcast cultural românesc, Cronicari Digitali, în care realizatorii Diana Popescu și Cosmin Dragomir vor căuta să descopere patrimoniul arhitectural, industrial și cultural al orașului, dar și pe cel gastronomic, cu ajutorul unor personalități locale.
După Reșița, creatorii de conținut și jurnaliștii vor continua explorarea drumului care unește România, de la Sud la Nord, în cadrul ”Rucsacului cu povestiri de pe Via Transilvanica”, prin care sunt descoperite și aduse în atenția publică cele mai noi ținuturi marcate pe Via, respectiv Terra Banatica, Terra Dacica și Terra Romana.
“Cu o echipă de peste 20 de jurnaliști, instagrameri, blogeri, tik-tok-eri, podcasteri și vlogeri, Cronicari Digitali, în turul dedicat Via Transilvanica, se vor opri timp de 24 de ore la Reșita pentru a îi spune povestea triplei aniversări în mediul digital, în fața unor comunități online care însumează sute de mii de persoane interesate de patrimonial cultural al României. Toți vor afla că în 2022 Reșița marchează o triplă aniversare- 150 ani de la fabricarea primei locomotive cu abur, 100 ani de la construirea Fabricii de Locomotive și 50 ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive cu abur din Triaj.
Știm că Reșita este un nou centru urban al renașterii culturale și urmărim cu încântare activitățile de aici, din ultimii doi ani. Orașul este și un punct important pe harta Via Transilvanica. De aceea, în cadrul rezidenței de digital storytelling din 2022 i-am dedicat un proiect special – RE: member, RE: connect, RE: discover”, explică Silvia Teodorescu, coordonatorul Cronicari Digitali.
Imaginile și poveștile surprinse de creatorii de conținut și de jurnaliști vor putea fi văzute pe Instagram și Facebook urmărind hashatgul #cronicaridigitali și #discoverresita
Proiectul ”50:100:150 RE:member, RE: connect, RE: discover”, realizat prin platforma culturală Cronicari Digitali, este derulat de Asociația Human Made Art (HUMART) printr-o finanțare acordată de Municipiul Reșița și de Consiliul local prin GRANTURI ”REȘIȚA – SPAȚIU CULTURAL”.
”50:100:150 RE:member, RE: connect, RE: discover”
Numele proiectul ”50:100:150 RE:member, RE: connect, RE: discover” face trimitere la tripa aniversare marcată de Reșița în 2022 și face o conectare cu cele trei direcții de dezvoltare ale municipiului: Reșița nouă – orașul tinerilor – noi căi de reconectare a tinerilor reșițeni cu comunitatea și orașul; Reșița – oraș smart city – cu rolul major al artei în educația urbană; Reșița – oraș înfrățit cu natura – rolul major al artei în sustenabilitatea conceptului de oraș verde.
”Re:member” pentru că prin acest proiect este susținută cunoașterea trecutului Reșitei (remember), încurajând astfel transformarea în membrii activi al comunității care susțin viitorul orașului (member).
”Re:connect” oferă perspectiva către Resița nouă, ca orașul tinerilor din Banat, re-conectați între ei prin tehnologie smart din rețelele sociale și digital media.
”Re: discover” este scânteia de la care pornește proiectul, fiind generată de de la tripla aniversare care oferă pretextul dezvăluirii către publicul larg a diversității patrimoniului local.
”50:100:150 RE:member, RE: connect, RE: discover” este un proiect derulat de Asociația Human Made Art (HUMART), cu susținerea Primăriei Municipiului Reșița și a Consiliului Local al Municipiului Reșița prin programul GRANTURI ”REȘIȚA – SPAȚIU CULTURAL”.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz