Business Companii Stiri Tech

Toată lumea se bucură de revenirea la birou, inclusiv cyberinfractorii

12 iun. 2020 2 min

Toată lumea se bucură de revenirea la birou, inclusiv cyberinfractorii

Reading Time: 2 minute

Măsurile de relaxare resimțite aproape în întreaga Europa își au ecoul și în România, astfel încât din ce în ce mai multe companii le permit angajaților să se reîntoarcă la birou adoptând, așa cum este normal, anumite măsuri sporite de protecție sanitară.

Un factor care poate să treacă adesea neobservat este riscul la care se expun companiile din punct de vedere al atacurilor informatice. Acest risc era unul ridicat încă dinainte de pandemia de COVID-19, iar un raport al FBI arată că, la nivel global, pe întreg anul 2019 pierderile cauzate de atacuri informatice s-au ridicat la 3,5 miliarde de dolari, iar de la începutul anului 2020 până în prezent, aceste activități ilicite au crescut cu 37% lunar.

Este mai important ca niciodată acum pentru companiile care își reprimesc angații la birou ca, odată ce stațiile de lucru ale acestora se vor conecta din nou din aceeași rețea, sub aceeași „umbrelă”, să fie pregătite din punct de vedere logistic și administrativ pentru a reduce suprafața de atac și riscul de a fi ținta unor atacuri informatice. Implementarea unor politici și procese de răspuns chiar de la primele semne ale unei anomalii în traficul generat este vitală dar trebuie completată și cu alte măsuri care să le dea substanță și aplicabilitate: achiziționarea unor tehnologii avansate care să automatizeze detecția și răspunsul la aceste incidente sau măcar actualizarea tehnologiilor de protecție deja existente sunt doar câteva dintre măsurile pe care ar trebui să le ia în considerare companiile, spune Cristian Zaharia, Manager Forensic, EY Romania.

La fel de importantă este pregătirea angajaților pentru a identifica semnele unui atac informatic și pașii pe care trebuie să îi urmeze pentru a-l evita. Aici trebuie avut în vedere atât o pregătire generală a întregului personal cu privire la riscurile la care se expun în mediul online, dar mai ales a celor care sunt îndreptățiți să răspundă și să stopeze aceste atacuri, activitate pe care companiile nu puneau foarte mult accent înainte de 2020.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: