Toată lumea a auzit de criptomonede. 4 din 10 români dețin în 2022 sau au deținut criptomonede
Reading Time: 3 minuteAproape jumătate din români au deținut sau dețin în acest moment criptomonede. Datele au fost cuprinse într-un studiu de piață independent, efectuat în luna ianuarie 2022, de IPSOS România, la solicitarea Tradesilvania.com.
Acest studiu este cu atât mai relevant cu cât conform ultimei publicații INSSE , în anul 2021, majoritatea românilor sunt utilizatori curenți de internet, 94,3% dintre persoanele de 16-74 ani utilizând internetul în ultimele 3 luni anterioare anchetei.
Toată lumea a auzit de criptomonede
Studiul de piață Tradesilvania referitor la criptomonede a identificat faptul că majoritatea covârșitoare (96% conform studiului) a adulților români conectați la internet au auzit de criptomonede, cea mai mare pondere dintre aceștia reprezentând respondenții din orașele mari (cu peste 200.000 de locuitori), cu un nivel superior de educație.
4 din 10 persoane care au auzit de criptomonede dețin sau au avut în posesie criptomonede până în prezent, ceea ce denotă, conform studiului, tendința de creștere a adopției criptomonedelor pentru români de-a lungul ultimilor ani.
Intenția de a deține criptomonede în viitor se manifestă în proporție de 84% în România, ceea de demonstrează un interes deosebit pentru acest domeniu. Acest indicator este mai mare în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 44 ani, respectiv în rândul rezidenților din București și orașele de mărime medie (50.000-200.000 locuitori).
Care sunt cele mai cunoscute criptomonede
Bitcoin (BTC) continuă să fie cea mai cunoscută criptomonedă în rândul românilor, fiind menționată spontan de peste 70% dintre respondenți și se regăsește în prezent în portofoliul a două treimi dintre deținătorii de criptomonede din România. Alte criptomonede de interes pentru români includ Ethereum (ETH) și Dogecoin (DOGE). Moneda românească Elrond (EGLD) este cunoscută de 1 din 5 respondenți care au auzit de crypto, iar 8% dintre posesorii de criptomonede dețin EGLD.
Cu privire la jetoanele nefungibile (NFT – eng: non fungible tokens), studiul a identificat faptul că 1 din 2 adulți români cu acces la internet a auzit de Non Fungible Tokens. Ponderea este semnificativ mai mare în rândul celor care au auzit de crypto, dețin, au deținut sau intenționează să achiziționeze criptomonede. Studiul arată că 1 din 5 respondenți care au auzit de NFT deține jetoane nefungibile.
De unde își iau românii informațiile despre criptomonede
Sondajul Ipsos arată că în România utilizatorii crypto preferă informațiile furnizate de platformele specializate în investiții digitale cum este Tradesilvania.com. Rezultatele denotă faptul că utilizatorul român de crypto este educat, are o înțelegere bună a ecosistemului crypto și preferă să se informeze de la specialiștii din domeniu. Site-urile specializate (41%) reprezintă o sursă eficientă de informare, în special în rândul celor care intenționează să investească în criptomonede în viitor.
Respondenții studiului demonstrează faptul că românii sunt în plină adopție la scară largă a criptomonedelor și NFT. Două treimi dintre persoanele familiarizate cu criptomonedele consideră că acestea pot reprezenta atât viitorul plăților online, cât și viitorul investițiilor.
Creștere de 316% în ultimii ani
În 2018, Ipsos a realizat pentru ING Bank un studiu la nivelul cetățenilor din Uniunea Europeană, Turcia, SUA si Australia: conform căruia gradul de deținere al criptomonedelor în rândul românilor era de 12%. Dinamica deținerii de criptomonede în România a înregistrat o creștere de 316% în ultimii 3 ani.
Studiul actual mai arată faptul că 55% dintre românii familiarizați cu noțiunea de criptomonede doresc că băncile din România să ofere servicii crypto, acesta fiind și un element definitoriu pentru renunțarea la serviciul bancar actual și migrarea către un alt furnizor de servicii financiare. Un exemplu bun în acest sens este penetrarea pieței din locale de către un furnizor de servicii financiare digitale cu peste 16 milioane de clienți la nivel european.
Studiul a fost realizat în rândul a 500 utilizatori de internet cu vârste cuprinse între 18-55 ani, proveniți din mediul urban sau rural din România.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz