Tinerii români vor să devină antreprenori
Reading Time: < 1 minutMai bine de jumătate (53%) dintre tinerii din țară nu mai vor șefi și iau în calcul deschiderea propriei afaceri.
Tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani din România au spirit antreprenorial, peste 50% dintre participanții la un studiu realizat de Ipsos Mori comandat de International Personal Finance, un grup care operează Provident Financial România, dorind să își deschidă propria afacere, acesta fiind cel mai ridicat procent din țările sondate. Mai mult, șase din zece tineri români (61%) se consideră mai pregătiți de antreprenoriat decât generațiile anterioare și conduc din nou grupul de țări din studiu.
Deși au toată deschiderea pentru a avea propria afacere, tot tinerii români sunt cei care susţin că actualul context socio-economic ridică mai multe bariere antreprenorilor decât în trecut – mai bine de două treimi din respondenți (67%) sunt de această părere. Peste jumătate dintre românii din Generaţia Z (55%) consideră că accesul greoi la finanțare le limitează oportunitățile de a fi mai implicați în dezvoltarea unui proiect antreprenorial, iar două treimi dintre cehi (63%) împărtăşesc aceeaşi opinie.
În ceea ce priveşte banii rămaşi după plata facturilor şi acoperirea cheltuielilor esențiale, majoritatea tinerilor români ar economisi pentru vacanţe (43%) ori alte cheltuielili care ar putea apărea (40%). De asemenea, tinerii români ar consuma banii rămași și pe cumpărarea de produse pentru casă (36%), haine sau accesorii (37%) ori pentru ieşiri în oraş (29%). Dacă tinerii români ar contracta un credit, aproape jumătate ar lua în calcul, drept cel mai important aspect, nivelul total al dobânzii (47%), urmat de numărul de rate (41%) și de durata de timp necesară acoperirii împrumutului (32%).
Foto: © Iuliia Lisitsyna | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz