Mai bine de jumătate dintre tinerii români consideră că au o situație financiară mai bună decât a părinților, procent care îi face pe români drept cei mai optimiști din punct de vedere financiar, comparativ cu Ungaria (33%) și Spania (32%).
Tinerii români se gândesc la un viitor stabil și la un acoperiș deasupra capului. Dovada stau rezultatele unui studiu realizat de firma de cercetare Ipsos Mori la comanda International Personal Finance (IPF), companie care operează Provident Financial România în șase țări europene, precum și în Mexic. Potrivit studiului, mai bine de 10% dintre reprezentanții Generației Z au în prezent o ipotecă, în timp ce 26% dintre aceștia iau în calcul un credit ipotecar în următorul an. Femeile au o înclinație mai mare spre achiziționarea unei locuințe și 15% dintre respondente au deja un astfel de împrumut, față de unul din zece bărbați.
Cu toate acestea, 40% dintre tineri susțin că aveau o situație financiară mai bună în urmă cu un an, ocupând primul loc în clasamentul european și din acest punct de vedere. În același timp, aproape 30% dintre participanții la studiu menționează că situația lor financiară s-a îmbunătățit în ultimele 12 luni, peste media din Ungaria (25%) și Spania (23%), dar mult mai puțini decât tinerii din Cehia (33%). Marea majoritate a reprezentanților generației Z sunt optimiști, 7 din 10 tineri considerând că situația lor financiară se va îmbunătăți în următorul an, la polul opus doar 8% dintre respondenți fiind de părere că urmează o perioadă mai dificilă din punct de vedere financiar. Optimismul se reflectă și în încredere: nu mai puțin de 77% dintre românii cu vârste între 18 și 25 de ani cred în capacitatea lor de a-şi gestiona finanțele personale. Vecinii din Ungaria sunt mai puţin încrezători în abilitatea de a-şi gestiona finanțele – doar jumătate dintre respondenți cred că au această capacitate (51%).
O altă concluzie a studiului este alegerea unui loc de muncă: aproape 70% dintre tinerii din țară fiind de părere că aspectele financiare și perspectiva unei cariere sunt cele mai importante. Pe ultimele locuri sunt satisfacția personală și echilibrul dintre viața profesională și cea personală (ambele cu 58%). Mai mult, aproape 30% dintre tineri își aleg locul de muncăîn funcție de impactul pe care îl are viitorul angajator în societate.
Foto: © Владимир Сухачёв | Dreamstime.com
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…