Lifestyle Stiri

Tinerii, preocupati de situatia economica a Romaniei

27 apr. 2016 2 min

Tinerii, preocupati de situatia economica a Romaniei

Reading Time: 2 minute

Aproape 65% dintre tinerii din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18-29 de ani, sunt in primul rand preocupati in legatura cu situatia economica a Romaniei, arata studiul cantitativ realizat de Exact Cercetare si Consultanta la finalul anului 2015.

Intrebati care ar fi primele probleme de care s-ar ocupa in situatia in care ar deveni un leader mondial, 5 din 10 tineri romani au mai mentionat terorismul si incalzirea globala si poluarea.

Un procent covarsitor al acestora (98%) considera ca progresul nu este despre a consuma mai mult, ci despre a consuma mai bine. De asemenea, ei considera in proportie de 88% ca societatea ar fi una mai buna daca oamenii ar fi mai concentrati pe a imparti lucruri cu ceilalti si nu pe a le detine. Procentul cel mai ridicat in randul tinerilor este intalnit in cazul utilizarii serviciilor de crowdfunding (28%), car sharing-ulfiind mentionat de 18% dintre acestia, in timp ce apartment sharing-ul si ride sharing-ul de un procent de doar 13% si, respectiv, 11%, fiind concepte de business aflate inca la inceput.

„Fiind o generatie interconectata si crescand cu stiri si informatii referitoare la criza economica, schimbarile climatice si saracie, acesti tineri detin puterea si increderea ca pot schimba lumea”, afirma Lacramioara Loghin, coordonatorul studiului.

“Considerandu-se informati si cu acces permanent atat la lumea din jurul lor, cat si la lumea aflata departe de ei, tinerii actuali simt insa si nevoia de a fi diferiti unii de ceilalti. Conform studiilor calitative desfasurate de noi, acestia aleg sa utilizeze branduri care le ofera experiente aspirationale si noi modalitati de exprimare a personalitatii lor. Ei nu mai sunt atrasi de campaniile ce le ofera „sansa” de a-si personaliza produsele, ei vor sa defineasca branduri si sa faca parte din ADN-ul lor”, spune Lacramioara Loghin.

grafic2Acesti tineri nu sunt insa caracterizati numai de implicare si dorinta de a schimba lumea. Ei sunt generatia „acum” si „aici”, careia nu-i place sa astepte si care se remarca printr-o nevoie permanenta de viteza. Fiind crescuti cu Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, WhatsApp, Snapchat, ei sunt disponibili oricand si oriunde.

Daca in Occident, Twitter si Instagram sunt cele mai utilizate platforme sociale, in Romania Facebook-ul se bucura in continuare de cea mai mare popularitate in randul tinerilor. Tinerii din afara sunt insamult mai precauti cand vine vorba de continutul pe care il share-uiesc pe aceasta retea de socializare, datorita faptului ca parintii sau alte rude detin un cont pe Facebook.

Un numar de 9 din 10 tineri romani aleg insa sa utilizeze Facebook-ul zilnic. Pentru WhatsApp opteaza zilnic 5 din 10 tineri, in timp ce pentru Instagram 2 din 10. Twitter nu se afla pe lista preferintelor tinerilor din Romania, mai putin de 1 din 10 fiind activ zilnic pe aceasta retea de socializare.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: