Timișoara 2023 prin ochii unui creator de conținut
Reading Time: 5 minuteSilviu Barbul este unul dintre cei mai talentați creatori de conținut din Vest. Cu o comunitate tot mai numeroasă crescută în jurul brandului personal „Lost in Timisoara”, Silviu Barbul s-a implicat în numeroase proiecte creative și a oferit o altfel de imagine în special a Banatului, inclusiv atunci când s-a implicat în singurul reality show în social media din România, Treasure Games in Banat. În acest an el este în echipa de comunicare Timișoara – Capitală Europeană a Culturii și caută să aducă în social media cât mai fidel imaginea orașului transformat prin evenimente culturale.
Ce înseamnă Timișoara pentru Lost în Timișoara?
Pentru mine, Silviu Barbul, Timișoara e ACASĂ. Pentru Lost în Timișoara, e un oraș pe care l-am redescoperit odată cu crearea acestui cont. Atunci am început să-i observ detaliile arhitecturale, să-i ascult poveștile, să mă bucur de evenimente, de oameni, de istorie.
E același oraș pe care l-am descoperit în urmă cu 5 ani atunci când am început proiectul acesta, prima postare pe Instagram fiind din 1 Ianuarie 2018.
Cum ai ales numele contului și cum ai ajuns să cauți să transmiți poveștile patrimoniului din această regiune a țării?
Cred că atunci când descoperi lucruri care îți acaparează atenția nu mai vezi nimic din ce e în jurul tău. Eu nu mi-am dorit să fiu încă un cont care postează poze frumoase din Timișoara, eu mi-am dorit să o redescopăr, să mă pierd pe străzi, în istorie, în poveștile oamenilor despre oraș sau la evenimentele ce au loc și să transmit mai departe o poveste, o vibrație, o emoție și am simțit că nu pot face asta decât fiind @lostintimisoara. Mi-am dorit ca cel care mă urmateste să se plimbe cu mine și să fie la rândul sau #lostintimisoara. Am vrut ca Lost în Timișoara să fie mai mult decât un cont, mi-am dorit să creez o comunitate cu care să împart aceleași valori, pasiuni și același interes pentru orașul meu. Am vrut că cei plecați din Timișoara dar cu dor de casă, turiștii străini sau oamenii din România care vor să viziteze Timișoara să aibă un singur punct de plecare în demersul lor, Lost în Timișoara. Și azi, la 5 ani de când am creat contul cred că sunt pe drumul cel bun.
Cum ai (re)descoperit Timișoara în 2023, comparativ cu anii precedenți?
Timișoara a prins viață sub ochii mei. Vedeam un potențial uriaș, dar simțeam că sunt într-un oraș amorțit. Timișoara avea nevoie să vibreze, e un oraș care avea nevoie să fie capitală culturală pentru a-și descoperi potențialul. 2023 cred că e doar începutul pentru noi, ne-am dezvoltat cultural, vizual și nu în ultimul rând social. Cred că am prins gustul evenimentelor culturale și sper că ne vom bucură din plin de ele în viitor.
Cât de generoase din punct de vedere vizual au fost evenimentele de până acum ale Capitalei Europene a Culturii?
Întregul programul cultural Timișoara 2023 cuprinde o mulțime de evenimente, care mai de care mai diverse. De la spectacole de teatru la spectacole stradale, concerte, expoziții, artă vizuală, etc. Toate au avut un impact vizual semnificativ în social media, indiferent de mărimea evenimentului.
Cum s-a dezvoltat Lost în Timișoara în contextul Timișoara – Capitală Europeană a Culturii?
Rolul de social media expert in cadrul echipei Asociatia Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii m-a făcut să trec de cealaltă parte a baricadei, să pot să văd procesul și muncă din spatele unui proiect de mare anvergură. Acest lucru mi-a dat șansă să privesc lucrurile în ansamblul lor, nu doar ca și creator de conținut. Acum când sunt de cealaltă parte a “baricadei” parcă văd altfel lucrurile și apreciez eforturile fiecărui membru al echipei implicat în acest proiect.
Pentru ce evenimente sau tip de conținut ai observant cel mai mare interes și din ce țări?
Acum, după 8 luni de evenimente (întrucât oficial Deschiderea Timișoara 2023 a avut loc în 17 februarie), pot spune că evenimentele cuprinse în weekendul de deschidere, expoziția Brauner, Bienala ArtEncounters, Pepiniera 1306 plante pentru Timișoara, dar și alte evenimente cuprinse în programul cultural au avut impact major în social media. Pot spune că toate evenimentele s-au bucurat de interes cu atât mai mult cu cât anumite evenimente au avut loc și în cartiere ( nu doar în Piața Unirii sau partea centrală a orașului). Cel mai mare interes în social media a fost clar din partea timișorenilor și turistilor români. In privinta străinilor, în fiecare weekend puteai auzi pe străzi vorbindu-se limba sârbă sau maghiară, germană, spaniolă…am vazut și asiatici, deci însemnă că au fost turiști în Timișoara.
A reușit Timișoara 2023 să facă o punte și între creatorii de conținut în jurul evenimentelor din oraș sau nu ai perceput o colaborare mai strânsă până acum?
Da. Fiecare eveniment major fie că a fost deschiderea, expoziția Brauner, Bienala ArtEncounters, festivalurile ce au avut loc în vara acestui an sau expoziția Brâncuși s-a bucurat de prezența unor creatori de conținut care au reușit să se bucure dar în același timp și să promoveze evenimentele din programul cultural Timișoara 2023.
Cum te-ai implicat în aducerea programului Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în social media?
Implicarea mea în aducerea evenimentelor culturale care aveau loc în Timișoara pe social media, pe contul meu @lostintimisoara a început încă de atunci de când am creat contul. Chiar dacă evenimentele erau mult mai puține, recomandările mele erau de la piese de teatru până la concerte. Implicarea mea ulterioară în programul Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii cred că a venit că o consecință firească a faptului că eram deja un creator de conținut cultural, dacă se poate spune așa. Am încercat să promovez cât de mult am putut evenimentele ce au avut loc sau vor avea loc, prin postări pe feed, stories și participarea mea efectivă la evenimente.
Care sunt principalele provocări pentru un creator de conținut într-un proiect care se întinde pe mai bine de un an?
Principala provocare este lupta cu timpul, faptul că am avut seri cu 3 evenimente desfășurate în 3 locații diferite. Provocarea de a crea conținut diferit de fiecare dată, de a fi tu cel care livrează primul informațiile legate de evenimente, de a face că ceea ce creezi să fie original și să mă reprezinte 100%.
Care sunt următoarele proiecte pe care le pregătește Lost în Timișoara?
Anul acesta focusul meu a fost în mare parte axat pe Timișoara, deși au fost propuneri la nivel național. Începând de anul viitor proiectele se vor extinde și veți avea parte de multe suprize din partea Lost in Timișoara.
Și in final am un mesaj Let’s get lost in Timișoara!
#BizTimișoara este un proiect powered by Vodafone, realizat cu susținerea Asociației Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii
Parteneri: PROFI, tbi bank, IKEA
Mobility Partner: Continental
Sustainability Partner: DM România
Cu sprijinul: Cramele Recaș, Maresi, Iulius Town Timișoara, imobiliare.ro, XCity Towers
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz