Interviuri Tech

Tiberiu Dobre, Samsung: Brandurile tech trebuie să pună oamenii și experiențele lor în centrul inovației

31 mai 2020 6 min

Tiberiu Dobre, Samsung: Brandurile tech trebuie să pună oamenii și experiențele lor în centrul inovației

Reading Time: 6 minute

Am stat de vorbă cu Tiberiu Dobre, Head of IM, Samsung Electronics România, despre așteptările românilor legate de smartphone-uri, inovație și tehnologie, dar și despre noutățile aduse de Samsung în zona de mobile.

Care sunt vârfurile de lance ale Samsung pe zona de mobile în România în această perioadă?

Samsung a lansat recent noua serie de smartphone-uri Galaxy, care include modelele S20, S20+ și S20 Ultra, precum și Galaxy Z Flip, care este al doilea smartphone Samsung cu ecran pliabil.

În cazul modelelor Galaxy S20, inovația majoră vine în primul rând din zona camerei foto, atât datorită senzorului de 108MP, cât și a capacității de zoom, de 30X pentru modelele S20 și S20+, respectiv 100X în cazul S20 Ultra. Aș adăuga că e cel mai bun display existent pe piață din punctul de vedere al rezoluției și calității imaginii. Mai mult decât atât, vorbim de capacitate de filmare 8K, ceea ce reprezintă un alt element de inovație. Este primul telefon mobil cu asemenea performanțe, iar conținutul se poate vizualiza atât pe telefonul mobil, cât și pe un TV cu display 8K. Nu facem rabat la performanțe când vine vorba de S20, S20+ sau S20 Ultra. Cele trei modele au aceeași capacitate de procesare, de inteligență artificială, display, capacitate de a filma 8K. Singurul element de diferențiere majoră în cazul modelului S20 Ultra îl reprezintă camera foto, care produce un zoom de 100X.

flexibilitate galaxy z flip e1590844270943
Samsung Galaxy Z Flip

În ceea ce privește Galaxy Z Flip, acesta este al doilea dispozitiv categoria smartphone-urilor care se pliază, prin care Samsung își redefinește angajamentul de lider în această categorie. Este un telefon extrem de compact, care încape în palma mâinii, care include toate specificațiile unui telefon premium; acesta dispune de un Infinity Flex Display de sticlă ultra subțire flexibilă produsă de Samsung, fiind pentru prima oara introdusă pe un telefon.

Ce așteptări aveți de la seria Samsung S20, recent lansată? Dar pentru Galaxy Z Flip?

În mod tradițional, flagship-urile Samsung sunt foarte bine percepute de către publicul nostru. Consider că elementul de inovație adus de seria S20 îi asigură succesul. Patru din zece utilizatori s-au îndreptat până în acest moment către modelul S20+, 35% din ei au optat pentru S20, iar 25% pentru S20 Ultra; această statistică ne reconfirmă interesul pentru tehnologie de vârf al publicului din România. Așteptarea noastră este ca seria S20 să fie cel puțin la fel de bine primită ca și precedentele flagship-uri lansate de Samsung.

Cum s-au schimbat preferințele românilor în materie de gadgeturi mobile în ultimii 2 ani? Ce contează mai mult la un smartphone acum?

Experiența multimedia este esențială, deoarece modalitatea de a interacționa cu un smartphone a căpătat alte valențe astăzi. Dacă înainte tinerii comunicau prin voce și imagini statice, acum accentul este pe conținutul video și rețelele de socializare. De aceea, display-ul care oferă experiența de vizualizare este foarte important, camera cu care utilizatorii creează conținut este iarăși importantă și nu în ultimul rând, aș dori să menționez capacitățile de inteligență artificială care îmbunătățesc stabilizarea video și alte elemente care definesc calitatea conținutului pe care dorești să-l partajezi.

Cum arată mixul de canale de vânzări folosit de Samsung în România?

În România, operatorii de telecomunicații dețin o cotă consistentă din piață, ceea ce se traduce și printr-un volum ridicat de vânzări pentru produsele noastre. O altă componentă consistentă și importantă este cea a retailerilor: atât online, cât și offline. Vorbim atât despre retaileri specializați, cât și despre lanțurile mari de retail.

Observăm o tendință susținută de orientare către achizițiile online în ultimii ani, iar situația deosebită în care ne aflăm cu toții în aceste momente o va accelera. Lumea din jurul nostru se digitalizează, oamenii folosesc tot mai des telefoanele sau tabletele pentru achiziții, iar serviciile de calitate ale operatorilor fac tot acest proces de cumpărături online din ce in ce mai facil pentru consumatori. Pentru a identifica potențialul de creștere al vânzărilor online ne putem uita în vestul Europei, unde vedem că procentul tranzacțiilor online este aproape dublu.

Cum v-ați ajustat strategia în urma impactului coronavirusului?

Ne dorim în primul rând să fim alături de utilizatori și să putem răspunde nevoilor lor, printr-o serie de măsuri menite să le ofere acces facil la produsele pe care și le doresc, la asistență tehnică de la distanță, precum și la conținut multimedia de calitate, prin intermediul campaniei „Stay at home #withgalaxy”.

În această perioadă în care cu toții ne petrecem timpul în locuințe, tendința este de a consuma mai mult conținut digital. De aceea, am construit oferte și pachete interesante, care răspund nevoilor diferite de consum digital.

Ne gândim în permanență la nevoile utilizatorilor noștri, iar printre acestea se regăsesc și serviciile post-vânzare, de service. Pentru că ne aflăm într-un context de mobilitate foarte redusă, venim în întâmpinarea utilizatorilor cu serviciul gratuit de asistență tehnică de la distanță, foarte bine primit de către publicul nostru. De asemenea, indiferent de problema tehnică întâmpinată, prin intermediul serviciului de colectare al produselor, ne deplasăm la domiciliul clientului, preluăm echipamentul în cauză, îl reparăm și dezinfectăm în cel mai scurt timp, apoi il livrăm direct la domiciliul clientului.

Samsung Galaxy S20 Series
Samsung Galaxy S20 Series

Ce strategii de promovare funcționează cel mai bine pe piața de smartphone-uri din România? Cât de importantă este promovarea în social media?

Pentru noi este important să avem o bună reprezentare a produselor în retail, atât offline, cât și online. Samsung investește mult în prezența în spațiul fizic, motiv pentru care continuă să se extindă în acest sens: în ultimul an au fost redeschise în România două magazine Samsung Experience Store, în locuri cu fluxuri mari de clienți. În online, consumatorii pot accesa magazinul online Samsung, unde pot afla toate informațiile despre produsele noastre, dar au bineînțeles acces și la ofertele celorlalți parteneri de pe piață.

Promovarea în mediul online, și social media în principal, joacă de asemenea un rol important, în special în această perioadă în care cu toții petrecem mai mult timp în locuințe și ne informăm din mediul virtual; pentru o bună parte din consumatori, prezența în online a brandului de care sunt interesați este relevantă și uneori decisivă în procesul de achiziție. Pe canalele noastre oficiale, paginile de Facebook și Instagram, aducem în mod constant în atenția publicului smartphone-urile noastre, alături de beneficiile pe care acestea le oferă pentru consumatori, precum și sfaturi pentru a le folosi la capacitatea lor maximă (ca de exemplu: câte camere are Galaxy S20 și cum să le folosești pentru a obține cele mai bune fotografii, cum să folosești în mod eficient S Pen-ul pe Galaxy Note etc).

Cum abordați utilizatorii din segmentul business și care sunt cele mai populare device-uri Samsung în rândul acestei categorii?

De-a lungul timpului, utilizatorii din segmentul business și-au îndreptat atenția către seria noastră Galaxy Note, care este ideală pentru oamenii din business, antreprenori, dar și pentru cei care lucrează în industriile creative. Telefoanele din gama Galaxy Note oferă specificații de top, de la cea mai bună cameră, la cel mai bun display sau la autonomia mare a bateriei. În plus față de seria S, Note-urile vin cu S Pen, un instrument distinctiv pentru telefoanele din această gamă, care este extrem de util pentru productivitate: se pot lua notițe extrem de ușor cu ajutorul lui, este util pentru editare foto/video, pentru prezentări etc.

Pe lângă seria Note, alte device-uri populare pentru cei din acest segment sunt și tabletele. De notat sunt cele mai noi modele, Galaxy Tab S6 și Galaxy Tab S6 Lite lansat recent), care dispun de S Pen și care pot fi extrem de utile pentru prezentări, editare foto/video, consum media, lucrat de acasă etc.

Ce schimbări la nivelul obiceiurilor de consum de tehnologie așteptați după introducerea 5G?

În primul rând, cred că tehnologia 5G va schimba modul în care trăim, lucrăm, interacționăm, ne jucăm. Ce înseamnă practic acest lucru? Să vă dau un exemplu: un device 5G permite o viteză de până la 20 de ori mai rapidă decât unul care utilizează o rețea 4G, care se poate traduce prin descărcarea unui sezon dintr-un serial în câteva secunde, în jocuri video cu grafică de neegalat, streaming video în 4K fără întreruperi, dar și experiențe îmbunătățite în AR și VR. Totodată, 5G va reduce la minimum latența din timpul transmiterii informațiilor, un avantaj pe care majoritatea utilizatorilor îl vor considera extrem de util. Acestea înseamnă că vom putea să facem toate lucrurile pe care le făceam și înainte, dar într-un timp mult mai scurt, ceea ce se poate traduce prin: timp economisit, comunicare mai eficientă, productivitate ridicată etc.

Experiențele offline se vor schimba, de asemenea. Ca de exemplu: scenariile VR vor căpăta noi dimensiuni în cazul unei infrastructuri 5G. La Untold, anul trecut, împreună cu partenerul nostru Orange România, am realizat un experiment care a fost foarte bine primit de public, iar pasionaţii de tehnologie au avut parte de o experienţă multisenzorială. Cu ajutorul ochelarilor VR și al telefonului Samsung Galaxy S10 5G, participanții au putut sta virtual faţă în faţă cu artiştii preferaţi de la scena principală.

Cum vedeți viitorul smartphone-urilor, care credeți că vor fi inovațiile și tehnologiile care vor transforma domeniul?

Cred că viitorul smartphone-urilor va fi despre telefoanele pliabile, nu aș putea să zic că în totalitate, dar mare parte va fi dominată de această nouă categorie de telefoane mobile. Noi am dezvoltat și am prezentat tehnologia Infinity Flex Display, pe care am introdus-o pe Galaxy Fold, primul nostru telefon pliabil, lansat anul trecut, dar și pe Galaxy Z Flip, al doilea telefon pliabil, primul construit cu sticlă pliabilă, lansat de noi la începutul acestui an. De asemenea, mă aștept ca direcția generală pe care o va urma tehnologia să fie în linie cu nevoile consumatorilor; cu alte cuvinte, brandurile de tehnologie care vor să rămână relevante trebuie să pună oamenii și experiențele pe care aceștia și le doresc în centrul inovației.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: