This is IT!
Reading Time: 3 minuteCum se transformă învățarea continuă în domeniul IT. 3 tendințe care vor schimba direcția în următorii ani.
De Dan Berteanu
În prezent există o mare dezbatere în ceea ce privește învățarea continuă în domeniul IT. În urma Summitului Leading Learning Partners Association (LLPA) care a reunit, la Bordeaux, în perioada 10-13 octombrie, 30 dintre cele mai mari companii de training IT din regiunea EMEA, am extras trei concluzii pe care vreau să le împărtășesc cu voi pentru că dau direcția în care se va îndrepta zona de training IT în următorii ani: soft skills, experiență de învățare și integrarea tehnologiei în această experiență.
Pentru o perioadă destul de lungă de timp training-ul tehnic din domeniul IT a fost implementat într-un mod foarte tradițional. Adică se livra doar în sală, 2, 3 sau 5 zile și atât. În cadrul summitului LLPA, unde am fost prezent pentru a gamifica întregul eveniment, s-a discutat mult despre faptul că trainerii din acest domeniu simt o presiune pe a face învățarea mult mai experiențială și a o adapta la nevoia și generația oamenilor din sală. Idea generală a fost că este nevoie să construim o experiență de învățare mai atractivă și care să îmbine diferite vehicule de livrare a informației.
Trainerii au nevoie de soft skills
Pentru a genera alte tipuri de experiențe de învățare este nevoie ca trainerii tehnici să aibă soft skills și să înțeleagă mecanisme de livrare de tip blended learning care să crească engagementul participanților. De ce? Pentru că în domeniul IT motivația cea mai importantă este diploma pe care cursanții o primesc la finalul cursului. În acest domeniu nu se poate să nu înveți în cadrul unui curs pentru că la final susții un examen unde ai nevoie de toate acele cunoștințe, deci interesul este implicit. Cu toate astea se observă nevoia de a livra o altă experiență de învățare, acesta este și motivul pentru care învățarea prin joc este văzută de Microsoft sau Amazon ca o tendință serioasă în training-ul tehnic.
Metoda de învățare, apropiată de nevoile umane ale participanților
Chiar dacă vorbim despre o zonă extrem de tehnică, așa cum este IT-ul, metoda clasică de învățare în care îi dai cursantului manualul și îl chemi în sală pentru a parcurge împreună cu trainerul zeci de slide-uri nu mai e suficientă. Studiile de caz prezentate în cadrul Summit-ului au fost exemple de blended learning – soluție care face învățarea activă și combina învățarea on-line și off-line. Training-ul tehnic se îndreaptă cu pași mărunți către felul de livrare mult mai apropiat de nevoile umane ale participanților pe care îl regăsim în training-urile pentru dezvoltarea soft skills. Adică oamenii au nevoie să simtă că au o miză, uneori, dincolo se obiectul de învățare: că fac parte dintr-o echipă, că se implică activ în îndeplinirea unor sarcini etc.
Prezența tehnologiei în învățare
Toți furnizorii de tehnologie prezenți la Summit au susținut că mai devreme sau mai târziu AI va dezvolta foarte mult zona de învățare. De exemplu este mult mai valoros să am un motor de AI care să facă un profil și să îmi recomande cursuri valoroase pentru mine… putem considera un exemplu bun sistemul de recomandări de pe Amazon. Se simte clar nevoia de a învăța de la cei care au avut inițiativa de a implica tehnologia în retail, telecom etc. Să ne inspirăm de la ei și să implementam în educație…
Dan Berteanu este unul dintre fondatorii furnizorului de training Equatorial, companie care a produs VRunners, o platformă de învățare bazată pe joc.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz