The Quest: un alt tip de team building pentru vremuri hibride
Reading Time: 4 minuteUltimii ani s-au dovedit a fi o oportunitate pentru unele businessuri în care limitările au devenit sursă de inspirație. Așa a luat naștere și un proiect unic în România ce oferă o experiență de tip team building într-un mod reinterpretat și adaptat vremurilor actuale. Adrian Băcanu, Team Experiences Creator la The Quest, a explicat ce stă în spatele acestui concept.
Ce înseamnă The Quest?
The Quest este un program hibrid, unic și inovator de integrare, team engagement și dezvoltare a gândirii creative. Este o experiență de team building „on the job”, care susține și dezvoltă coeziunea și performanța unei echipe. Aici experimentezi o poveste modernă cu un scop clar – rezolvarea misiunii.
Este o îmbinare creativă între elemente virtuale (aplicație web based pentru smartphone) și interacțiune umană. The Quest oglindește într-un mod creativ procesele de la birou, pentru a susține transformarea echipei, în locul și cu oamenii cu care interacționăm zilnic. Experiența e similară cu primirea unui proiect nou pentru care e nevoie să te organizezi și să rezolvi provocările individuale și pe cele de echipă. În timpul misiunii se pune accent pe evidențierea abilităților și a resurselor, atât interioare, cât și a celor primite primite în aplicație.
Lucrăm asemenea unui stup de albine, în care fiecare își are rolul și rostul. Sunt echipe mici de patru – șase oameni, iar în cadrul evenimentului final povestea ne duce către conștientizarea și importanța interconectării întregii echipe și funcționării ei ca un tot unitar (compania).
The Quest este un proiect româno-ucrainean. Experiența de joc, poveștile, provocările și partea de interacțiune live sunt toate create și gestionate local. Echipa de la Eleks Ucraina, un furnizor din zona top 100 global outsourcing IT companies, prezent de peste 30 de ani în piață, a creat tot ce înseamnă aplicația, experiența online, designul ei și toată susținerea necesară pentru a găzdui mii de oameni în paralel. Este o echipă de oameni fantastici, care au proiecte majore în zona de custom software development.
Cum decurge o astfel de experiență și ce tehnologii folosiți?
Experiența este 100% personalizabilă, de la timp (o singură activitate de 60 de minute până la cinci zile), la poveste (salvarea lumii de la un pericol iminent sau misiuni cu Grinch) și la genul de provocări. Este o experiență care se bazează pe o aplicație de smartphone, care găzduiește în paralel multiple jocuri și povești.
Practic, fiecare angajat poate să exploreze exact acea experiență personalizată a companiei. Recomandăm un program de trei zile, cu aproximativ 20-30 de minute pe zi, care să culmineze cu o experiență live de 30-60 minute. Experiența începe cu stabilirea, împreună cu compania, a obiectivelor de succes.
Un proiect tipic are o structură ce include: o campanie de teasing internă, un anunț oficial și instrucțiunile aferente, un live kick off meeting și câteva zile de provocări individuale și de echipe, ghidate de aplicație și susținute de ajutor live pe tot timpul pe parcursul misiunii, terminând cu un eveniment live. Ne folosim de tehnologii moderne, precum realitatea augmentată (AR), realitatea virtuală (VR) și un chatbot, care servește ca Mission HeadQuarters. Partea umană completează aceste tehnologii, pentru a crea o experiență unică.
Cu ce diferă o astfel de experiență de un team building tradițional în termeni de interacțiune, muncă în echipă și întărirea conexiunii dintre colegi?
Un team building tradițional, cu condiția să fie cu adevărat făcut în scopul unei construcții de echipă, este o unealtă extraordinară de a dezvolta oamenii și echipele. Am creat și implementat multe astfel de experiențe, inclusiv o creație unică, Train Enigma, o misiune de spionaj ce include trenuri în mișcare. Dinamicile prezentului în contextul global ne-au adus într-un nou setup, devenind dificilă sau imposibilă o experiență fizică.
În întâmpinarea acestei provocări, noi am răspuns cu soluția unui team enhancement care îmbină tehnologia și interacțiunea umană, pentru a oferi soluții limitărilor actuale. The Quest vine să închidă acest gap și să ofere o soluție inovatoare, bazată pe tehnologii de ultimă oră, în care am integrat și parte de neurologie și dezvoltare de noi hărți mentale.
Cu ce tipuri de companii ați lucrat până acum și căror tipologii li se potrivește cel mai bine o experiență The Quest?
Cel mai mult am lucrat cu companiile de servicii IT (de la zona de gaming la financiar), cu companiile de global business services și cu cele din zona de banking, iar acum lucrăm la câteva proiecte mai mari pentru industria automotive. Discutăm despre companii care vor să își ajute angajații să evolueze și să își dezvolte potențialul și care vor să creeze context pentru interacțiunea umană orientată spre gândire creativă, coeziune și performanță. The Quest este ideal pentru companii cu peste 100 de angajați, care lucrează hibrid ori la distanță sau care au echipe împărțite geografic.
La ce să ne așteptăm de la The Quest?
În 2022, planurile noastre, pe lângă creșterea naturală a numărului de clienți și de industrii, țin de extindere în zona UE, având deja o bază solidă în companiile multinaționale din România. În cadrul workshop-ului Eleks de la Climate Show Geneva, Elveția, vom prezenta experiența The Quest pentru a pune bazele lansării europene. De asemenea, există cerere și vedem o extindere puternică pe zona de educație, în special a copiilor supradotaţi și a tinerilor.
Avem o direcție clară în zona de protejare a mediului, unde lucrăm deja la crearea și adaptarea The Quest pentru aceste scopuri. Totodată, The Quest și datele anonime colectate vor servi atât ca benchmarking între companii și industrii, cât și ca suport și parte integrantă din programele mari de dezvoltare strategică corporate, pe care le pregătim împreună cu partenerii noștri.
Obiectivul programelor și experiențelor care se desfășoară pe o perioadă mai mare de 21 de zile este generarea unui câmp energo-informațional, care să susțină crearea unor noi rute neuronale, ce devin căi funcționale și determină comportamente noi.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 362 (18 aprilie – 16 mai 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz