MarComm Interviuri PR

Tereza Tranakas, OXYGEN: Viziune și constanță în comunicare

23 oct. 2023 3 min

Tereza Tranakas, OXYGEN: Viziune și constanță în comunicare

Reading Time: 3 minute

Tereza Tranakas este unul dintre cei mai cunoscuți experți în comunicare de pe piață, având peste 20 de ani de experiență. A lucrat în startup-uri în SUA și România, precum și în conducerea departamentelor de comunicare în varii multinaționale. Cu 15 ani în urmă, Tereza a fondat OXYGEN, care a ajuns astăzi una dintre cele mai puternice agenții independente de pe piață, cu o cifră de afaceri de peste 7,5 milioane de euro, birouri în București și Cluj-Napoca și o echipă de peste 70 de specialiști.

Cum ai luat decizia de a lansa OXYGEN și cu ce planuri ai pornit la drum?

Încă de la începutul carierei mele în comunicare am avut șansa să lucrez îndeaproape cu antreprenori precum Elon Musk, Peter Diamandis, Mark Shuttleworth și alții. Am fost fascinată de pasiunea pentru ceea ce făceau și mi-am dorit la rându-mi să încep propria afacere, la un moment dat. Am lansat agenția în 2008, în miezul crizei financiare, însă am pornit cu încredere în forțele proprii.

Am avut norocul să atrag alături câțiva oameni buni și câțiva clienți de talie mare precum Heineken sau Cinema City, cu care am lucrat ani de zile. Deși am început OXYGEN oferind servicii din sfera comunicării corporative și de brand (PR), ulterior am decis să extindem competențele agenției atfel încât să putem oferi clienților servicii integrate de comunicare – TTL, ATL, BTL, digital & social, producție etc.

Care au fost atunci cele mai mari provocări?

Contextul în sine a fost o provocare, întrucât bugetele de comunicare se reduc instant atunci când este o perioada de criză și instabilitate. Însă, în orice situație de criză, există și oportunități. Pentru că jobul nostru presupune de cele mai multe ori rezolvarea unei probleme sau provocări pentru clienții noștri, suntem obișnuiți să găsim întotdeauna soluții creative, să reacționăm rapid, să ne adaptăm și să fim agili. Aceste atribuții fac parte din ADN-ul agenției – suntem acel prieten pe care te poți întotdeauna baza la bine, dar în special la greu. Astfel am reușit să ne construim o reputație și relații de durată cu partenerii, oamenii din spatele brandurilor pe care le reprezentăm.

În 2020 ați făcut pasul de la agenție de PR la agenție full service. Privind înapoi, cât de curajos ai spune că a fost acest pas important?

Acesta a fost un pas de mult planificat și care făcea parte din strategia noastră, de a deveni un jucător cheie pe segmentul agențiilor integrate de comunicare. Atunci când aduci împreună varii discipline – strategie, creație, social media & digital, PR, influencer, brand engagement etc – adaugi valoare clienților. Astfel, privești orice brief, provocare sau problemă pe care aceștia le pun pe masă din unghiuri multiple și găsești cea mai bună rezolvare.

Care au fost cele mai importante decizii și momente din acești ultimi trei ani?

Cred că cultura agenției, creată cu multă grijă în timp – una inclusivă și umană în care oamenii se simt în siguranță să își exprime ideile și să învețe din greșeli, dar totodată axată pe excelență – este unul dintre atuurile OXYGEN. Și un lucru care ne-a ajutat de-a lungul timpului să străbatem perioade dificile precum pandemia și să avem energia și pasiunea să ajungem în topul celor mai puternice agenții din piață. De asemenea, viziunea de a investi în arii de viitor (precum sustenabilitatea) și a dezvolta în permanență competențele echipei au contribuit la evoluția noastră constantă. Nu în ultimul rând, a contat decizia de a consolida o echipă de leadership puternică și dornică de lupta.

Cum ai spune că ați evoluat voi ca agenție, dar și ca percepție în piață și printre clienți?

Rezultatele noastre vorbesc de la sine. Suntem o agenție orientată pe rezultate, una care luptă pentru binele clientului și își dorește să contribuie activ, sau proactiv, la evoluția acestuia. Iată, de exemplu, am reușit alături de echipa de marketing de la client ca Arctic să urce și să rămână nr. 1 cel mai îndrăgit brand românesc de trei ani la rând de când lucrăm împreună. De peste 12 ani, ajutăm marca Olympus să cucerească market share și chiar să dețină leadership pe multe segmente de lactate în fața unor competitori de talie mult mai mare. Pentru Betano, realizăm campaniile extrem de creative și inovatoare, folosind ultimile tehnologii, care contribuie la câștigarea unor cote de piață importante, precum și la poziționarea lor drept operatorul cel mai responsabil. Sau pentru Vodafone, nenumărate inițiative și campanii prin care demonstrăm impactul pozitiv al tehnologiei sale în societate. Ne onorează faptul că multe companii de talie mare, care necesită o complexitate de servicii de comunicare integrată, viziune strategică și abordări creative, își pun încrederea în noi.

Cum îți dorești să fie agenția în următorii ani, până va atinge majoratul?

Simplu spus, pe val.

Care este țelul tău ca antreprenor?

Businessul este un maraton, nu un sprint. Putem considera că primii 15 ani au fost un prim sprint, însă mă uit înainte, strategic, la următorii kilometri, astfel încât să mă asigur că OXYGEN rămâne relevant și continuă să evolueze. Și eu odată cu el.

Cum găsești inspirație?

În oamenii din jur, în experiențele trăite și pe munte, în natură.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 377 (10 octombrie – 6 noiembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: