Companii Stiri

Teraplast cumpără Politub

4 aug. 2017 2 min

Teraplast cumpără Politub

Reading Time: 2 minute

Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România și unul dintre principalii producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor, împreună cu subsidiara Terasteel, au semnat un contract de vânzare-cumpărare de acțiuni cu New Socotub Franța, pentru achiziția pachetului reprezentând 50% din capitalul social al subsidiarei Politub. În urmă acestei tranzacții, Teraplast va avea o participație de 99,99% din capitalul social al Politub, iar Terasteel o participație de 00,01%, arată compania, într-un comunicat de presă.

 „Unul dintre principalele motive care au stat la baza acestei decizii a fost dorința grupului de a avea un mai mare control asupra companiei, respectiv de a implementa deciziile de management mai rapid și eficient, pentru a fi ȋn acord cu cerințele actuale ale pieței. De asemenea, un alt factor important avut în vedere este dezvoltarea acestui segment de produse”, a declarat Mirela Pop, Director General Teraplast.

Reprezentanții Teraplast mai spun că această achiziție era prevăzută în planul de investiții a grupului, Politub fiind un jucător important pe piața țevilor de apă și gaz. În 2016, societatea a realizat o cifră de afaceri de 49 milioane lei și un profit net de 1,75 milioane lei. 

Fabrica Politub deține în proprietate 32.800 mp, din care 4.700 de mp fiind hale de producție. Compania deține șase linii de fabricație de teavă de polietilenă, dintre care: cinci de țeavă lisa apa, gaz și comunicații – Krauss Maffei și Battenfeld-Cincinnati – cu capacitatea de a produce țevi cu diametre cuprinse între 20mm și 670mm și una de producție țeavă corugată – Drossbach – cu capacitatea de a produce țevi cu diametre cuprinse între 90 și 160mm. De asemenea, compania a implementat sistemele informatice SAP și Qlik și deține certificările ISO 9001 și ISO 14001. Politub deține un laborator acredidat de probe, dotat după prevederile celor mai exigențe norme europene în materie.

Produsele fabricate sunt complementare cu celelalte linii de business ale Teraplast, împreună oferind soluții pentru proiecte complexe de logistică, mediu și utilități. 

Grupul Teraplast rulează o cifră de afaceri anuală de peste 400 de milioane de lei. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe șapte linii de business: Instalații & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Structuri metalice zincate, Tâmplărie termoizolantă și Țiglă metalică, deținând poziții de top pe o mare parte din aceste piețe. Compania-mamă Teraplast este lider de piață pe segmentele de canalizări exterioare și granule, și este al doilea jucător de pe piața de canalizări interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea jucător de pe piață de panouri sandwich și liderul pieței de structuri metalice zincate. În același timp, compania Depaco SRL, deținută în proporție de 60% de Teraplast, este al doilea producător de țiglă metalică de pe piața din România. 

Achiziția pachetului de acțiuni este condiționată de obținerea avizului favorabil de preluare din partea Consiliului Concurenței.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: