După un an de la lansare, aplicația de cumpărături tbi, care oferă plata în rate în peste 1.600 de magazine online, are deja 200.000 de utilizatori activi care folosesc aplicația în mod regulat. Am aflat de la Teodora Șaguna, Head of In-App Shopping la tbi bank, ce diferențiază aplicația tbi și care sunt beneficiile pe care le oferă atât clienților, cât și comercianților.
Aplicația de cumpărături tbi este o platformă mobilă cuprinzătoare care oferă utilizatorilor acces la peste 1.600 de magazine online din diverse industrii, cum ar fi modă, electronice, electrocasnice, farma și multe altele. Prin intermediul aplicației, utilizatorii pot naviga printre oferte, pot face achiziții și pot obține finanțare pentru cumpărăturile lor, atât de la comercianții noștri parteneri, cât și de la alți comercianți integrati in aplicatie. Aplicația se integrează perfect în experiența de cumpărături online oferind opțiuni de plată flexible, în rate.
Clienții înrolați în aplicație pot alege să plătească în 4 rate fără dobândă sau să își eșaloneze plățile până la 60 de rate, în funcție de nevoile lor. Această flexibilitate le permite utilizatorilor să își gestioneze eficient bugetul lunar. Scopul nostru este să simplificăm întregul proces, permițând clienților să gestioneze totul digital, fără a fi nevoie de vizite la sucursale sau de hârtii suplimentare. Aplicația este concepută pentru a face cumpărăturile mai convenabile și mai accesibile.
Ideea din spatele aplicației de cumpărături tbi a venit ca un răspuns natural la cererea din ce în ce mai mare pentru o experiență de cumpărare și finanțare digitală, dar și flexibilă în același timp.
Am observat o cerere tot mai mare de soluții care nu numai că simplifică achizițiile, dar oferă și mai mult control asupra modului în care sunt efectuate plățile. Mulți consumatori doresc confortul de a eșalona plățile fără a fi limitați la un anumit magazin sau la o anumită industrie. De aceea, am conceput aplicația astfel încât să funcționeze ca un browser de căutare, permițând utilizatorilor să caute orice magazin online de pe piață, să îl adauge la galeria lor personalizată de magazine și apoi să facă achiziții în rate. Această caracteristică este absolut unică, deoarece le permite clienților să cumpere de la magazinele lor preferate chiar dacă acestea nu oferă în mod tradițional planuri de plată în rate.
În ceea ce privește comercianții, aplicația este la fel de inovatoare, fiindcă le permite magazinelor – indiferent dacă oferă sau nu opțiuni de finanțare – să pună la dispoziția clienților lor planuri de plată flexibile. Acest lucru deschide noi uși pentru comercianții mai mici sau independenți care nu dispun de infrastructura necesară pentru a oferi astfel de opțiuni pe cont propriu. Ca urmare, comercianții pot atrage mai mulți clienți, instrumentul nostru contribuind la creșterea vânzărilor lor.
Din perspectiva noastră ca instituție financiară, această caracteristică extinde, de asemenea, în mod semnificativ baza noastră de date de comercianți parteneri. Clienții pot face cumpărături folosind ofertele noastre de planuri de rate, sporind expunerea atât a comercianților, cât și a produselor noastre financiare. Astfel toate părțile sunt avantajate: consumatorii au mai multă flexibilitate în ceea ce privește cumpărăturile, iar comercianții își pot lărgi baza de clienți fără o complexitate suplimentară.
În ceea ce privește dezvoltarea, procesul a fost deopotrivă colaborativ și inovator. Am valorificat expertiza noastră financiară internă, în timp ce am încheiat parteneriate cu furnizori externi de tehnologie pentru a crea o soluție care nu este doar ușor de utilizat, ci și scalabilă. Aplicația a fost concepută având la bază simplitatea, făcând-o accesibilă tuturor – chiar și celor care nu sunt familiarizați cu tehnologia.
Aplicația de cumpărături tbi se adresează unei baze de utilizatori diversă și dinamică, răspunzând unei game largi de nevoi de cumpărături.
Utilizatorii noștri sunt un amestec echilibrat de bărbați și femei, bărbații, reprezentând 57% din baza de utilizatori, iar femeile 43%. În ceea ce privește datele demografice pe vârste, observăm preponderend interes din partea Generației Z și a generației Millennials. Aceste generații mai tinere sunt, de obicei, mai înclinate spre digital și apreciază comoditatea soluțiilor de plată flexibile.
În medie, valoarea tipică a comenzii pe platforma noastră este de aproximativ 230 de euro. Cu toate acestea, varietatea achizițiilor reflectă atractivitatea largă a aplicației. Avem clienți care cumpără lucruri esențiale de zi cu zi, cum ar fi flori pentru ocazii precum Ziua Internațională a Femeii, iar la celălalt capăt al spectrului, am văzut achiziții la fel de luxoase, precum brățări tennis cu diamante. Avem chiar și utilizatori care cumpără articole mai practice, cum ar fi anvelope de iarnă, ceea ce arată că aplicația este utilizată pentru o gamă largă de nevoi de cumpărare, atât mari, cât și mici.
De obicei, utilizatorii noștri sunt cei care apreciază confortul de a împărți plățile în rate ușor de gestionat. Printre aceștia se numără tinerii profesioniști, familiile care gestionează cheltuielile casnice și chiar cumpărătorii pasionați de tehnologie care doresc flexibilitatea de a alege când și cum să plătească. Comercianții, magazinele inrolate in aplicatie, beneficiază, de asemenea, prin oferirea unui nou instrument de creștere a vânzărilor și de îmbunătățire a satisfacției clienților.
La un an de la lansare, am depășit 200.000 de utilizatori activi – atât clienți tbi, cât și non-clienți – care utilizează aplicația în mod regulat. Colectăm constant feedback pentru a ne asigura că îmbunătățim accesibilitatea și ușurința de utilizare. Feedback-ul clienților a fost esențial pentru evoluția aplicației. Ne ascultăm îndeaproape utilizatorii, identificând punctele slabe și preferințele, ceea ce ne-a ghidat în îmbunătățirea caracteristicilor și adăugarea de noi funcționalități, cum ar fi posibilitatea de a utiliza coduri de reducere, noi instrumente de comunicare, cum ar fi functionalitatea de Stories în aplicație, pop-up-uri și tooltips, și să ne extindem baza de comercianți parteneri.
Am lansat recent platforma de cumpărături în Bulgaria, care încorporează AI și tehnologia ChatGPT pentru a oferi o experiență de cumpărături personalizată – o premieră în industrie.
Privind în viitor, plănuim, de asemenea, sa aducem în curând aceeași tehnologie avansată și pe piața din România, unde AI va personaliza recomandările și va îmbunătăți procesul de cumpărare.
Suntem dedicați îmbunătățirii continue, deoarece dorim să rămânem în fruntea inovației. Fiecare zi aduce noi provocări și oportunități, iar noi suntem întotdeauna pregătiți să răspundem. Scopul nostru final este să facem ca experiențele de cumpărături ale utilizatorilor noștri să fie cât mai fluente și mai satisfăcătoare posibil, permițându-le în același timp să își gestioneze finanțele cu ușurință.
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…