Tendințele de pe piața acoperișurilor din țiglă metalică din România
Reading Time: 2 minutePe piața acoperișurilor există o modă care influențează alegerile consumatorilor, stilurile și tendințele fiind în continuă schimbare, iar acoperișurile în culori închise sunt tot mai prezente în preferințele românilor din ultimii ani, conform unei analize realizate de Wetterbest, producător de top de sisteme pentru acoperișuri din industria locală.
Un lucru este clar, acoperișurile metalice rămân pe primul loc în preferințele românilor, cu o cotă de piață de peste 70% din totalul acoperișurilor, având o creștere atât în volum (+4%) cât și în valoare (8%), potrivit unui studiu realizat de Neomar Consulting. Dacă în trecut, până acum 10 ani, dominau acoperișurile roșii, fiind singura țară din zonă cu o astfel de preferință de culoare, în ultimii ani, acoperișurile în culori închise au început să câștige teren, conform unui studiu intern al Wetterbest.
Românii care vin acasă
Cererile pentru acoperișurile din țiglă metalică vin, în acest moment, aproape în mod egal dinspre consumatorii care renovează și cei care realizează construcții noi. Cei din urmă țin cont mai mult de sfaturile arhitecțiilor, care au nevoie de specificații exacte ale produselor, pentru instalarea acoperișurilor.
”Reîntoarcerea românilor acasă, cauzată de pandemie, a dus la importarea preferințelor vestice. În acest moment, peste 60% din comenzile pe care le preluăm sunt pentru acoperișurile închise la culoare – maro închis, gri închis, negre; se observă o tendință în creștere pentru culorile închise în tonuri de gri și bordo. De asemenea, conform cererilor primite de compania noastră, românii tind să prefere, în proporție de aproape 70%, finisajele mate. Apreciem că aceste tendințe se vor regăsi și în 2021, odată cu începerea sezonului de renovări, al cărui start este dat după perioada Sărbătorilor Pascale”, afirmă Marian Pîrvu (foto), CEO Wetterbest.
Estetica este importantă
Românii urmăresc și partea estetică a produselor în alegerea unui produs, pe lângă rezistența și durabilitatea acestuia, și raportul calitate – preț. În această privință, studiul Wetterbest arată că femeile se implică în alegerea formei și a culorii acoperișului, în timp ce bărbații se uită după calitățile sale tehnice. În general, decizia cumpărării unui acoperiș se ia în familie, preferințele românilor fiind diferite, în funcție de zona din care provin.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz