Tendințe de cumpărare Generația Z
Reading Time: 3 minuteGenerația Z (cei născuți între 1997 și 2012) se distinge de generațiile anterioare printr-o preocupare mult mai mare pentru sustenabilitate și problemele de mediu. Economia circulară, reciclarea și utilizarea resurselor regenerabile sunt concepte familiare cumpărătorilor din această categorie demografică.
Un studiu realizat de First Insight arată că 62% din Gen Z preferă să cumpere de la branduri sustenabile, în timp ce un raport recent de la Nielsen concluzionează că 73% dintre aceștia sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile.
„Clienții din această categorie sunt, în general, bine informați. Sunt interesați de transparența brandurilor, capacitatea acestora de a oferi informații esențiale, dar și de angajamentul real față de valorile ecologice”, spune Cosmin Popovici, CEO MAGNOR, companie care deține cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru bijuterii din aur și cu diamante, electronice și produse de lux pre-owned.
„Echilibrul între sustenabilitate și accesibilitate este esențial. Sustenabilitatea este un criteriu important pentru acest grup demografic, dar elementul cheie în decizia de cumpărare rămâne tot prețul avantajos. Observăm că o parte dintre aceștia aleg să plătească la noi în rate, ceea ce le oferă flexibilitatea necesară pentru a face achiziții semnificative fără a resimți o presiune financiară imediată”, subliniază CEO-ul holdingului românesc.
Sustenabilitatea, accesibilitatea și nevoia de tehnologie performantă la prețuri accesibile sunt criteriile care orientează Generația Z spre achiziția de electronice pre-owned
Nativi digital, cei din Generația Z consideră piața electronicelor pre-owned o alternativă viabilă și sustenabilă la achiziția de produse noi. Acest grup demografic este preocupat de reducerea deșeurilor electronice și de prelungirea duratei de viață a device-urilor. Achiziționarea de electronice pre-owned se aliniază cu valorile Gen Z, pentru că astfel se evită risipa și se încurajează consumul responsabil.
Electronicele pre-owned sunt atractive pentru acești tineri și din alte motive. Evoluția rapidă a tehnologiei aduce pe piață modele de produse electronice tot mai performante. Achiziția de dispozitive pre-owned le permite să își actualizeze frecvent tehnologia, dar fără să facă investiții majore.
„Sustenabilitatea, accesibilitatea și nevoia de tehnologie performantă la prețuri accesibile sunt criteriile care orientează Gen Z spre achiziția de electronice pre-owned”, spune Cosmin Popovici.
Reprezentantul MAGNOR susține că segmentul de vânzări de produse electronice, unde clienții predominanți sunt bărbații, cu vârste între 20 și 45 de ani a cunoscut o creștere constantă.
„Interesul pentru aceste produse ne-a determinat să venim în întâmpinarea publicului cu programe Buy Back. Clienții pot veni în agențiile noastre cu obiectele pe care nu le mai folosesc, le valorifică și primesc în plus și vouchere cu reduceri care ajung până la 500 RON pentru noi gadget-uri. Un lucru important este că electronicele MAGNOR sunt atent verificate, cu software-uri speciale, de ultimă generație, iar clienții beneficiază de 12 luni garanție”, explică CEO-ul companiei.
Atenție la autenticitatea produselor de lux pre-owned
Generația Z a dezvoltat un interes crescut și pentru piața produselor de lux pre-owned, în special pentru bijuteriile cu diamante și gențile de lux. Aspectele ecologice, cele care țin de economia circulară și accesibilitate sunt câteva dintre motivele pentru care Gen Z optează pentru produsele de lux pre-owned.
„Tinerii din această generație consideră cumpărarea de produse de lux pre-owned o modalitate de a face achiziții mai conștiente și durabile”, spune Cosmin Popovici.
Cu o gândire pragmatică, Gen Z este atrasă și de valoarea de revânzare a produselor de lux. Aceste articole nu doar că își mențin valoarea în timp, dar pot și să o crească, fiind considerate investiții sigure pe termen lung. În plus, produsele de lux sunt percepute ca piese de colecție, simbolizând un statut social înalt.
Reprezentantul liderului pieței de produse de lux pre-owned din România mai spune că Gen Z utilizează activ platformele digitale specializate în vânzarea de produse de lux pre-owned, pentru mai multă siguranță.
„Gen Z este foarte atentă la autenticitatea produselor de lux pre-owned”, spune Cosmin Popovici, care subliniază că experții MAGNOR sunt acreditați, iar o parte dintre aceștia sunt absolvenți de cursuri de formare profesională gemologică, realizate în colaborare cu Centrul Gemologic Român.
Lider al industriei de profil cu experiență de peste 16 ani, MAGNOR – marcă înregistrată la nivel intenațional – deține cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru bijuterii, produse de lux pre-owned, electronice și metale prețioase. Totodată, holdingul oferă servicii de creditare pe termen scurt de tip amanet și operațiuni de schimb valutar. Cel mai dinamic și modern jucător în domeniu, lider de reputație, MAGNOR operează 25 de magazine în Bucureşti, Ilfov, Sibiu, Braşov, Piatra Neamţ, Focşani, Bacău, Craiova, Galaţi şi Constanţa, Tg. Mureş, Buzău și Ploieşti.
Pe piața de profil, MAGNOR se diferențiază prin profesionalism, cel mai diversificat portofoliu de produse și servicii, stabilitate și structura de guvernanță corporativă. În raport cu clienții este o soluţie de încredere pentru obţinerea unui împrumut rapid, răspunzând necesității populației de a găsi o alternativă dinamică, simplă și avantajoasă de creditare.
Cu o echipă dedicată și dinamică de profesioniști, compania s-a remarcat de-a lungul istoriei sale printr-o relație transparentă cu piața, reziliență și rezultate aflate an de an pe un trend ascendent. Compania a investit masiv în digitalizare, urmărind astfel să ofere clienților o experiență cât mai confortabilă și plăcută în magazinele sale, adaptată erei informaționale. Totodată, prioritizarea investițiilor în tehnologie reflectă viziunea de dezvoltare durabilă și sustenabilă a holdingului.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz