Telekom – venituri în creștere, clienți mai puțini
Reading Time: 2 minuteTelekom Romania Mobile Communications (ex-Cosmote) a înregistrat venituri totale de 110,1 milioane euro în trimestrul al doilea din 2016, în creştere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 2,6%, la 76,0 milioane de euro, a anuțat azi compania.
Baza totală de clienţi Telekom a scăzut în perioada analizată cu 4,6%, la 5,6 milioane, dintre care 29% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (postpaid). Segmentul business postpaid a crescut cu 5% faţă de perioada similară din 2015.
“Într-un mediu provocator, Telekom Romania prezintă primele semnale de creștere, ca urmare a recentelor inițiative strategice, pachetele integrate fix şi mobil, MagentaONE, câștigă teren constant (…) Cu toate acestea, presiunea din partea unui mediu puternic concurenţial şi a altor factori a afectat rata de creștere și performanța companiei, în general”, a declarat azi Anastasios Tzoulas (foto), Director Financiar, Telekom Romania.
ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o creştere de 1,7% în perioada aprilie-iunie 2016.
Deteriorarea marjei pe segmentul prepaid, ca urmare a competiţiei intense pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii, împreună cu costurile asociate extinderii bazei de clienţi pe segmentul business, a dus la o scădere de 5% a EBITDA față de trimestrul II din 2015.
Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications (ex-Romtelecom) pentru trimestrul al doilea al anului au adus venituri de 149,5 milioane euro, cu 0,7% mai mici decât în perioada similară din 2015. Pro forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru T2 2016 a fost de 15,2 milioane euro, cu 41,8% mai mică decât în T2 2015. Costurile operaționale au fost mai ridicate datorită cheltuielilor cu interconectarea, chiriei privind reţeaua și a costurilor cu conținutul TV, precizează raportul companiei.
Telekom Romania Communications a ajuns la 310.314 clienți pentru ofertele convergente MagentaONE (fix-mobil), cu 126% mai mulți faţă de T2 2015. Drept urmare, veniturile din serviciile mobile au crescut cu 78% în T2 2016 faţă de aceeași perioadă a lui 2015.
Pe segmentul serviciilor TV, baza de clienți a ajuns la 1,461 milioane, mai mare cu 2,8% comparativ cu T2 2015. În ceea ce privește FTTx (fibra optică), raza de acoperire a crescut la aproximativ 1,7 milioane de gospodării, de la 1,4 milioane. Clienții care optează pentru această tehnologie beneficiază de viteze de până la 1 Gbps pentru Internet și de servicii de televiziune interactivă (IPTV).
Abonații serviciilor de Internet broadband (atât fix, cât și mobil) au scăzut cu 1,2% în perioada aprilie-iunie 2016 față de T2 2015, la 1,194 milioane, iar veniturile din Internet fix s-au diminuat cu 4% în aceeași perioadă. Numărul utilizatorilor de voce (fixă și mobilă) a crescut cu 1%, la 2,183 milioane, pe fondul evoluției pozitive a segmentului mobil, în timp ce numărul liniilor fixe continuă tendința descrescătoare, cu o reducere de 6,9% în T2 2016, şi un declin de 16% al veniturilor corespunzătoare în aceeşi perioadă.
Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a crescut cu 1% în T2 2016 față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 4,838 milioane.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz