Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat în ultimul trimestru din 2021 o creștere de 5,3% a numărului de abonați, față de aceeași perioadă a anului precedent. Astfel, peste 1.735.000 de abonați postpaid au utilizat serviciile Telekom Mobile.
Numărul total de clienți (postpaid și prepaid) a ajuns la 3,690.000. Segmentul preplătit este și el în creștere de două trimestre, se arată în raportul financiar al grupului telecom german. Odată cu stabilizarea de către companie a bazei totale de clienți, venitul mediu pe utilizator (ARPU) a crescut și el cu 2,4% față de anul 2020.
În primul trimestru complet după separarea de operațiunile fixe, profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) a TKRM s-a situat la 10.400.000 de euro, păstrând tendința de creștere de la an la an.
„Rezultatele din T4 arată că suntem bine poziționați și că avem toate premisele necesare pentru a ne continua strategia. Perioada octombrie-decembrie 2021 a fost primul trimestru complet după separarea de activitatea de fix și rezultatele noastre sunt conform așteptărilor. Sunt încrezătoare că ofertele actuale destinate clienților și disciplina legată de baza noastră de costuri vor da rezultate”, a declarat Dina Tsybulskaya (foto), CEO al Telekom Romania Mobile.
În 2021, veniturile totale ale companiei (inclusiv MVNO) au ajuns la 386.800.000 de euro, în scădere cu 14,6% față de întregul an 2020. Fluctuația a venit pe fondul separării de operațiunile fixe și de clienții care aveau servicii convergente fix-mobil (FMC), dar și din cauza pandemiei, care a limitat călătoriile pe glob. Cu toate acestea, compania a reușit să compenseze acest lucru la nivelul marjei, unde TKRM a reușit să reducă în continuare costurile indirecte cu 2,8% față de anul precedent, datorită atenției acordate de companie creșterii eficienței operaționale și financiare.
Începând cu a doua jumătate a anului 2018, baza de costuri a Telekom Romania Mobile continuă să beneficieze de programul de transformare a costurilor de lungă durată, care generează cu succes îmbunătățiri operaționale semnificative. Acesta este un motor important al creșterii susținute a EBITDA și a fluxului de numerar ale companiei, care a dus la o reducere semnificativă a bazei de costuri față de 2020.
„Anul 2021 a fost deosebit de complex pentru noi. A fost un an istoric, nu doar din cauza dificultăților prelungite legate de pandemie, care au afectat întreaga societate. Vânzarea companiei de servicii fixe și separarea operațiunilor au reprezantat o adevărată provocare pentru noi. Aceasta a sporit complexitatea noastră operațională, în timp ce am reușit cu succes să ne deservim clienții fără a resimți vreun efect în ceea ce privește serviciile și calitatea oferită. Dar a fost, de asemenea, anul unui nou început – anul în care Telekom Mobile s-a reinventat cu o nouă viziune și o nouă strategie comercială, axată pe experiența clienților”, a explicat Nicolas Mahler, Chief Financial Officer al Telekom Romania Mobile Communications.
În 2021, Telekom Romania Mobile a introdus cu 75,5% mai multe procese automatizate cu ajutorul inteligenței artificiale (RPA), față de 2020.
„Rezultatele noastre din 2021 îmi dau o mare încredere, când mă uit la 2022. Am terminat mai bine și mai puternic decât ne așteptam. Mai mult, sper că această pandemie se va termina și toată lumea va fi sănătoasă. Sunt sigur că apetitul oamenilor pentru telecomunicații va continua după toate aceste vremuri incerte și că vom avea șansa de a fi alături de clienții noștri pentru a-i sprijini în acest sens”, a menționat Nicolas Mahler.
„Cu toate acestea, și 2022 va fi un an plin de provocări, dacă ținem cont de modul în care inflația a crescut în ultimele luni. Aceasta a crescut semnificativ în ultimul trimestru și se estimează noi creșteri. Sunt încrezător că, datorită unei echipe inteligente și agile, a unui efort consecvent și continuu de digitalizare, vom reuși să facem față provocărilor legate de costuri”, a adăugat Nicolas Mahler.
De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…
Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…
E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…
În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…
Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…
OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, și TAROM, compania națională de transport aerian a…