Telekom Romania a incheiat 2015 cu venituri in scadere
Reading Time: 2 minuteTelekom Romania a incheiat 2015 cu venituri in scadere la ambele divizii, dupa cum reiese din raportul financiar prezentat azi de grupul Deutsche Telekom.
Telekom Romania Communications (ex-Romtelecom) a raportat pentru 2015 venituri in scadere ușoara, cu 1,2%, la 601,7 milioane euro. Nivelul veniturilor reflecta în principal “scaderea continua a segmentului de voce fixa generata de tendinta de înlocuire a serviciilor fixe cu cele mobile, cu venituri aferente mai mici cu 17% la finalul lui 2015 versus perioada similara din 2014”, se arata in raportul companiei. ProForma EBITDA (caştigurile operaţionale înaintea dobanzilor, taxelor şi amortizarilor, excluzand cheltuielile de restructurare) pentru anul 2015 a fost de 118,4 milioane euro, în scadere cu 26% faţa de aceeași perioada a anului precedent. Rezultatele au fost afectate, printre altele, de costurile mai ridicate aferente continutului TV și ale celor cu echipamentele mobile și TV, ca urmare a eforturilor companiei de a oferi o experienta superioara clientilor de pe segmentele fix și mobil. La rezultatele înregistrate a contribuit și o scadere a veniturilor din activitati colaterale precum valorificarea infrastructurii vechi de cupru și a portofoliului imobiliar.
Serviciile convergente au generat o creștere a veniturilor mai mult decat dubla din serviciile mobile în T4 2015 versus T4 2014, cu o creștere corespunzatoare a clientilor MagentaONE, care au ajuns la peste 208.000, mai multi cu 48.000 fata de T3 2015.
Veniturile din serviciile de Internet fix pentru anul 2015 au scazut ușor, cu 3%, comparativ cu anul precedent. 1,203 milioane de clienti aveau Internet de mare viteza de la Telekom, o parte dintre aceștia cu viteze de pana la 1 Gbps, prin intermediul tehnologiilor FTTx (FTTH – fiber to the home sau FTTB – fiber to the block).
In ceea ce priveste Telekom Romania Mobile Communications (ex-Cosmote ), veniturile au crescut cu 7,5% în ultimul trimestru din 2015, faţa de T4 2014, ajungand la 121,1 milioane euro, în timp ce veniturile totale corespunzatoare anului 2015 au fost de 438,5 milioane euro, în scadere cu 0,2% fata de anul precedent.
Veniturile din servicii broadband au inregistrat o creștere de 17,7% în T4 2015, fata de același trimestru din 2014, și de 14% anual. Numarul total de clienti 4G, precum și traficul de date 4G, au crescut cu 80% în T4 2015 fata de T3 2015. În plus, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat o creștere de 16 puncte procentuale a ponderii smartphone-urilor în totalul telefoanelor vandute în 2015 fata de 2014.
La sfarșitul anului 2015, numarul total de clienti (inclusiv Zapp) a fost de 5,754 milioane, în creștere cu 0,7% fata de T3 2015. Numarul total al clientilorpe baza de abonament a crescut cu 3,7% în 2015 fata de 2014, reprezentand 29% din baza totala de clienti.
În T4 2015, segmentul de business a continuat sa înregistreze rezultate pozitive, cu o creștere anuala de 7,7% a bazei de clienti companii. Datele mobile au reprezentat un factor de creștere pentru acest segment, fapt care se reflecta în evolutia bazei de clienti business pentru serviciile de broadband mobil, cu 22% mai mare în T4 2015 fata de T4 2014 și cu 25,5% mai mare în 2015 comparativ cu anul 2014.
ARPU (venitul mediu per utilizator) în 2015 a fost de 4,5 euro, in scadere usoara fata de 2014.
Marja ProForma EBITDA (caştigurile operaţionale înaintea dobanzilor, taxelor şi amortizarilor, excluzand costurile de restructurare) a ajuns la 20% în 2015, înregistrand o scadere de 4 puncte procentuale comparativ cu 2014. ProForma EBITDA a atins valoarea de 87,1 milioane euro în 2015.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz