Telecomul creste piata bunurilor de folosinta indelungata
Reading Time: 2 minutePiata bunurilor de folosinta indelungata din Romania a crescut cu 6,4% in trimestrul al doilea, la 449 milioane euro, sustinuta de evolutia pozitiva din telecom si electrocasnice, in timp ce sectorul IT a stagnat, iar electronicele au scazut cu 3,3%, potrivit unui studiu GfK.
Segmentul telecom a urcat cu peste 15% in aprilie-iunie, fata de perioada similara a anului anterior, la 145 milioane euro. Cresterea de 22% a smartphone-urilor a compensat scaderea vanzarilor de telefoane mobile, in timp ce piata de accesorii s-a mentinut pe plus, cu un avans puternic al vanzarilor de casti.
Valoarea sectorului de electrocasnice mari a urcat la 95 milioane euro, toate categoriile incluse contribuind la avansul total de peste 11%, potrivit indicelui GfK Temax, utilizat de GfK Retail and Technology pentru monitorizarea pietelor bunurilor de folosinta indelungata.
In timp ce electrocasnicele incorporabile si frigiderele au consemnat cresteri de doua cifre, masinile de spalat au incetinit rata de majorare la o singura cifra. Vanzarile de frigidere au inregistrat un plus de 20% in trimestrul al doilea.
Electrocasnicele mici au inregistrat, de asemenea, crestere, cu un avans de peste 8%, la 29 milioane euro. Vanzarile de aparate de bucatarie au urcat, in urma interesului mai mare pentru aparate de preparat mancarea si storcatoare de fructe si legume.
Sectorul IT s-a mentinut relativ stabil in trimestrul al doilea, la 95 milioane euro. Dupa evolutii foarte bune, tabletele au inregistrat o scadere a cererii, in special pe segmentul de sapte inchi. In contrast, calculatoarele portabile si-au mentinut trendul pozitiv pe toate segmentele, in special pentru desktop replacement si convertibile.
Pe segmentul electronicelor, vanzarile au coborat in trimestrul al doilea cu 3%, la 67 milioane euro.
Imprimantele, multifunctionalele si consumabilele nu au continuat in trimestrul al doilea evolutia pozitiva din primele trei luni ale anului si au scazut fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 3,8%, la 13 milioane euro. Unul din motivele scaderii a fost performanta slaba a cartuselor, atat cu cerneala cat si cu laser. Echipamentele cu cerneala au scazut cu 10%, iar cele cu laser si-au incetinit ritmul de crestere la 4%.
Piata foto a coborat cu aproape 17% in trimestrul al doilea, pana la o valoare totala de sase milioane de euro.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz