Tehnologiile vedetă în 2021
Reading Time: 4 minuteInteligența artificială, soluțiile de automatizare business-to-business, blockchain și criptomonede, precum și electrocasnicele personalizabile sunt câteva dintre tehnologiile care vor marca 2021.
Al doilea an al pandemiei a adus cu sine și vaccinurile anti-COVID, campaniile de vaccinare fiind în toi în mare parte a globului. Economia și țesăturile globale ale afacerilor își duc mai departe obiectivele, căutând nu doar în medicină soluțiile de supraviețuire sau de creștere a veniturilor. Digitalizarea, sub diverse forme, a crescut în 2020 cât în trei ani, spunea CEO-ul unui platforme globale de comerț electronic, la sfârșitul anului trecut. În această ipostază, nu trebuie să mai mire faptul că digitalizarea a ajuns să fie privită de mulți ca un panaceu al rămânerii unui business pe piață.
În ceea ce privește „vedetele” acestui an, inteligența artificială, soluțiile de automatizare business-to-business, dar și personalizarea completă a softurilor de afaceri în funcție de specificul și de nevoile fiecărei companii vor fi cele mai căutate și implementate tehnologii, sunt de părere reprezentanți ai companiilor sau analiști de piață. Mai mult, analiștii IT sunt de părere că AI va deveni una dintre cele mai importante tendințe tehnologice ale viitorului, peste tot pe glob, fiind un instrument valoros care ne va permite să înțelegem și să interpretăm mai ușor lumea din jur. Algoritmii de învățare automată vor fi tot mai sofisticați în soluțiile pe care le descoperă pentru noi și care ne vor simplifica existența și modul de a face business.
Peisaj românesc
La ora actuală, în România există companii din zona de IMM care caută să investească în tehnologii ce integrează în componenta lor elemente de inteligență artificială. Aceste softuri vor fi tot mai cerute în 2021. Soluțiile care au integrate elemente de AI includ rapoarte și predicții despre viitorul apropiat. Ele oferă informații și analize, bazându-se pe istoric, și pot anticipa, de exemplu, dacă o companie are clienți care vor plăti cu întârziere ori care vor părăsi compania în detrimentul unui competitor.
„Perioada de transformare nu se încheie aici. Abia acum marii jucători din industrie au conștientizat cu adevărat rolul crucial al tehnologiei. Vom vedea mișcări spectaculoase de strategii și modele de afaceri și în 2021, companiile vor investi în soluții IT din cele mai inovatoare. Organizațiile care încă nu au înțeles rolul deosebit al digitalizării au pierdut un tren important spre viitor”, spune Adrian Bodomoiu, director general al Wizrom Software.
Nu în ultimul rând, soluțiile digitale complet personalizate vor fi concepute și dezvoltate în funcție de numeroase criterii, pornind de la dimensiunea companiei, specificul activității, locația organizației, până la obiectivele de business și modul de lucru, dar și softurile deja utilizate în cadrul întreprinderilor.
Blockchain și criptovedete
Criptomoneda Bitcoin s-a tranzacționat la începutul acestui an la 33.365 dolari în Asia, ceea ce înseamnă o creștere cu aproximativ 800% față de luna martie din 2020. Aprecierea a venit și după ce PayPal s-a alăturat pieței criptomonedelor, permițând clienților să cumpere, să vândă și să dețină Bitcoin și alte monede virtuale folosind portofelele online ale procesatorului de plăți online. PayPal speră astfel că va încuraja folosirea pe plan global a monedelor virtuale, pregătind astfel rețeaua pentru noile monede digitale care ar putea fi dezvoltate de băncile centrale și de corporații. Dar problema criptomonedelor este mult mai complexă de atât. Specialiștii de la Kaspersky au avertizat, la finalul anului trecut, că furtul de Bitcoin va deveni mai atractiv pe măsură ce multe națiuni ajung la limita sărăciei în urma pandemiei globale. Dacă economiile se prăbușesc și monedele locale scad, mai mulți oameni ar putea fi implicați în criminalitatea cibernetică, ducând la și mai multe cazuri de acest fel. După cum se anticipează, din cauza situației monedelor locale, mai mulți oameni se pot concentra asupra fraudelor care necesită Bitcoin, precum și asupra furtului de Bitcoin, deoarece este cea mai răspândită criptomonedă. În același timp, capacitățile tehnice speciale pentru monitorizarea, dezanonimizarea și confiscarea conturilor Bitcoin vor determina o schimbare a metodelor folosite de mulți infractori cibernetici în ceea ce privește solicitarea răscumpărării. Este posibil ca alte monede cu un nivel de confidențialitate mai mare, cum ar fi Monero, să fie utilizate ca primă monedă de tranziție, fondurile fiind ulterior convertite în alte criptomonede, inclusiv Bitcoin, pentru a ascunde urmele atacatorilor cibernetici.
Electrocasnice personalizabile
Pe măsură ce familiile petrec tot mai mult timp acasă – și în inima casei, în bucătărie – acestea doresc să investească și în electrocasnice pe care să le poată personaliza. Cu alte cuvinte, nu mai este suficient pentru un electrocasnic să fie smart, parte dintr-un ecosistem Internet of Things, importantă este acum și „eticheta” de personalizabil. Așadar, o varietate de culori, materiale și finisaje pe care să le putem alege pentru a se potrivi stilului locuinței, al posesorilor și, de asemenea, personalizabile la interior cu sertare convertibile și alte caracteristici specifice. Din această nouă categorie de electrocasnice se remarcă conceptul inedit de frigidere personalizabile de la Samsung: Bespoke 4-Door Flex. Linii elegante și combinație dinamică de opțiuni de design cu uși plate și mânere încastrate pentru un echipament care permite configurații modulare pentru a se potrivi nevoilor fiecărei locuințe. În România, conceptul Bespoke va disponibil pentru gama de combine frigorifice și noua gamă de frigidere și congelatoare cu o singură ușă.
Televizoare cu procesoare cognitive
Inteligența Artificială a pătruns, de ceva vreme, și în electronicele de consum. Pentru că impresia generală e că se cam bate totuși pasul pe loc, japonezii au luat inițiativa inovației și au suprins pe toată lumea, la CES Las Vegas, cu primele televizoare cu inteligență cognitivă din lume, seria Bravia XR. Alimentate de noul Procesor Cognitiv XR, „creierul” noilor Bravia, televizoarele folosesc o metodă de procesare complet nouă, care merge mai departe față de convenționalul sistem bazat pe inteligență artificială (AI), menită să reproducă modul în care oamenii văd și aud. Atunci când vedem obiecte, în mod inconștient ne concentrăm pe anumite puncte. Procesorul cognitiv XR, bazat pe inteligență cognitivă, împarte ecranul în numeroase zone și detectează unde este localizat „punctul focal” al imaginii. În timp ce inteligența artificială convențională poate doar detecta și analiza elemente din imagine precum culoarea, contrastul și detalii individuale, noul procesor cognitiv XR poate analiza o serie de elemente simultan, exact așa cum face și creierul uman. Prin acest lucru, toate elementele sunt ajustate în strânsă corelație cu celelalte pentru cel mai bun rezultat final, astfel încât toată acțiunea dintr-o scenă să fie sincronizată și plină de viață – ceva ce inteligența artificială standard nu poate face.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz