Cum vor arăta autobuzele în era smart city? Am fost în vizită la fabrica și la centrul de R&D Anadolu Isuzu din Istanbul ca să înțeleg cum tehnologia schimbă și acest mijloc de transport considerat banal, dar și ce planuri de expansiune au cei de la Isuzu pentru România.
Un birou mic, dotat cu calculatoare de ultimă generație și tapetat cu schițe, machete, mostre de materiale multicolore de diverse texturi și fotografii, inclusiv din show-uri ale designerilor de modă celebri – așa arată departamentul de design al Anadolu Isuzu din Istanbul, locul unde începe totul. Aici se face designul autobuzelor companiei, se desenează schițele și se randează machetele 3D care merg apoi la centrul de research and development al fabricii. Aici se urmăresc cele mai noi tendințe din zona de tehnologie, producție și inovație din domeniu, dar și cele din zona de modă, pentru că dincolo de specificațiile tehnice, și culorile autobuzelor sau ale tapițeriei scaunelor sunt importante, explică Cengizhan Bilgin, R&D Manager la Anadolu Isuzu, când întreb de unde vine interesul pentru modă.
Dacă în cazul autobuzelor exportate în Polonia autoritățile au avut cerințe speciale în cazul sistemelor de taxare, pentru Israel autobuzele au fost dotate cu un sistem multimedia pe care să poată rula reclamele magazinelor de pe traseul autobuzelor, iar cele livrate în Constanța au Wi-Fi și port USB pentru încărcarea telefoanelor. În România au fost livrate în ultimii doi ani 244 de autobuze Isuzu Citiport: 88 la Iași prin BERD și 4 prin licitație publică, 38 la Sibiu, prin BERD, 104 la Constanța, prin BERD, și 10 la Brăila, prin licitație publică.
“Piața autobuzelor urbane a avut o creștere semnificativă în ultimii ani. Mai multe municipalități din țară au accesat fonduri de dezvoltare oferite de BERD pentru achiziția de autobuze”, spune
Magdalena Peșu, director general al Anadolu Automobil Rom (AAR), importatorul brandului Isuzu în România. O parte din livrările celor trei licitații câștigate s-au făcut în 2018, iar o altă parte anul acesta. Cel mai bine primit model al companiei a fost Anadolu Isuzu Citiport de 12 metri. Anul acesta au fost livrate până în acest moment 94 de autobuze din gamele Citiport, Citibus și Novo. La fel ca și anul trecut, topul livrărilor a fost dominat de Anadolu Isuzu Citiport. Din estimările AAR, anul acesta se vor mai livra cel puțin 44 de unități, ceea ce va duce la un total al vânzărilor de 138 de autobuze, din gamele Citiport și Novo. Achizițiile autorităților contractante pe fonduri BERD au fost făcute direct de la producător, compania Anadolu Automobil Rom fiind copartener în aceste licitații și specialist în serviciile postvânzare.
“Cea mai mare parte din exporturi merge către 10 țări, dar topul se schimbă în fiecare an, în funcție de comenzi. Între aceste țări este și România” – Hakan Kefoglu, Export Director Anadolu Isuzu Otomotiv
Dincolo de faptul că toate autobuzele livrate de Anadolu Automobil Rom sunt dotate cu instalații de climatizare performante, a crescut și gradul de siguranță al pasagerilor, spune Magdalena Peșu. Pe lângă sistemele electronice de control al tracțiunii și stabilității vehiculelor, au fost implementate sisteme automate de menținere a benzii de rulare și sisteme radar de frânare automată. Tot pentru siguranța călătorilor, la bordul autobuzelor au fost instalate sisteme de monitorizare și supraveghere video, care au făcut posibilă reducerea furturilor din mijloacele de transport în comun. O altă evoluție tehnologică este aceea de asigurare a sistemelor computerizate de gestiune a flotelor de la distanță. Astfel, managerul de transport al companiilor dotate cu autobuze moderne poate urmări parametrii de funcționare și pot identifica rapid eventualele probleme ce pot apărea. Sistemele de management al flotelor pot da rapoarte foarte clare despre stilul de condus al șoferilor, despre consumurile de carburant sau despre utilizarea excesivă a frânelor și sistemelor auxiliare de încetinire (retarder).
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…