Tehnologia amplifica totul
Reading Time: 3 minuteMarele ecran devine mai mare si mai captivant prin noi tehnologii care mentin cinematograful in topul preferintelor pentru petrecerea timpului liber. Nu mai alegem doar ce film vedem, ci si cum il vedem.
Lucreaza de aproape 40 de ani in cinematografie si a facut din Cinema City un lider incontestabil in Israel si Europa de Est. Moshe (Mooky) Greidinger, astazi CEO al Cineworld, a vorbit in exclusivitate pentru Biz despre cum arata noua experienta cinematografica.
S-a schimbat ceva in experienta de cinema in ultimii 5-10 ani?
Mersul la cinema ca mod de petrecere a timpului liber nu s-a schimbat prea mult in ultimii ani. Oamenilor le-a placut dintotdeauna sa mearga la film cu familia sau prietenii. S-a schimbat insa radical tehnologia. Dupa mult timp in care a folosit filmul, intreaga industrie a trecut la formatul digital, ceea ce permite lansarea filmului in mai multe sali, asa ca a crescut varietatea, formatul 3D a fost extins puternic si am vazut cum au aparut inovatii ca IMAX sau 4DX. Ca sa sumarizez, ce s-a schimbat este faptul ca azi nu mai alegi doar filmul pe care vrei sa-l vezi, ci si cum vrei sa-l vezi. In Romania, piata s-a schimbat dramatic in ultimii 10 ani. S-au construit tot mai multe multiplexuri in Bucuresti si in provincie, toate cu echipamente de ultima ora, care ofera cea mai buna experienta cinematografica disponibila la nivel mondial, dar si posibilitatea ca filmele sa ruleze o perioada mai lunga de timp. De aceea creste anual numarul de spectatori.
Care a fost impactul internetului si streamingului?
Construirea de sali de cinema tot mai bune a marit puternic diferenta dintre experienta unui film acasa si in cinematograf, deci nu exista comparatie. Tocmai de aceea, in ciuda ascensiunii internetului, vedem tot mai multi oameni care vor sa urmareasca filme pe marile ecrane.
Cum se diferentiaza Cinema City de concurenta?
Cinema City a avut dintotdeauna strategia de a oferi cele mai inalte standarde disponibile in materie de echipamente, servicii si nu numai. Acest lucru e valabil atat pentru multiplexurile uriase din Bucuresti, cat si pentru cele mai mici din alte orase. Cine a vizitat o sala
Cinema City oriunde de stie ca gaseste cea mai buna experienta posibila. In plus, Cinema City a fost mereu un lider in inovatii tehnologice. Noi am introdus formatul IMAX, care astazi ofera, fara discutie, cea mai buna experienta posibila de vizionare a unui film, apoi 4DX, sistemul VIP si vom cauta mereu pasul urmator in tehnologie.
Sunt diferente intre tarile din regiune unde Cinema City e prezenta?
Nu pot spune ca exista diferente majore. Peste tot vedem ca oamenilor le place sa mearga la cinema si apreciaza calitatea Cinema City. Blockbusterele au succes in toate tarile. Poate sunt diferente intre anumite genuri de film: ungurilor le plac mai mult comediile, romanii prefera filmele de actiune. Am observat ca, in Romania, dupa introducerea versiunilor dublate, a crescut numarul spectatorilor la filmele de familie.
Ati fuzionat cu Cineworld. S-a schimbat ceva in businessul Cinema City?
Ambele companii au oferit dintotdeauna cea mai buna experienta cinematografica posibila. Fuziunea dintre cele doua companii ne permite sa luam cele mai bune elemente de la fiecare si sa le unim intr-o companie si mai buna.
In ce zone directionati investitiile?
Grosul investitiilor se indreapta catre construirea de noi cinematografe si renovarea continua a celor mai vechi, pentru a le mentine la cele mai inalte standarde.
Cum ajuta noile tehnologii?
Am spus ca, astazi, spectatorul alege nu doar ce film sa vada, ci si cum sa-l vada. Avand tot mai multe optiuni, cinematograful devine o optiune pentru orice tip de eveniment: o iesire in oras cu prietenii, o seara romantica alaturi de partener, distractie alaturi de copiii de orice varsta, dar si o optiune pentru evenimente de afaceri.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz