Teddy Dumitrescu, Publicis Groupe România: Creativitate și soluții pentru business
Reading Time: 4 minuteCreativitatea este în centrul activității Publicis Groupe România, dar ea trebuie să ofere răspunsuri și soluții la întrebările de business ale clienților. Teddy Dumitrescu, CEO al Publicis Groupe România, spune că ceea ce oferă grupul clienților săi este o alchimie a creativității, datelor și tehnologiei, cu un scop clar: creșterea businessului acestora.
Ce înseamnă astăzi businessul Publicis Groupe în România?
Publicis Groupe România este un conglomerat de agenții de comunicare cu o cifră de afaceri de aproximativ
150 de milioane de euro pe an și o cotă de aproximativ 25% din piața totală de comunicare din România. Suntem prezenți cu brandurile Publicis, Saatchi & Saatchi + The Geeks, Leo Burnett, Digitas, Zenith, Starcom, Spark Foundry, MSL The Practice, Publicis Dialog (Trade și Experiential Marketing), Publicis Events (Event Marketing) și Publicis Sport & Entertainment (Sports Marketing).
În ultimii 5 ani am înregistrat o creștere a veniturilor (revenue) de aproape 60% și suntem cel mai premiat grup de comunicare din România, nu doar la festivalurile de creație (Cannes, The One Show, D&AD, Eurobest), ci și la cele de strategie (Effie Europe sau România).
Cum vă poziționați și cum vă diferențiați pe piața extrem de competitivă pe care activați?
Oferim răspunsuri la întrebările de business ale clienților și venim cu soluții care determină creșterea businessului. Altfel spus, businessul nostru nu este ,,să facem campanii” – mai frumoase, mai moderne, mai repede, mai ieftin etc. – ci să propunem soluții de marketing (și, uneori, nu numai), soluții care duc la atingerea obiectivelor de business ale clienților. Iar acestea au prostul obicei de a nu locui într-o singură disciplină de comunicare: creație, media, PR sau one-to-one.
Pentru a putea livra soluții de business, Publicis Groupe România este organizat în jurul principiului ,,Power of One”, oferindu-le clienților acces la specialiștii noștri de top din toate disciplinele de comunicare. În acest fel, construim pentru fiecare client echipa cea mai performantă pentru a rezolva fiecare business challenge specific.
Al doilea principiu important este ,,Data at the Core”. Pentru a putea oferi soluții de business, toate propunerile trebuie să fie informed by data. Fiindcă, nu-i așa?, ,,Without data, you are just another guy with an opinion”. În acest moment, avem cea mai mare echipă de data intelligence din România, oferind data solutions pentru probleme de business, brand architecture, segmentare și comunicare.
Cum a evoluat grupul în 2021 și ce așteptări aveți pentru 2022?
Rezultatele grupului pentru 2021 vor fi publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor în vara anului viitor. Până atunci, pot spune că mă aștept ca în 2021 să înregistrăm o creștere organică de 8,5-9% față de anul trecut, în linie cu prognoza anunțată de Arthur Sadoun, CEO-ul Publicis Groupe Worldwide, la conferința cu investitorii din octombrie 2021.
Este un rezultat pe care îl considerăm foarte bun, mai ales că vine după un 2020 marcat de pandemie, în care businessul nostru în România nu a înregistrat scăderi. Deci vorbim de fapt de o creștere de 8,5-9% față de nivelul de dinainte de pandemie (2019).
Pentru 2022 am bugetat o creștere organică a businessului de 10%, bazată pe consolidarea activității pe clienții noștri existenți, new business câștigat în 2021 (cum ar fi Pepsi, Dacia, Cheetos, Bringo sau Pizza Hut) și pe creșterea accelerată a echipelor noastre de data intelligence, commerce, influence și content. Cu disclaimerul, evident, ca acesta e un forward-looking statement.
Ce provocări ați avut ca CEO în perioada pandemiei?
Anul 2020 ne-a luat pe toți prin surprindere și, sincer, cred că nicio companie din România nu era pregătită să organizeze, peste noapte, work-from-home pentru sute de colegi. Dar ne-am descurcat foarte bine cu logistica, ceea ce a fost un prim pas important. Apoi, în toată perioada pandemiei, preocupările noastre au fost wellbeing-ul colegilor noștri și legătura cât mai apropiată cu clienții noștri.
Ne-am întâlnit online foarte des cu managerii noștri și am organizat multe Townhalls cu toți colegii, pentru a îi ajuta să navigheze cât mai ușor cu putință prin această perioadă dificilă. Am organizat Christmas și Halloween Parties online, am muncit online și ne-am bucurat online.
Paradoxal, pandemia a întărit spiritul de echipă și calitatea produsului. Și am stat foarte aproape de clienții noștri. Incertitudinile inerente pandemiei au ridicat substanțial nivelul dialogului client-agenție, focusul mutându-se de la aspecte mai degrabă execuționale ale campaniilor la identificarea unor soluții de business care să anticipeze trendurile negative generate de Covid-19 și să contracareze efectele lor.
Cum împletiți creativitatea cu rigorile părții de business?
Pentru noi, creativitatea este ,,la raison d’être”. Dar vorbim de creativitate în sensul larg, nu creativitate limitată la content, cum ar fi un spot TV sau o execuție online. În cazul nostru, produsul ,,agenției” este o alchimie a creativității, datelor și tehnologiei, cu un scop de business: ,,delivering growth for our clients”.
Cum va arăta Publicis Groupe România în 2025?
În 2025, grupul va fi cu 40-50% mai mare decât azi, organizat sub forma unei platform company și oferind clienților acces la cei mai buni specialiști din România, într-un format modular, plug-and-play; cu arii de expertiză care acoperă, în mod evident, disciplinele tradiționale de creative, media sau PR, dar și cu leadership of thought și execuție în data intelligence, commerce, influence și content.
Toate acestea organizate în jurul unor soluții tehnologice proprietare Publicis Groupe, fie internaționale, fie dezvoltate local în România. Sau, altfel spus: ,,The best way to predict the future is to invent it”.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 359 (15 decembrie 2021 – 15 februarie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz