Team building la bar
Reading Time: 3 minuteTrei specialiști din domeniul ospitalității, în frunte cu Claudiu Văcăruș, au creat o altfel de experiență pentru cei care sunt curioși de lumea bartendigului. I-au spus Bar Experience, au explicat-o pe barexperience.ro, iar managerii de HR au văzut oportunitatea de a-și duce echipele la bar și de a accesa nu doar un meniu generos, ci și o testare a calităților echipei și a capacității de a învăța într-o formă relaxată.
Biz a stat de vorbă cu Claudiu Văcăruș, experience manager, pentru a înțelege acest tip de business și modul în care el poate ajuta echipele sau persoanele aflate în căutare de experiențe noi.
Ce este Bar Experience și cine sunt clienții pe care îi vizați?
Conceptul nostru prespupune o experiență completă despre bartending și băuturi fine într-un mod distractiv, ținând cont de trendul ascedent al consumatorilor de a învăța și de a fi mai bine pregătiți atunci când intră într-un bar și nu numai, totul într-un mediu profesionist. În cadrul programului Bar Experience, oaspeții noștri pot să învețe detalii despre cele mai populare băuturi distilate și istoria lor, să deguste ceea ce le-a fost prezentat sub diferite forme de servire, continuând cu o sesiune practică de mixology. Totul se încheie cu o competiție distractivă, în echipă, pentru prepararea celor mai bune cocktailuri.
Experiența noastră se adresează tuturor curioșilor de cunoștințe noi din zona de bar, dar poate fi și un mod bun de a crea comuniune într-o echipă, printr-un program de team bulding.
Care sunt tipurile de experiențe oferite?
Programul Bar Experience este grupat în trei pași. Partea teoretică unde vorbim despre istoria celor mai populare băuturi distilate, dar răspundem și unor curiozități cu un Master Bartender, încheiând cu o sesiune de degustări într-un mod adecvat.
Partea practicăcuprinde o introducere în lumea barului și oferă concepte de bază în crearea celor mai renumite cocktailuri. Participanții au parte și de o sesiune practică de pregătire a propriilor băuturi.
Partea finalăpresupune o provocare din partea noastrăprin împărțirea participanților în echipe, în care fiecare trebuie să își etaleze metodele de preparare pentru a crea cel mai bun cocktail focusându-se atât pe gust, tehnică, dar și pe distracție.
Care a fost cel mai provocator proiect de până acum?
Bazele acestei experiențe au fost puse înainte de pandemie, iar în perioada restricțiilor am fost nevoiți să ne adaptăm conceptul în zona online, acolo unde am ținut prezentări cu peste 100 de persoane. Deși experiența reală este una deosebită, putem spune că și cea online a generat stări de bine, dar și skill-uri noi în prepararea cocktailurilor.
Cum vedeți dezvoltarea Bar Experience în viitorul apropiat?
Pornim de la dorința de a contribui la dezvoltarea culturii de consum de cocktailuri din România, prin a atinge cât mai mulți potențiali clienți, până la creșterea notorietății brandului Bar Experience la nivel național. Totodată ne dorim mărirea echipei, pentru a putea crea cele mai ambițioase experiențe.
Care credeți că vor fi principalele provocări pentru industria ospitalității în 2023?
Marea provocare va fi lipsa oamenilor calificați, ceea ce creează deja o provocare pentru business-urile actuale.
Un alt factor pe care l-am observat și care ne-a făcut sa ne orientăm în această direcție a fost creșterea trendului de premiumizare generală, lucru care ar putea genera provocări mari pentru businessuri în încercarea de a ține pasul.
Concluzia noastra este că industria ospitalității din România trece printr-o perioadă de transformare, una în care încep să își facă apariția din ce în ce mai multi profesioniști atât în zona operațională cât și în zona de business, însă totul pe un fond de scădere a interesului oamenilor de a urma o carieră în acest domeniu.
Interviul a fost inițial publicat în Biz nr. 368 (17 noiembrie – 18 decembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz