tbi bank, unul dintre cei mai dinamici și mai inovatori jucători financiari din SEE, a raportat pentru primul semestru din 2023 un profit net neauditat de 18,4 milioane de euro.
În primele 6 luni, tbi a încheiat acorduri cu noi parteneri comerciali, inclusiv pe noi verticale de business, și este prezentă cu soluții de finanțare alternative în peste 21.000 de magazine online și fizice ale partenerilor comerciali, pe principalele sale piețe de activitate, România, Grecia si Bulgaria. Această rețea puternică de parteneriate a ajutat banca să ocupe o poziție de top în ceea ce privește soluțiile de finanțare furnizate în toate cele trei țări. În plus, noi rezultate remarcabile pot fi observate pe toate liniile de business.
„În contextul în care multe bănci de tip fintech se străduiesc să găsească un model de afaceri funcțional, noi, la tbi, continuăm să demonstrăm că putem inova și face profit în același timp. Echipa noastră este dedicată și oferă mereu clienților noștri cele mai bune soluții. Cardul neon lansat în Bulgaria și dezvoltarea constantă a canalelor de self-service (fluxuri de finanțare 100% online) pe toate piețele noastre principale sunt cele mai bune exemple ale unei experiențe bancare de ultimă generație. Privind spre finalul anului 2023, vom continua să ne îmbunătățim gama de produse și să ne extindem rețeaua de comercianți parteneri din România, Bulgaria și Grecia.”
Petr Baron, CEO al tbi
La nivelul portofoliului de clienți, în primul semestru din 2023, banca a deservit 1,1 milioane de cereri de finanțare în România, Grecia și Bulgaria, de două ori mai mult decât în aceeași perioadă din 2022. În plus, 70% din cererile de credite retail au fost efectuate prin canale digitale 100% online (față de 48% în S1 2022). Până în luna iunie a acestui an, banca a acordat aproape 320.000 de finanțări în valoare de 443 de milioane de euro – cu 35% mai mult față de aceeași perioadă din 2022.
La finalul lunii iunie 2023, activele totale ale băncii se ridicau la 1,2 miliarde de euro (față de 830 milioane euro în S1 2022), o creștere impresionantă de 46% față de aceeași perioadă a anului trecut. Portofoliul de credite a crescut la 915 milioane euro la sfârșitul lunii iunie 2023 (creștere de 42% față de S1 2022).
Pe baza rezultatelor bune de business, veniturile tbi au crescut cu 28% față de primul semestru din 2022, atingând valoarea de 95 milioane euro, și au susținut astfel o creștere a profitului operațional care a atins pragul de 68 milioane euro în primul semestru.
În plus, depozitele atrase de tbi bank în prima jumătate a acestui an, au avut o creștere solidă, peste cea a pieței – ajungând la 911 milioane de euro la sfârșitul lunii iunie 2023. Principalul motor al creșterii a fost portofoliul de depozite la termen din retail, unde creșterea a fost și mai mare, de 61% față de iunie 2022.
Creșterea cheltuielilor băncii cu 25%, până la 46 de milioane de euro, a fost determinată în principal de creșterea accelerată a portofoliului de credite și de investițiile în noi linii de afaceri (cardul neon) și noi piețe (extinderea în Grecia).
De asemenea, banca înregistrează o poziție puternică din punct de vedere al lichidității, indicatorul LCR fiind de 389% (cu mult peste cerințele de reglementare), iar rata de adecvare a capitalului (CAR) a fost de 21,5%. Operațiunile tbi arată o disciplină mai bună în ceea ce privește gestionarea costurilor (47,6% raportul costuri/venituri), la care se adaugă o rentabilitate a portofoliului de credite de 21,4%, permițând ratei de rentabilitate a activelor (ROA) și ratei de rentabilitate a capitalurilor (ROE) să ajungă la 3,2% și, respectiv, 19,2%.
tbi bank operează în România, Grecia, Bulgaria, Germania și Lituania. Prin diverse canale digitale și parteneriate de încredere cu aproape 20.000 de comercianți, tbi are un portofoliu de 2 milioane de clienți și a acordat aproape 550.000 de credite în 2022.
#BizTimișoara este un proiect powered by Vodafone, realizat cu susținerea Asociației Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii
Parteneri: PROFI, tbi bank, IKEA
Mobility Partner: Continental
Sustainability Partner: DM România
Cu sprijinul: Cramele Recaș, Maresi, Iulius Town Timișoara, imobiliare.ro, XCity Towers
Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…