Tabloul realizat de Claude Monet care ar putea fi vândut la licitație pentru 40 de milioane de dolari
Reading Time: 2 minuteUn tablou creat de Claude Monet, denumit una din picturile ”monumentale” cu nuferi, ar putea fi vândut pentru suma de 40 de milioane de dolari, în cadrul unei licitații la New York pe 12 mai.
Tabloul, intitulat ”Le Bassin aux Nympheas”, a fost descris de casa de licitaţii Sotheby’s drept ”una dintre cele mai emblematice şi celebre imagini impresioniste”.
Pictura a fost realizată între anii 1917-1919, face parte din ”Grandes Decorations”, o serie de tablouri care înfăţişează lacul cu nuferi din grădina artistului, aflată în localitatea franceză Giverny, serie pe care a început-o în 1914.
Nouă direcție a picturilor artistului
Seria de tablouri, reprezentând imaginile din apropierea casei, este inovatoare în ceea ce priveşte maniera aproape abstractă în care sunt reprezentate suprafaţa şi reflecţiile iazului. Acestea marchează o nouă direcţie radicală a picturilor lui Monet dedicate lacul liniştit cu nuferi şi cuprind lucrări cu dimensiuni de două ori mai mari decât picturile anterioare cu aceeaşi tematică.
Picturile din perioada târzie a creativităţii lui Monet sunt considerate o punte importantă între impresionism şi expresionismul abstract, aşa cum acesta din urmă a fost practicat câtva generaţii mai târziu de artişti precum Jackson Pollock şi Mark Rothko, scrie Agerpres.
Pictura lui Monet va fi scoasă la vânzare ca parte dintr-un lot de creaţii impresioniste şi de artă modernă, în cadrul unei licitaţii organizate pe 12 mai. Operele vor fi expuse în Taipei, pe 26 aprilie, după care vor reveni în galeriile Sotheby’s din New York, unde vor putea fi admirate cu programare începând cu data de 1 mai.
Claude Monet, unul dintre cei mai cunoscuți artiști ai tuturor timpurilor
Acest tablou, scos la licitație, deschide o nouă perspectivă supra modului în care este văzută influenţa lui Monet asupra generaţiilor următoare de artişti. Aceste generații i-au extins conceptele radicale în creaţii complet abstracte şi au pregătit scena pentru o nouă mişcare artistică care urma să surprindă lumea întreagă.
Au trecut mai bine de 365 de zile de când ne susținem și încurajăm reciproc. A fost un an dificil, dar e important să privim cu optimism către viitor. Am reușit să facem asta și o vom face poate și mai bine în continuare. Tocmai din acest motiv am lansat, în parteneriat cu McDonald’s România, Buletinul de Vești Bune. Acest articol face parte din inițiativă și îl primești și în inbox prin Biz Good News.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz