Sustenabilitatea creste businessul
Reading Time: 3 minuteIntegrarea sustenabilitatii in businessul Unilever genereaza crestere şi eficientizare a costurilor. Multe dintre brandurile globale Unilever, promotoare ale unei vieti sustenabile, contribuie, in prezent, la jumatate din evolutia businessului Unilever si se dezvolta de doua ori mai rapid decat alte branduri ale companiei, inregistrand cresteri de doua cifre in vanzari, in ultimii trei ani, anunta compania, dupa patru ani de cand raporteaza rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viata Sustenabil.
“Intr-o lume schimbatoare, cu provocari complexe cauzate de cresterea populatiei si schimbarile climatice, nevoia de adaptare a mediului de afaceri este evidenta, la fel cum sunt beneficiile si oportunitatile care pot aparea. Daca vrem sa continuam sa ne dezvoltam, este necesara o abordare transformationala la nivelul intregului lant valoric al companiilor. Consumatorii observa, de asemenea, aceasta nevoie, cautand tot mai mult brandurile si companiile responsabile. Din experienta noastra, brandurile al caror scop si ale caror produse raspund acestei cereri – brandurile sustenabile – au parte de o crestere mai rapida si mai puternica”, declara Jarek Malinowski (foto), General Manager al Unliver South Central Europe.
Unilever si-a propus indeplinirea mai multor obiective pana in 2020: imbunatatirea sanatatii si a bunastarii a peste 1 miliard de oameni, aprovizionarea in proportie de 100% cu materii prime sustenabile si injumatatirea impactului produselor asupra mediului, de-a lungul intregului lant valoric.
Mai mult de 55% dintre materiile prime agricole ale Unilever sunt obtinute acum prin metode sustenabile. Compania si-a indeplinit obiectivul de a trimite zero deseuri catre groapa de gunoi in urma proceselor de productie. De asemenea, a redus semnificativ emisiile de dioxid de carbon si apa utilizate pentru productie, cu 37% si, respectiv, cu 32% pe tona de productie, comparativ cu anul 2008, arata Unilever, intr-un comunicat de presa.
In ceea ce priveste imbunatatirea sanatatii si bunastarii a peste 1 miliard de oameni pana in 2020, compania arata ca in prezent a atins aproape 40% din acest obiectiv (397 de milioane de oameni). De asemenea, Unilever a investit in asigurarea mijloacelor de subzistenta a peste 1 milion de oameni, ajutand si instruind 800.000 de mici fermieri din anul 2010 pana in prezent si oferind acces la formare, sprijin si dezvoltarea competentelor pentru 238.000 de femei.
“Si eu traiesc sanatos”
In Romania, Unilever va lansa curand o noua gamade produse Delikat, cu o cantitate de sareredusa cu 10%, ca parte a angajamentului global de a respecta recomandarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii in domeniu. Totodata, inghetata pentru copii contine mai putin de 110 kcal/porţie, Unilever fiind in proces de reducere a caloriilor pentru toate produsele din portofoliul de inghetata. Obiectivul final pana in 2018 este ca toate ingheţatele din portofoliul Unilever sa aiba mai puţin de300 kcal/porţie.
In ceea ce priveste programele educationale, Unilever este partener pentru al patrulea an, prin intermediul Federaţiei Romalimenta, in programul educational “Si eu traiesc sanatos” ce are ca obiective prevenirea obezitatii infantile la copiii cu varsta pana la 12 ani si promovarea unui stil de viata sanatos in randul familiilor. Ca rezultat al programului, Unilever a ajuns la 67.000 de copii din 250 de scoli, din patru orase din tara.
Becel continua lupta impotriva colesterolului, şi, in fiecare an, in luna septembrie, Unilever desfaşoara campanii educaţionale de conştientizare a importanţei sanataţii inimii şi pune la dispozitie consumatorilor teste de colesterol gratuite.
Brandul CIF isi continua misiunea sociala de a curata Romania. In 2015 se concentreaza pe curatarea unor spatii bine cunoscute romanilor: scarile de bloc.
Domestos continua si in 2015 sa susţina UNICEF. Pentru fiecare sticla de Domestos 24H Plus, 5% din veniturile obţinute in urma vanzarii sunt redirecţionate catre UNICEF pentru programele care ajuta la imbunataţirea condiţiilor de igiena.
“Activitatea Unilever din Romania confirma ca brandurile cu o misiune sociala sunt in crestere si sunt preferate de catre consumatori. Domestos si CIF sunt exemple in acest sens, motiv pentru care Unilever a decis sa continue campaniile sociale ale acestor branduri pentru al doilea an”, se arata in comunicat.
Totodata, Unilever anunta ca se alatura familiei Global Compact, prezenta incepand din acest an si in Romania pentru a pune in practica principiile globale pe care Natiunile Unite le-au stabilit in setarea unei agende a sustenabilitatii corporative.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz