Ca să poată supraviețui acestei perioade de criză și să nu renunțe la angajați, o serie de antreprenori români au găsit o soluție inedită și au lansat noi linii de business
Atunci când se produce un cutremur economic, companiile afectate de replicile acestuia trebuie să se reinventeze pentru a supraviețui. Poate antreprenorii vor fi nevoiți să renunțe temporar la o parte din echipă ori la activitățile de marketing sau la alte cheltuieli, dar în loc să aștepte cu mâinile în sân mediul politic să ia o decizie cu privire la măsurile de salvare a IMM-urilor ar putea încerca să lupte cu actuala criză și să se reinventeze. Micii antreprenori își pot creiona un plan, pot gândi noi produse sau de ce nu o nouă linie de business care să îi ajute să supraviețuiască încă câteva săptămâni până se va ridica starea de urgență.
Un astfel de exemplu este Blue Lagoon Clean, o companie românească ce oferă servicii de curățare și dezinfectare a hainelor care a anunțat de curând lansarea unui serviciu adiacent de livrare la domiciliu a cumpărăturilor. Compania a lansat serviciul de livrare la domiciliu a cumpărăturilor pentru susținerea businessului și păstrarea celor 40 de angajați în aceste momente dificile. Așadar, în paralel cu serviciul de colectare și livrare gratuită a hainelor, echipa Blue Lagoon Clean va prelua și comenzi pentru livrarea de produse alimentare, de îngrijire și alte tipuri de articole de primă necesitate, pentru locuitorii din București și Ilfov. Compania a înregistrat pierderi de peste 275.000 de lei, însă niciun angajat nu a fost concediat.
Și magazinul online de ceasuri WatchShop.ro a lansat de curând o linie nouă de business și vinde produse alimentare, băuturi, produse de curățenie, de îngrijire personală și cosmetice. Noul serviciu a fost lansat în parteneriat cu Team Courier, o firmă de curierat. E adevărat, investiția în implementarea noii linii de business s-a ridicat la 100.000 de euro, aceasta presupunând pe lângă partea tehnică și documentarea produselor și schimbarea sediului și a showroom-ului, cu o locație din apropiere de cea a firmei de curierat. Noua categorie, Super Market listează în jur de 8.000 de produse împărțite în cinci categorii: alimente, ceai, cafea, băutură, casă și curățenie, cosmetice și îngrijire personală.
„În noul context, înregistrând o scădere a volumului de vânzări de ceasuri și produse conexe, am decis să testăm noi direcții de business. Alături de colegii mei am decis lansarea categoriei de supermarket. Am găsit rapid furnizori și am avut nevoie de două săptămâni să implementăm partea tehnică”, spune Cătălin Florea, CEO al WatchShop.ro.
Leanne Spencer este fondatoarea Bodyshot Performance, un mic business care lucrează cu marile companii pentru care gândeau o serie de programe personalizate de well-being. Cum echipa antreprenoarei livra programele la sediul corporațiilor, odată cu pandemia s-a văzut nevoită să reinventeze cu rapiditate businessul. În mai puțin de o lună, Leanne a lansat un portal de well-being prin care livrează programe de training angajaților care lucrează de acasă. Din punct de vedere al vânzărilor, Bodyshot a avut cea mai bună lună din întreaga istorie de cinci ani a companiei.
Foto: © Roman Stetsyk | Dreamstime.com
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…