Suntem o fabrica de idei
Reading Time: 5 minuteConduce singurul grup TV care a facut profit in 2011 si a gandit doua rebrandinguri de televiziuni pentru doua publicuri total diferite. Sorin Alexandrescu, CEO Antena Group, crede ca viitorul in televiziune apartine profesionistilor care genereaza continut relevant.
Care este raportul de forte in businessul TV in aceasta toamna?
Forta in businessul TV, ca de altfel in orice business, este data de echilibrul a patru factori extrem de importanti: echipa, continut, pasiune si leadership. In Romania exista doar doua grupuri media importante, singurele care au determinat dinamica si dezvoltarea acestei piete. Diferenta colosala dintre acestea este reprezentata de puterea de generare a continutului local, dezvoltarea si promovarea valorilor acestuia. Acest mare diferentiator a purtat intotdeauna un singur nume, familia Antena. Rezultatul il stiu milioane de oameni.
Dar si competitorii au adoptat in timp aceeasi strategie – dezvoltarea productiilor locale.
Continutul propriu, local, este filosofia de brand a Antena Group. Dar, dincolo de perseverenta, e vorba de e evolutie, de puterea de a genera noi trenduri. Evident, reactiile si mutatiile la acest tip de progresie nu au intarziat sa apara.
Antena Group inseamna patru televiziuni. Cum functioneaza aceste branduri impreuna?
Antena Group a fost creata ca o platforma multibrand, care sa sustina un nivel operational foarte ridicat pentru toate statiile din portofoliu, sa sincronizeze in mod real structurile de continut si strategia de brand a fiecarei statii. Brandurile care formeaza Antena Group au parcurs o perioada de doi ani cu profunde transformari, in urma carora au devenit complementare, cu o pozitie distincta si structuri de continut relevante pentru fiecare target group. Familia de posturi TV cuprinde in acest moment Antena 1, nava-amiral a grupului, cu o traditie de aproape 20 de ani in divertisment si stiri, Antena 2, singura statie live TV din Romania dedicata mondenitatilor, Euforia, aflata in plin proces de full rebranding, in urma caruia noua pozitionare va aborda conceptul de “smart women”, si, nu in cele din urma, GSP TV, care a incheiat un proiect complex de rebranding, devenind prima statie TV pozitionata in zona de “male entertainment”.
Televiziunile din grupul Intact au fost singurele aflate pe plus in 2011, cu profit de peste 625.000 euro. A determinat acest lucru un influx mai mare de bani in grila de toamna?
Profitul obtinut de Antena Group se datoreaza in primul rand fidelitatii telespectatorilor nostri si modului in care noi, prin fiecare statie din portofoliu, am inteles nevoile acestora si tendintele pietei. La aceasta au contribuit si sinergiile structuraloperationale ale noii entitati, printr-o mai buna dinamica a deciziilor operationale, dar mai ales prin alocarea eficienta a structurilor de continut. Efectul generat de profit se regaseste in mod evident in dinamica si dezvoltarea continutului grilei de toamna, dar si in investitiile semnificative realizate in infrastructura zonei tehnice.
Vorbind despre grila de toamna, care este directia pe care ati mers? Ce tip de programe ati cautat?
Antena 1, strategic, a vrut sa dea o alta dimensiune divertismentului, in termeni de experienta vizuala si structura a continutului. Am creat cea mai puternica divizie de monden din TV, care se regaseste in stripe-urile zilnice “Acces Direct” si “Un show Pacatos”, generand rezultate imediate. Avem doua talent show-uri puternice – “X Factor” si “Top Chef”, un reality glamorous – “Next Top Model” – si cel mai puternic format de quiz din lume in acest moment – “Cu banii jos”.
In toamna aceasta, GSP TV si Euforia se relanseaza din punct de vedere vizual. Ce a presupus acest lucru?
Ambele statii au trecut printr-un proces complex de rebranding. Aceasta transformare a implicat atat schimbarea identitatilor grafice, cat si o puternica schimbare a strategiei de continut. In urma acestui proces, statiile vor fi repozitionate fundamental in zone cu potential de crestere semnificativ.
Au existat in primavara discutii cu RCS privind distributia. Cum au evoluat lucrurile?
Suntem in continuare deschisi gasirii unor solutii astfel incat telespectatorii sa nu fie afectati.
In ce masura relatia cu publicul si cu advertiserii va influenteaza structura grilei?
Interactiunea cu publicul, advertiserii si clientii statiilor noastre reprezinta preocuparea noastra principala. Toata constructia strategica si de continut a grilelor noastre de programe este structurata in profunda legatura si echilibrul cu dorintele partenerilor nostri de business, dar mai ales dedicata publicului telespectator.
Televiziunile trebuie sa fie azi foarte creative pentru a aduce acesti bani in propria curte. Cum captati interesul zonei de business?
Economia este intr-o profunda schimbare de peste trei ani, iar sumele alocate publicitatii TV nu fac nota discordanta. Partenerii nostri de business, dar si brandurile din portofoliile detinute au nevoie acum mai mult ca niciodata de solutii creative care sa raspunda in mod eficient dinamicii consumului din ce in ce mai redus. In toata aceasta perioada dificila a pietei de consum, am reusit sa construim strategii de media si de continut care sa raspunda unor nevoi de consum mult mai complexe. In fapt, am reconstruit toata strategia noastra comerciala astfel incat fiecare brand promovat sa isi gaseasca relevanta in continut, iar efectul generat sa creeze o valoare semnificativ ridicata comparativ cu strategiile de promovare clasica.
Cum v-ati adaptat continutul noilor modalitati de consum si ce oportunitati de crestere vedeti?
“Content is king”, cu trei mari conditii: sa fie relevant, diferentiator si exclusiv. Antena a punctat intotdeauna foarte bine aceste atribute, declinate in mod real atat in platforma operationala onair, prin toate statiile TV din portofoliu, cat si in online. Astazi, toate productiile Antenelor au capatat amploare in zona online, un lucru normal, de altfel, in dezvoltarea fiecarei strategii de continut. Capacitatea de interactiune a online-ului in toate proiectele noastre de continut este imensa, contribuind in mod real la consolidarea si dezvoltarea fiecarui brand din portofoliu. Strategic, Antena Group a dezvoltat in interiorul structurii actuale o divizie complexa, care are ca principal obiectiv dezvoltarea tuturor structurilor de continut ale statiilor TV in mediul online. Dezvoltarea liniara a structurilor de continut pe cele doua platforme aduce o reala plusvaloare strategiilor de promovare personalizate pentru partenerii nostri de business, in acelasi timp oferind publicului experiente complementare, adaptate fiecarui mediu de consum.
Ati relansat Intact Interactive sub numele Antena Digital si l-ati integrat in Antena Group. Exista o deschidere a advertiserilor catre zona online?
Antena Group a decis sa integreze divizia digitala in platforma sa operationala pentru ca a inteles nevoile pietei si ascensiunea mediului online. Rezerva masiva de continut a celor patru statii TV este astfel valorificata in zona cu cel mai mare grad de interactiune.
Unde sunt produse majoritatea emisiunilor? Exista un raport intre cele in-house si cele realizate prin colaborari externe?
Peste 90% dintre productiile Antenelor sunt generate in-house. Dezvoltarea capacitatilor noastre creative si de productie reprezinta principala noastra strategie, contribuind in mod real la dezvoltarea organica a trustului. In fapt, ele reprezinta cel mai important asset al nostru, structura care genereaza forta acestui trust.
In ce directie vedeti mergand piata TV din Romania si care este rolul Antena Group?
Simtim din ce in ce mai mult fragmentarea pietei TV, prin avalansa de optiuni disponibile. In acest context, singura diferenta este facuta de cei care reusesc sa fie cu adevarat generatori de continut. Am inteles din timp acest lucru, ne-am adaptat strategia si am devenit din ce in ce mai relevanti pentru publicul catre care am pozitionat statiile noastre. Nu cred ca in viitorul apropiat directia va fi cu mult diferita fata de acest moment – fragmentarea pietei va continua, iar nevoile de consum vor avea aceeasi traiectorie. Rolul asumat de noi este acela de a genera trenduri si de a valorifica nevoile de consum acoperite insuficient. De-a lungul timpului, am creat continut despre care s-a vorbit, care a impus tendinte. Suntem o fabrica de idei, care face lucrurile cu pasiune si profesionalism. In asta rezida puterea noastra.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz