Companii Stiri

Succesul rețetei germane

20 mart. 2017 3 min

Succesul rețetei germane

Reading Time: 3 minute

Deși la început au avut o prezență discretă pe piață, cu doar câteva magazine, în ultimii ani expansiunea a fost accelerată și astfel magazinele dm drogerie markt au împânzit marile orașe. De 10 ani de când au întrat în România, au un model de business solid care își dovedește rezultatele pozitive an de an. Ivana Martinakova, noul director al companiei, de la începutul acestui an, ne-a acordat un interviu despre succesul dm drogerie markt în România.

ivana martinakova2017Cum au fost ultimii doi ani pentru companie?

Anul 2015 a fost unul foarte activ, cu multe rezultate pozitive. Eforturile depuse și proiectele începute de-a lungul ultimilor ani au dat roade. Primele 9 luni ale anului 2016 se înscriu în aceeași tendință, având totuși atât obiective noi cât și unele corelate cu ceea ce ne-am propus mai demult și la care vom lucra în continuare.

Ați ajuns la o rețea de 91 de magazine. Care sunt planurile în această direcție?

Planurile noastre privind rețeaua de magazine sunt legate de dezvoltarea calitativă, nu doar cantitativă. Concomitent lucrăm și la infrastructura care să susțină planurile noastre de dezvoltare, având un proiect pentru un depozit propriu, care să ne ofere eficiența și flexibilitatea necesare desfășurării activității magazinelor.

Care sunt cele mai recente deschideri de magazine?

Deschiderile cele mai recente au fost la București în Veranda Mall, București Perla, Piatra Neamț și Tulcea.

Care sunt obiectivele pentru anul fiscal 2016-2017 (n.r. – anul fiscal după care raportează dm începe în octombrie și se încheie în septembrie)?

Pentru anul fiscal 2016-2017 avem în vedere extinderea rețelei de magazine, dar și modernizarea celor deja existente. În spațiile nou deschise se regăsesc deja elemente noi de imagine care marchează categoriile esențiale și care oferă o mai bună orientare clientului în magazinele noastre. Astfel, se regăsește categoria de frumusețe într-o imagine nouă cu spațiu iluminat și cu cosmetica naturală ca o categorie de sine stătătoare.

De asemenea, în categoria de alimentație sănătoasă suplimentele alimentare au fost marcate în funcție de utilitate pentru a ușura orien­tarea, iar alimentele de bază sunt încadrate de un decor special care pune categoria în valoare.

Același principiu se regăsește și la produsele de îngrijire pentru bebeluși/copii. În magazinele care sunt mai generoase din punctul de vedere al spațiului disponibil, avem și câteva elemente de activitate pentru copii pentru a le oferi ocupație în timp ce părinții aleg produsele pentru ei.

Ce vă diferențiază de competitori?

Noi suntem specialiști în ceea ce privește frumusețea, îngrijirea și alimentația sănătoasă, iar activitatea noastră se orientează în această direcție. În sortimentația noastră se regăsesc dincolo de produsele cunoscute și diferite produse de competență, încercăm să oferim ceva suplimentar/complementar. Dincolo de sortimentație ne dorim să oferim consiliere adecvată clienților noștri.

Care este profilul clientului dm?

Clientul dm are așteptări mari din partea personalului dm, caută diversitate, calitate, un raport preț/calitate fair. Îi place să încerce produse noi, dar vrea să regăsească și produsele cu care s-a obișnuit și pe care le cumpără în mod regulat.

Care este ponderea mărcilor proprii dm în totalul produselor? Cum evoluează mărcile proprii în preferințele consumatorilor?

Mărcile proprii ocupă un loc important în totalul produselor, lucru care se vede și din prezența lor în toate categoriile esențiale. Un lucru atipic poate este faptul ca mărcile proprii nu sunt percepute ca private-label per se, ci ca mărci de sine stătătoare. Evoluția lor este conformă dezvoltării noastre, acestea fiind în permanentă dezvoltare atât ca formulă, cât și ca design.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: