Analize MarComm Stiri

Studiu: Românii sunt acum mai speriați și mai pesimiști în privința viitorului

31 iul. 2020 2 min

Studiu: Românii sunt acum mai speriați și mai pesimiști în privința viitorului

Reading Time: 2 minute

Sentimentul de frică a crescut ușor în rândul românilor în luna iulie față de luna mai (24% vs. 20%) și au scăzut sentimentul de recunoștință pentru ce au (52% vs. 61%), speranța (37% vs 45%) și empatia (31% vs 39%), relevă studiul Crisis Insightsmeter realizat de agenția de cercetare Unlock. 

Studiul arată și că sunt mai puțini cei care spun des că o să trecem cu bine și peste această criză (45% vs. 55%).

“Anxietatea și incertitudinea erau deja perceptibile și în ultimele valuri de research (martie și mai), dar ele sunt mai accentuate acum pentru că, pe de o parte, nu mai avem încredere în cei de lângă noi că respectă regulile de siguranță (acum siguranța ține mai mult de cât de responsabil este fiecare dintre noi) iar pe de altă parte, prelungirea si nesiguranta generate de prelungirea crizei i-a obosit pe oameni foarte mult“, spune Adina Vlad, Managing Director, Unlock.

ALTE CONCLUZII ALTE STUDIULUI

  • 64% dintre intervievați declară că au purtat mască mai des decât înainte și, în general, cei mai mulți spun că au dezinfectat și au luat măsuri de precauție mai des decât în luna mai.
  • A scăzut semnificativ lucratul de acasă (doar 24% acum, față de 51% valul trecut) și că românii au participat mai mult la cursuri online (38% vs. 31% in mai).
  • Românii au făcut mai mult sport (32% vs 26%), s-au îngrijit mai mult (43% vs. 38%) și chiar au meditat mai mult (39% vs. 32%).

CÂȘTIGURI ȘI PIERDERI

Principalele câștiguri ale crizei rămân timpul petrecut în familie (32%) și timpul pentru propria persoană (19%).

Principalele pierderi percepute din cauza crizei sunt vacanțele (29%) și oportunitățile de job/ financiare (21%).

38% dintre oameni declară că au participat mai mult la cursuri online.

SURSE DE INFORMARE. SCADE TV-UL. CREȘTE WORD OF MOUTH

Referitor la sursele de informare în care au încredere cei chestionați, scade ușor TV-ul ca principal canal de informare (79% vs 84% în mai) și continuă să crească informarea prin intermediul – cunoștințelor, prietenilor (37% vs. 31% in mai).

”Această stare pare să fie alimentată de un surplus de informații, de multe ori contradictorii sau neclare. Incertitudinea face ca oamenii să aibă tot mai puțină încredere în sursele oficiale de informare și tot mai multă încredere în ceea ce aud de la prieteni sau cunoștințe – ceea ce au experimentat alții capătă cumva mai multă valoare decât ce spune media. Pericolul mare în această situație este împrăștierea necontrolată de fake news și teorii ale conspirației, care ajung să submineze eforturile de gestionare a crizei.” spune Flavia Bobei, Alternative Research Solutions Manager în cadrul Unlock. 

Studiul a fost realizat de Unlock  în perioada  22-26 iulie, pe un eșantion de 600 de repondenți, urban mare și mediu. Este al treilea val de research pe care îl face agenția în cadrul proiectului Crisis Insightsmeter, primele au fost în martie și mai. 

Foto: © Bulat Silvia | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: