Stiri

STUDIU: Românii strâng cureaua de Sărbători     

Reading Time: 2 minute

Aproape 70% dintre români sunt îngrijorați de situația lor financiară în perioada sărbătorilor, astfel că peste 60% dintre aceștia vor căuta produse accesibile din punct de vedere al bugetului, 59% își vor reduce cheltuielile pentru produse neesențiale, iar 56% își vor planifica mai bine meniul de Crăciun

Cum ultimele zile ale sezonului de cumpărături pentru sărbători se apropie, un sondaj realizat de Klarna, rețeaua globală de plăți și destinație de cumpărături bazată pe inteligență artificială, evidențiază cât vor cheltui românii în această perioadă de Crăciun și care sunt prioritățile lor.

Când li s-a cerut să precizeze căror cheltuieli de sărbători planifică să aloce cea mai mare parte a bugetului în acest an, 49% dintre respondenți au declarat că vor direcționa cea mai mare parte a bugetului pentru cadouri. A doua categorie cu cel mai mare procentaj este reprezentată de alimente, cu 30% dintre respondenți afirmând că aceasta va fi cea mai mare cheltuială în această perioadă. Procente similare au fost raportate și pentru anul 2022, cu 50% pentru cadouri și 33% pentru alimente.

La polul opus, studiul arată că românii intenționează să cheltuiască cel mai puțin pe modă sau frumusețe, dar și pe evenimente sociale, primul domeniu fiind prioritizat de 1% dintre respondenți, iar cel din urmă de 2%.

Bugetarea este cuvântul cheie

Datele arată că 68% dintre români sunt îngrijorați de situația lor financiară în perioada sărbătorilor, iar 76% declară că o creștere generală a prețurilor pentru bunuri și servicii are un impact asupra modului în care își planifică cumpărăturile pentru sezon, astfel că își propun să își reducă cheltuielile.

Din această grupă, 62% caută produse accesibile din punct de vedere al bugetului, 59% își vor reduce cheltuielile pentru produsele neesențiale, iar 56% își vor planifica mai bine meniul sărbătorilor pentru a evita risipa alimentară. Alte măsuri pe care românii le vor lua pentru a gestiona mai bine bugetul, includ: cumpărarea unui număr mai mic de produse față de perioada anterioară (44%), achiziționarea produselor aflate la reduceri (32%), și evitarea decorațiunilor de Crăciun cu un consum ridicat de energie (31%).

Starea de spirit este bună

Chiar și cu unele îngrijorări financiare, românii sunt încă entuziasmați: 41% dintre respondenți apreciază sezonul sărbătorilor, iar aceeași proporție de 41% iubesc Crăciunul și așteaptă cu nerăbdare această perioadă întregul an. În plus, în timpul acestui sezon, 71% dintre respondenți declară că se simt plini de bucurie. Pentru 52% dintre români, Crăciunul aduce speranță, iar 49% sunt entuziasmați de sezonul care urmează.

„Cu doar două săptămâni înainte de ziua cea mare, am dorit să ne uităm la cum schimbările economice recente afectează obiceiurile de cumpărare ale oamenilor. Și cred că este interesant să vedem că, deși toată lumea este de acord că trebuie să fim atenți la buget, entuziasmul pentru sărbători este real. La Klarna, ne ținem de angajamentul nostru de a susține partenerii și clienții noștri și de a le oferi opțiunile de care au nevoie pentru a avea cea mai bună experiență de cumpărare. Și acest lucru este posibil prin serviciile noastre, cum ar fi Pay in 3, prin faptul că putem face o diferență, menținând flexibilitatea și cheltuielile inteligente, oferind o alternativă clienților pentru a-și planifica cheltuielile în mod eficient”

Lukasz Dwulit, Head of Klarna CEE.

În ceea ce privește opțiunile reale de plată, există câțiva factori cheie pe care românii îi prioritizează, cum ar fi opțiunile de plată fără dobândă (32%) și flexibile, care le permit să plătească în mai multe rate (29%). Prioritățile sunt completate de nevoia de plăți rapide (39%), ușoare și convenabile (46%), și plăți sigure și de încredere (48%).

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

13 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

13 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

19 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

19 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

19 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

19 ore ago