Marketing

Studiu: românii, în continuare mari amatori de TV  

20 mart. 2019 2 min

Studiu: românii, în continuare mari amatori de TV  

Reading Time: 2 minute

Peste 50% dintre utilizatorii români de internet se uită în continuare la conținut TV clasic liniar, în timp ce doar 20% folosesc servicii de streaming de conținut online pentru aceeași perioadă de timp, arată studiul GlobalWebIndex, cea mai amplă cercetare a consumatorilor digitali realizată la nivel global, care, pentru prima dată, include date din România.

media5

17% dintre cei chestionați declară că nu folosesc servicii de televiziune plătite.

 

În ceea ce privește consumul de media, studiul relevă că 84% dintre românii conectați folosesc telefoanele mobile pentru a socializa sau pentru a-și verifica e-mailul în timp ce se uită la televizor. Și cu toate că 66% dintre cei intervievați declară că sunt interesați de filme, doar 41% se uită pe YouTube la trailere și doar 24% au un cont de Netflix (deși 40% spun că se uită la conținut pe Netflix, deoarece un cont poate fi împărțit de mai mulți utilizatori). Netflix este cea mai populară platformă de VOD pentru filme.

media 4

În ceea ce privește consumul digital în general, GlobalWebIndex arată că românii folosesc în cea mai mare măsură aplicațiile de social networking (92%), acestea fiind urmate de cele de chat și mesagerie (89%), navigație (71%), muzică (61%) și jocuri (54%), ultimul loc fiind ocupat de aplicațiile bancare pe care doar 34% dintre români declară că le folosesc.

Românii utilizează adeseori YouTube, Google Maps și Waze.

Dintre aplicațiile de social networking, Facebook conduce puternic în preferințele românilor cu 80%, fiind urmat de Facebook Messenger – 73%, aproape la egalitate cu WhatsApp, cu 72%.

grafic media1 media3

Nu în ultimul rând, studiul, realizat la nivel global, arată că cei mai mulți dintre români, ca și cei din alte piețe europene, sunt îngrijorați de modul în care companiile folosesc datele lor personale, iar 45% folosesc AD blockers pentru că sunt de părere că sunt prea multe reclame pe internet și că acestea sunt intruzive, enervante și nerelevante.

Cea de-a 10-a ediție a studiului GlobalWebIndex a intervievat peste 110.000 de persoane din  peste 40 de țări și pentru prima dată include date și despre consumatorii digitali români, datorită eforturilor consolidate ale agențiilor Starcom și Zenith Media de a aduce acest studiu global și în România. 

Foto: © Rene Wassenbergh | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: