Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 92% dintre români au notificările RO-ALERT activate, procent mai ridicat în rândul celor care au copii (95%, comparativ cu 87% în cazul celor fără copii).
De asemenea, 80% dintre cei care primesc notificări consideră că sistemul RO-ALERT contribuie în mod semnificativ la sporirea siguranței personale.
Referitor la tipurile de alerte primite, cele mai frecvent menționate sunt cele legate de condiții meteorologice extreme (81%), dezastre naturale precum inundații sau cutremure (49%), alerte privind animale periculoase (41%) și incendii (32%).
Atenția (40%), prudența (34%) și teama (33%) sunt principalele dispoziții emoționale resimțite de români atunci când primesc mesaje RO-ALERT
Notificările RO-ALERT transmit diferite dispoziții emoționale, cele mai des menționate fiind atenția (40%), prudența (34%) și teama (33%).
O analiză mai detaliată arată că persoanele cu vârste între 45-55 ani (44%) și cele peste 55 de ani (50%) se simt în mai mare măsură atente, în timp ce tinerii cu vârste între 18-34 ani manifestă un nivel mai ridicat de teamă (38%) comparativ cu media totală a eșantionului. Starea de prudență este mai accentuată în rândul celor care au copii (38%) comparativ cu cei fără copii (26%).
Totodată, tinerii cu vârste între 18-24 de ani se diferențiază ca fiind cei mai afectați de anxietate în urma primirii unor astfel de alerte (24% față de 16% total eșantion).
Referitor la reacțiile și comportamentele românilor când primesc mesaje RO-ALERT, 48% declară că sunt foarte atenți și urmează instrucțiunile, acest comportament fiind mai frecvent întâlnit în cazul celor peste 35 de ani. În schimb, 43% preferă să filtreze mesajele în funcție de importanță, atitudine mai frecvent întâlnită la tinerii între 18-34 de ani, iar 9% aleg, de obicei, să le ignore
„Datele studiului indică faptul că românii au încredere în utilitatea sistemului RO-ALERT, ceea ce reflectă o conștientizare sporită a riscurilor în situații de urgență și contribuie la îmbunătățirea comportamentelor de pregătire și prevenție. Interesant este de subliniat și faptul că tinerii români manifestă o sensibilitate emoțională mai mare în fața incertitudinii, aceștia asociind în mai mare măsură sentimente de teamă și anxietate o dată cu primirea mesajelor RO-ALERT”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Românii ar aprecia opțiuni personalizate în sistemul RO-ALERT, pentru a diminua disconfortul cauzat de notificările sonore și a crește relevanța informațiilor primate
Principalele îmbunătățiri dorite de români la sistemul RO-ALERT cuprind reglarea volumului și tonului notificărilor (40%), introducerea unei opțiuni de „Doar vizual”, fără sunet (27%), precum și eliminarea alertelor pentru situații percepute ca „mai puțin urgente” (23%).
Ajustarea volumului și tonului notificărilor este o preferință mai frecvent întâlnită în rândul femeilor (45% comparativ cu 35% dintre bărbați) și al persoanelor cu venituri mari de peste 6000 RON (45%). Pe de altă parte, opțiunea pentru un mod ‘Doar vizual’ este mai atractivă pentru bărbați (40% față de 24% dintre femei).
Mai mult decât atât, persoanele de peste 55 de ani își doresc într-o măsură mai mare să aibă posibilitatea de a selecta tipurile de alerte pe care le primesc (28% față de 16% din totalul eșantionului).
Pe de altă parte, tinerii cu vârste între 18-24 de ani (22%) și părinții (19% față de 13% în cazul celor fără copii) manifestă un interes mai ridicat decât media eșantionului (15%) pentru opțiunea de a seta intervale de timp pentru primirea alertelor, cum ar fi blocarea notificărilor pe timpul nopții.
O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…
Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…
De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…
Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…
E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…
În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…