Stiri

Studiu. Românii care primesc RO-ALERT se simt mai în siguranță

Reading Time: 2 minute

Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 92% dintre români au notificările RO-ALERT activate, procent mai ridicat în rândul celor care au copii (95%, comparativ cu 87% în cazul celor fără copii).
De asemenea, 80% dintre cei care primesc notificări consideră că sistemul RO-ALERT contribuie în mod semnificativ la sporirea siguranței personale.

Referitor la tipurile de alerte primite, cele mai frecvent menționate sunt cele legate de condiții meteorologice extreme (81%), dezastre naturale precum inundații sau cutremure (49%), alerte privind animale periculoase (41%) și incendii (32%).

Atenția (40%), prudența (34%) și teama (33%) sunt principalele dispoziții emoționale resimțite de români atunci când primesc mesaje RO-ALERT

Notificările RO-ALERT transmit diferite dispoziții emoționale, cele mai des menționate fiind atenția (40%), prudența (34%) și teama (33%).

O analiză mai detaliată arată că persoanele cu vârste între 45-55 ani (44%) și cele peste 55 de ani (50%) se simt în mai mare măsură atente, în timp ce tinerii cu vârste între 18-34 ani manifestă un nivel mai ridicat de teamă (38%) comparativ cu media totală a eșantionului. Starea de prudență este mai accentuată în rândul celor care au copii (38%) comparativ cu cei fără copii (26%).

Totodată, tinerii cu vârste între 18-24 de ani se diferențiază ca fiind cei mai afectați de anxietate în urma primirii unor astfel de alerte (24% față de 16% total eșantion).

Referitor la reacțiile și comportamentele românilor când primesc mesaje RO-ALERT, 48% declară că sunt foarte atenți și urmează instrucțiunile, acest comportament fiind mai frecvent întâlnit în cazul celor peste 35 de ani. În schimb, 43% preferă să filtreze mesajele în funcție de importanță, atitudine mai frecvent întâlnită la tinerii între 18-34 de ani, iar 9% aleg, de obicei, să le ignore

„Datele studiului indică faptul că românii au încredere în utilitatea sistemului RO-ALERT, ceea ce reflectă o conștientizare sporită a riscurilor în situații de urgență și contribuie la îmbunătățirea comportamentelor de pregătire și prevenție. Interesant este de subliniat și faptul că tinerii români manifestă o sensibilitate emoțională mai mare în fața incertitudinii, aceștia asociind în mai mare măsură sentimente de teamă și anxietate o dată cu primirea mesajelor RO-ALERT”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Românii ar aprecia opțiuni personalizate în sistemul RO-ALERT, pentru a diminua disconfortul cauzat de notificările sonore și a crește relevanța informațiilor primate

Principalele îmbunătățiri dorite de români la sistemul RO-ALERT cuprind reglarea volumului și tonului notificărilor (40%), introducerea unei opțiuni de „Doar vizual”, fără sunet (27%), precum și eliminarea alertelor pentru situații percepute ca „mai puțin urgente” (23%).

Ajustarea volumului și tonului notificărilor este o preferință mai frecvent întâlnită în rândul femeilor (45% comparativ cu 35% dintre bărbați) și al persoanelor cu venituri mari de peste 6000 RON (45%). Pe de altă parte, opțiunea pentru un mod ‘Doar vizual’ este mai atractivă pentru bărbați (40% față de 24% dintre femei).

Mai mult decât atât, persoanele de peste 55 de ani își doresc într-o măsură mai mare să aibă posibilitatea de a selecta tipurile de alerte pe care le primesc (28% față de 16% din totalul eșantionului).

Pe de altă parte, tinerii cu vârste între 18-24 de ani (22%) și părinții (19% față de 13% în cazul celor fără copii) manifestă un interes mai ridicat decât media eșantionului (15%) pentru opțiunea de a seta intervale de timp pentru primirea alertelor, cum ar fi blocarea notificărilor pe timpul nopții.

Cristi Dorombach

Recent Posts

IMPACT a mai finalizat 732 de apartamente noi în cartierul Greenfield

IMPACT Developer & Contractor S.A. (simbol bursier IMP), primul dezvoltator imobiliar listat la Bursa de Valori București, anunță începerea livrării…

21 de minute ago

HP a prezentat la București soluțiile sale de inteligentă artificială și îmbunătățire a muncii

HP valorifică puterea AI pentru a spori productivitatea, a stimula creativitatea și pentru a îmbunătăți experiențele utilizatorilor, indiferent dacă este…

2 ore ago

Lidl caută soluții la nivel național pentru reducerea risipei alimentare

Conform datelor Eurostat, din 2022, 54% din deșeurile alimentare din Uniunea Europeană provin din gospodării, echivalentul a 72 de kilograme…

2 ore ago

Vodafone încheie un parteneriat cu Google în valoare de 1 miliard de dolari pe o durată de 10 ani

Vodafone și Google au anunțat o extindere strategică a parteneriatului lor existent, cu o nouă perioadă de zece ani, cu…

2 ore ago

Peste 60 de ONG-uri au semnat Manifestul pentru protejarea patrimoniului cultural din România

Peste 60 de organizații neguvernamentale și profesionale, precum și profesioniști au semnat Manifestul pentru protejarea patrimoniului cultural din România, care…

2 ore ago

Salvați Copiii a strâns jumătate din banii necesari pentru renovarea maternității Polizu

Lucrările de reabilitare a Maternității Polizu București, care au presupus intervenții majore în ceea ce privește starea a trei secții…

2 ore ago