Studiu: Protejarea sănătății, al doilea beneficiu important al creșterii performanței energetice a clădirilor, după reducerea facturilor
Reading Time: 4 minuteConform ultimului studiu Healthy Homes Barometer din 2022, 1 din 3 europeni este expus la riscuri cu impact direct asupra sănătății și bunăstării individuale, cauzate de un mediu interior cu probleme, cum ar fi lipsa luminii naturale, a căldurii, zgomotul excesiv sau umezeala și mucegaiul.
În societatea modernă, în care oamenii își petrec cea mai mare parte a timpului în clădiri, Reveal Marketing Research și-a propus să identifice percepțiile românilor legate de modul în care eficiența energetică a clădirilor influențează sănătatea individuală, printr-un studiu realizat pentru programul România Eficientă.
- Doi din 10 români consideră că protejarea sănătății este principalul beneficiu al creșterii eficienței energetice a clădirilor.
- Topul clădirilor „nesănătoase”, ce necesită îmbunătățirea eficienței energetice, este alcătuit din spitale (88%), școli (86%) și blocuri de locuințe (83%).
Protejarea sănătății este al doilea cel mai important beneficiu al creșterii performanței energetice a clădirilor, după reducerea valorilor facturilor
Românii consideră, în general, că principalele beneficii aduse de eficiența energetică sunt costurile cu utilitățile (43%) și sănătatea individuală (18%), conform rezultatelor studiului. În aceeași ordine de idei, pentru 2 din 10 români, protejarea sănătății personale și a familiei este percepută ca fiind principalul beneficiu asociat creșterii performanței energetice a clădirilor.
Sondajul indică faptul că tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 ani își conturează o identitate socială centrată pe ideea de bunăstare generală. Pentru aceștia, protejarea sănătății (21%) și reducerea poluării (19%) reprezintă beneficii considerabil mai importante comparativ cu populația generală, fiind înregistrate diferențe de 5, respectiv 10 puncte procentuale.
Spitalele, școlile și blocurile de locuințe sunt principalele clădiri „nesănătoase” care ar trebui să beneficieze de măsuri pentru creșterea eficienței energetice
Studiul relevă faptul că una dintre implicațiile directe ale creșterii eficienței energetice a clădirilor este protejarea sănătății oamenilor, iar românii își consideră, într-o proporție de peste 80%, ca fiind foarte important să locuiască într-o locuință termoizolată.
Cât privește tipurile de clădiri pentru care creșterea performanței energetice este percepută ca fiind cea mai importantă și necesară, respondenții au menționat în mai mare măsură spitalele (88%), școlile (86%) și blocurile de locuințe (83%).
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online la comanda Energy Policy Group (EPG), pentru proiectul România Eficientă, în perioada 07-10.06.2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 806 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%.
Rezultatele studiului pot fi accesate aici.
România Eficientă
România Eficientă este un proiect privat de anvergură națională, derulat de Energy Policy Group (EPG) în parteneriat și cu finanțarea OMV Petrom. Proiectul a demarat în vara anului 2019 și constă în derularea unui program național de promovare a eficienței energetice.
România Eficientă își propune să sprijine atingerea țintelor României pentru 2030 în privința reducerii emisiilor de carbon și a creșterii eficienței energetice, atât prin campanii de informare și educare, cât și prin realizarea unor proiecte concrete de renovare majoră în școli publice din diferite regiuni ale țării.
Energy Policy Group
Asociația Energy Policy Group (EPG) este un think-tank independent și non-profit, specializat în politici de energie și climă, analiză de piață și strategie energetică, fondat în 2014. EPG pledează pentru un sistem energetic avansat din punct de vedere tehnologic, sustenabil și echitabil din punct de vedere social. De asemenea, EPG promovează politici și acțiuni de decarbonare pe termen lung în toate domeniile economice, cu accent pe sectorul energetic.
OMV Petrom
OMV Petrom este cea mai mare companie integrată de energie din Europa de Sud-Est, cu o producție anuală de țiței și gaze la nivel de grup de aproximativ 47 milioane bep în 2021. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual și operează o centrală electrică de înaltă eficiență de 860 MW. Pe piața distribuției de produse petroliere cu amănuntul, Grupul este prezent în România și țările învecinate prin intermediul a aproximativ 790 de benzinării sub două branduri – OMV și Petrom.
Acțiunile OMV Petrom se tranzacționează la Bursa de Valori București și la Bursa de Valori Londra. OMV Aktiengesellschaft, una dintre cele mai mari companii industriale listate din Austria, deține 51% din acțiunile OMV Petrom. Statul român, prin Ministerul Energiei, deține 20,6% din acțiunile OMV Petrom, iar 28,4% sunt deținute de persoane fizice și juridice.
OMV Petrom este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu circa 35 miliarde de euro reprezentând taxe și dividende plătite în perioada 2005 – 2021. În aceeași perioadă, compania a investit circa 17 miliarde euro.
Din 2007, OMV Petrom a integrat în strategia sa de business principiile responsabilității corporatiste. În perioada 2007 – 2021, compania a alocat peste 80 milioane euro pentru dezvoltarea comunităților din România, concentrându-se pe protecția mediului, educație, sănătate și dezvoltare locală.
Pe 29 iulie 2020, OMV Petrom și-a anunțat sprijinul pentru recomandările emise de Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD, Grupul operativ pentru publicarea informațiilor financiare referitoare la schimbările climatice) privind riscurile și oportunitățile asociate schimbărilor climatice.
Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.
Photo © Andrii Yalanskyi | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz