Doar 27% dintre angajații cu muncă de birou au, în prezent, o relație sănătoasă cu munca, după cum arată concluziile studiului „Work Relationship Index”, realizat de HP Inc.
Studiul a analizat peste 50 de aspecte ale relației pe care oamenii o au cu munca, inclusiv rolul muncii în viața lor, competențele, abilitățile, instrumentele și spațiile de lucru, precum și așteptările lor din partea leadership-ului. Studiul a analizat și impactul pe care munca îl are asupra bunăstării, productivității, angajamentului și culturii angajaților. Prin acest studiu, HP a dezvoltat Work Relationship Index, care reprezintă un instrument de măsurare a relației oamenilor cu munca ce va fi urmărit de-a lungul timpului.
„Avem o oportunitate uriașă de a consolida relația cu munca în moduri benefice atât pentru oameni, cât și pentru afaceri. În calitate de lideri, trebuie să respingem întotdeauna falsa alegere între productivitate și fericire. Cele mai de succes companii se bazează pe culturi care le permit angajaților să exceleze în carieră și, în același timp, să se dezvolte în afara serviciului.”
Enrique Lores, președinte și CEO HP Inc
În cadrul studiului, primul de acest fel, HP a contactat lideri de business, factori de decizie din domeniul IT și angajați cu muncă de birou pentru a obține informații despre factorii care determină experiențe de muncă semnificative, productive și utile. Constatările evidențiază impactul negativ pe care o relație nesănătoasă cu munca îl are asupra vieții unui angajat și asupra afacerii angajatorului.
Așteptările angajaților în ceea ce privește munca s-au schimbat semnificativ, în special în ultimii doi-trei ani, conform răspunsurilor a aproape 60% dintre respondenți. 57% dintre cei chestionați au menționat că și așteptările lor privind modul în care sunt tratați la locul de muncă au crescut.
Cercetarea a examinat peste 50 de factori care contribuie la o relație sănătoasă cu munca, identificând șase factori principali pe care liderii trebuie să-i ia în considerare și pe care Indexul îi va urmări de-a lungul timpului.
1. Împlinire: Angajații tânjesc după un scop și o legătură autentică cu munca lor, dar doar 29% dintre ei experimentează aceste stări în mod constant. Pentru a se adapta la așteptările în evoluție ale forței de muncă, companiile trebuie să acorde prioritate sentimentului de împlinire în rândul angajaților, lăsându-i să se facă auziți.
2. Leadership: Noul stil hibrid de muncă impune noi stiluri de conducere, potrivit a 68% dintre lideri. Totuși, doar unul din cinci angajați consideră că liderii și-au adaptat în mod corespunzător stilul de conducere. Cultivarea inteligenței emoționale și a unei conduceri transparente și empatice este crucială la locul de muncă, în prezent.
3. Focus pe oameni: Doar 25% dintre angajați primesc în mod constant respectul și valoarea pe care ei consideră că le merită și chiar mai puțini sunt cei care se bucură de flexibilitatea, autonomia și echilibrul între viața profesională și cea privată pe care și le doresc. Pentru a rezolva această problemă, liderii trebuie să pună oamenii pe primul loc și plaseze echipele în centrul procesului decizional.
4. Competențe: În timp ce 70% dintre angajați apreciază puterea și abilitățile tehnice, doar 31% se simt încrezători în competențele lor. Companiile cu cele mai bune practici pot avea un avantaj vital în ceea ce privește dezvoltarea competențelor și implicarea angajaților, investind în formare și sprijin holistic.
5. Instrumente: Angajații doresc să aibă un cuvânt de spus în ceea ce privește tehnologia și instrumentele pe care le oferă angajatorul. Cu toate acestea, nivelul de încredere că o companie va implementa instrumentele potrivite pentru a sprijini munca hibridă este scăzut (25%). Portofoliul de tehnologie nu mai este doar o simplă utilitate și se conturează ca un factor important de implicare și conectare a angajaților.
6. Spațiul de lucru: Angajații își doresc o experiență de lucru fără sincope atunci când muncesc din diverse locuri, dar și posibilitatea de a alege de unde să lucreze în fiecare zi. Spațiile de lucru hibride eficiente, tranzițiile ușoare, flexibilitatea și autonomia vor fi esențiale pentru a demonstra încredere în angajați și pentru a promova o experiență de lucru pozitivă.
Work Relationship Index arată că suntem într-un moment crucial pentru redefinirea relației cu munca. O mai mare încredere și conexiunea emoțională la locul de muncă sunt elemente puternice și recurente în cadrul celor șase factori principali enunțați.
Aproape trei din patru lideri recunosc că o conducere care include componenta emoțională este singura modalitate prin care un lider poate avea succes în viitor. În mod semnificativ, studiul a constatat că inteligența emoțională și o mai mare încredere au o pondere considerabilă în rândul angajaților: 83% dintre aceștia spun că sunt dispuși să câștige mai puțini bani de la un angajator care apreciază acești factori:
Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…
Libra Internet Bank a lansat ofertele promoționale pentru Red&Black Friday, campania care va avea loc vineri, 8 noiembrie 2024. Doar…
Vastint România anunță un nou parteneriat strategic cu grupul IWG, liderul global în segmentul spațiilor de lucru flexibile, care va…