Studiu: Pe câți români îi preocupă rezistența locuinței, în cazul unui cutremur
Reading Time: 2 minuteUn nou cutremur a fost resimțit în mai multe orașe din România, marți seara. INCDFP a actualizat magnitudinea cutremurului la 4,2 pe scara Richter, la o adâncime de 8,6 km.
În contextul știrilor despre cutremure care au avut efecte devastatoare, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel național privind percepțiile și comportamentele românilor și ale specialiștilor în construcții referitor la caracterul durabil și rezistent în timp al spațiilor de locuit și despre cât de importantă este nevoia locatarilor de a se simți protejați și în siguranță pe termen lung în fața seismelor sau intemperiilor.
5 din 10 români sunt îngrijorarați în legătură cu rezistența locuinței în care trăiesc în eventualitatea unui cutremur similar celui din 1977. Rezultatele studiului Reveal Marketing Research confirmă îngrijorările semnalate de seismologi, care au lansat un avertisment cu privire la un cutremur puternic care ar putea avea loc în România, având în vedere că, statistic vorbind, în fiecare secol se înregistrează două, trei astfel de mișcări ale Pământului. Astfel că, 46% dintre români manifestă un nivel ridicat de îngrijorare, legat de posibilitatea unui seism de proporții, în timp ce un procent de 20% declară că nu sunt preocupați în această privință.
”Este normal că românii se simt vulnerabili în fața unui scenariu ce implică un potențial cutremur pentru că nu mai dețin controlul și să nu uităm puternica încărcătură emoțională, încă prezentă, a nefericitelor evenimente de la începutul anului care au zguduit Turcia. Nevoia de siguranță în fața unor evenimente naturale care pot fi dificil de prevăzut este doar unul din motivele care justifică dorința puternică a acestora de a locui în case sau blocuri construite cu materiale rezistente în timp, la care putem adăuga o altă serie de beneficii raționale cum ar fi costurile de întreținere sau reparații mai mici și consumul redus de energie”, declară Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
În timpul procesului de informare asupra unei locuințe, românii caută activ soluții funcționale care să le ofere siguranță și confort pe termen lung, prețul (86%) și rezistența locuinței (81%) fiind cele mai importante aspecte evaluate.
Referitor la atributele materialelor de zidărie folosite, 84% dintre români declară că ar avea multă și foarte multă încredere să construiască o casă cu cel mai durabil și rezistent material de zidarie în timp, într-o măsură semnificativ mai mare cei care au construit o casă în ultimii 2 ani sau sunt în proces de construcție a unei case (91%) și cei care în prezent locuiesc în case/ blocuri care au ca material principal de zidărie BCA-ul (88%).
85% dintre respondenți știu că imobilul în care locuiesc este susținut de structură și nu în zidărie, cu o pondere semnificativ mai mare în rândul persoanelor care au construit sau sunt în proces de construcție a unei case (90%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 18-24.05.2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1228 respondenți + un oversample de 507 persoane care lucrează în domeniul construcţiilor, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-2,7% la un nivel de încredere de 95%.
FOTO ILUSTRAȚIE: Carl Campbell / Unsplash
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz