Studiu Nielsen: inovatia la nivel global
Reading Time: 3 minute23% din respondentii generatiei Z si 21% dintre Millennials prefera inovatiile premium, iar 4 din primele 9 surse de informare privind produsele noi sunt platformele online, se arata intr-un studiu global al Nielsen.
Mai mult de jumatate din respondentii din Asia-Pacific (69%), Africa / Orientul Mijlociu (57%) si America Latina (56%) spun ca au cumparat un produs nou la ultima vizita de cumparaturi, comparativ cu doar 44% la nivel European si 31% in America de Nord.
Studiul arata ca 9 din cele 11 tari cu cel mai mare procent de early adopters (pe baza ratei de cumparare de produse noi) sunt tari in curs de dezvoltare: Brazilia (39%), Peru si Israel (30%), Columbia, India, Letonia si Africa de Sud (28%), Bulgaria si Serbia (27%), Croatia si Romania (26%).
“Tarile in curs de dezvoltare pot fi piete atractive pentru introducerea de produse noi datorita unei compozitii demografice mai tinere, a unei clase de mijloc in expansiune si a unui apetit puternic pentru lux accesibil”, a declarant Rob Wengel, Vice Presedinte si Director General al Nielsen Innovation in SUA.
“Totusi, atat nevoile cat si standardele si asteptarile consumatorilor din tarile in curs de dezvoltare pot diferi semnificativ de ale celor din pietele mature, de aceea fiecare piata trebuie abordata individualizat”.
Competitia intre branduri la nivel global
Competitia intre branduri este intensa si rafturile sunt aglomerate. Marea majoritate a produselor noi sunt eliminate din distributie inainte de a implini un an de la lansare.
“Rata de esec a produselor nou lansate este foarte mare, dar succesul nu este intamplator”, declara Johan Sjöstrand, Vice Presedinte si Director General al Nielsen Innovation in Europa.
“Succesul nu este doar rezultatul norocului sau al geniului. Din contra, succesul unei lansari de produs este rezultatul culminant al angajamentului si concentrarii organizatiilor pe dezvoltare de produs, marketing creativ, leadership inteligent si, mai presus de toate, pe intelegerea profunda a intelegerii consumatorului”.
Cum descopera consumatorii produsele noi?
Cel mai adesea, consumatorii afla despre produsele noi de la prieteni sau rude, aceasta sursa fiind citata de 56% din respondent la nivel global si fiind urmata de reclamele TV (52%), observarea produselor in magazine (48%) si cautarea active pe internet (44%). De fapt, 4 din primele 9 surse de a descoperi produse noi sunt platformele online, deoarece urmatoarele sunt: postarile in social media (26%), reclamele online (26%) si paginile de internet ale marcilor / producatorilor.
In timp ce sursele de informare din top sunt o combinatie de media platita, proprie si dobandita, tendinta consumatorilor de a se baza numai pe social media este in crestere cu 11% din 2012 pana acum. Folosirea social media pentru gasirea de produse noi este deosebit de mare in Africa / Orientul Mijlociu (34%) si America Latina (31%), comparativ cu 20% la nivel European si 22% in America de Nord.
Produsele inovatoare nu sunt numai pentru tineri
Desi este mai probabil ca respondentii mai tineri sa spuna ca au cumparat un produs nou in ultima lor vizita la bacanie, mai degraba decat cei mai in varsta, consumatorii caracterizati drept “early adopters” nu sunt neaparat incadrabili intr-o grupa de varsta.
La nivel global sunt cateva atribute ale produselor noi care sunt foarte atractive pentru toate grupele de varsta. Cele mai attractive sunt produsele accesibile ca pret (23%), convenabile (22%), cu un brand recunoscut (21%) si inovatoare (20%). Cand vine vorba despre produse pe care consumatorii si le-ar dori dar nu sunt disponibile pe piata, in top apar din nou produsele cu pret accesibil (43%) si convenabile (27%), urmand apoi atribute ca sanatos (28%) si prietenos cu mediul (26%).
“Early adopters nu sunt numai consumatorii tineri”, declara Taddy Hall, Vice Presedinte Nielsen Innovations in SUA.
“Consumatorii de toate varstele cauta produse care sa le faca viata mai buna si toti pot deveni avocati pasionati in favoarea unui produs care raspunde nevoilor lor. Daca in ultimul timp, cei din generatia Millennials beneficiaza de multa atentie, nu trebuie insa neglijate nevoile consumatorilor din toate grupele de varsta”.
Exista totusi cateva diferente notabile intre generatii. In mare, circa jumatate din respondentii apartinand generatiei de Baby Boomers (50-64 de ani) si Generatiei Tacute (+65 ani) declara ca isi doresc ca mai multe produse sa aiba un pret accesibil, comparativ cu numai 43% din cei apartinand Generatiei Z (15-20 ani), 40% Millennials (21-34 ani) si Generatiei X (35-49 ani). Si invers, un procent mai mare din membrii Generatiei Z (23%) si Millennials (21%) isi doresc mai multe produse premium decat cei din grupele de varsta mai inaintata (16% Generatia X, 7% Generatia Tacuta).
Sondajul global Nielsen a adunat peste 30.000 de respondenti cu acces la internet din 60 de tari pentru a intelege atitudinile si sentimentele consumatorilor cu privire la motivele ce stau in spatele intentiei de a cumpara un produs nou. In cadrul acestui studiu, este considerat un produs nou orice produs care nu a mai fost cumparat niciodata in trecut. Studiul dezvaluie motivele pentru a face cumparatura, identifica tipurile de produse pe care consumatorii le doresc dar nu le gasesc si detaliaza sursele de informatii pe care le folosesc consumatorii in acest proces.
Foto: Everythingpossible | Dreamstime.com – Graphic Word INNOVATION And 3d Pencil Light Bulb Photo
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz