Management Stiri

STUDIU: Majoritatea companiilor din România sprijină diversitatea și incluziunea

16 iun. 2020 2 min

STUDIU: Majoritatea companiilor din România sprijină diversitatea și incluziunea

Reading Time: 2 minute

Peste 80% dintre organizațiile din țară recunosc beneficiile diversității și incluziunii pentru angajați și pentru companii, marea majoritate considerând că includerea acestor valori în organizație conduce la creșterea nivelului de creativitate și productivitate a angajaților, dar și a gradului de implicare a acestora în activitățile derulate și a fidelității față de companie.

3 din 4 angajatori, consideră că includerea valorilor diversității și incluziunii (D&I) în organizații conduce le creșterea nivelului de creativitate și productivitate a angajaților, dar și a gradului de implicare a acestora în activitățile pe care le fac și a fidelității față de organizație, potrivit unui studiu recent realizat de MKOR Consulting.

În plus, politicile de D&I contribuie la îmbunătățirea imaginii pe care au angajatorii, în comunicarea externă, dar și la îmbunătățirea comunicării interne.

Mai mult, peste 7 din 10 organizații sunt de părere că D&I contribuie la creșterea nivelului de satisfacție și motivație în muncă a angajaților. Implicit, se produce o îmbunătățire a calității vieții și a stării mintale și fizice a angajaților, datorită creării unui mediu în care fiecare este acceptat, în care opiniile fiecăruia sunt ascultate și în care toți primesc oportunități egale.

81% dintre organizațiile din România se apleacă asupra diversității și incluziunii, prin activități punctuale, practici ori strategii bine definite.
Cele mai multe (45%) au o abordare mai degrabă informală a practicilor referitoare la diversitate și incluziune, activitățile dedicate incluziunii fiind în general punctuale.

Pe de altă parte, 36% dintre organizații au formulat strategii bine definite, cu practici specifice de abordare a diversității și incluziunii. Acestea sunt, în general, companii mari care dispun de resurse financiare, umane și de know-how pentru activitățile de D&I: 60% dintre companiile mari au strategii de D&I și 33% alocă bugete anuale pentru acestea.

Două treimi dintre organizații asigură resurse financiare pentru activitățile ce sprijină diversitatea și incluziunea. Totuși, doar 16% au stabilite bugete anuale pentru managementul și activitățile de D&I, în timp ce cele mai multe organizații (48%) alocă sumele necesare doar la nevoie, atunci când sunt propuse și aprobate proiecte punctuale.

Strategiile de D&I și preocupările organizațiilor din România vizează în special diversitatea de gen (86% dintre organizațiile care abordează D&I), integrarea persoanelor cu dizabilități (63%) și a celor ce aparțin unor grupuri etnice sau religioase (54%).

7 din 10 participanți la studiu au stabilit ținte măsurabile de reprezentare a diversității și incluziunii în organizațiile lor, cele mai multe referindu-se la egalitatea de gen, reflectată în ponderea femeilor în organizație, în general, și în poziții de conducere în special.

Jumătate dintre organizațiile participante la studiu urmăresc să echilibreze reprezentarea femeilor în poziții de management, ponderea medie țintită fiind de 45% din totalul pozițiilor de management.

Alte 21% dintre organizațiile participante la studiu își propun ca femeile să fie reprezentate în Consiliul de Administrație, ținta medie fixată fiind de 47%.Deși cele mai multe organizații au ținte de reprezentare a D&I, implementarea politicilor care privesc diversitatea și incluziunea se face mai degrabă nestructurat, mai mult de jumătate dintre ele (52%) neavând instrumente specifice de măsurare a progresului.

Studiul complet poate fi accesat gratuit aici

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: