Categories: Stiri

Studiu: mai mult de jumătate din adolescenții și tinerii din România vor să își schimbe aspectul fizic din cauza social media

Reading Time: 2 minute

Brandul Acnemy, ce contribuie la menținerea încrederii în sine în rândul adolescenților și tinerilor oferind produse inovatoare pentru tratarea acneei, a desfășurat, în perioada iulie-septembrie 2024, un studiu pe un eșantion de 100 de persoane cu vârste cuprinse între 12 și 20 de ani ce relevă relația dintre imaginea de sine și social media la nativii digitali Gen Z și Alpha.

Conform studiului realizat de Acnemy, imaginea de sine a adolescenților și tinerilor este semnificativ influențată de activitatea lor pe rețelele de socializare, majoritatea recunoscând că standardele ce țin de aspectul fizic observate în social media le influențează în mod negativ stima de sine. În același timp, nativii digitali spun că își doresc să fie recunoscuți în mediul social online pentru personalitatea, umorul și sinceritatea lor, fără să le fie analizat aspectul fizic.

În 2024, 97% dintre respondenți spun că accesează mai multe platforme de social media în fiecare zi, iar 93% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 12 și 20 de ani utilizează cel mai des platforma Instagram, în timp ce 82% dintre ei utilizează la fel de des platforma TikTok.

Relația dintre prezența în social media și imaginea de sine

Doar 7% dintre tineri au declarat că social media nu le afectează încrederea în sine, în timp ce peste o treime dintre ei simt că încrederea lor în sine este afectată semnificativ, iar 69% resimt stres, anxietate și neîncredere în sine datorită presiunii legate de aspectul fizic în social media. 64% dintre nativii digitali spun că evită uneori să se expună în social media de teama comentariilor negative pe care le-ar putea primi sau folosesc filtre pentru a arăta mai bine, iar 19% dintre respondenți s-au gândit să apeleze la intervenții estetice din cauza presiunii din social media.

Peste o treime dintre ei consideră că aspectul tenului este sursa neîncrederii lor atunci când se expun pe rețelele de socializare, iar 71% își doresc să-și îmbunătățească aspectul pielii. Aproape jumătate dintre tineri se confruntă cu acnee sau pete post-acneice, 63% dintre ei dorind să se simtă susținuți în lupta împotriva acneei.

Aproape jumătate dintre adolescenți și tineri consideră că imaginea de sine le este influențată semnificativ de standardele de frumusețe pe care le văd pe platformele de socializare, în timp ce 68% dintre nativii digitali resimt presiunea de a-și schimba aspectul fizic pentru a se ridica la standardele observate în mediul social online. Cu toate acestea, majoritatea nativilor digitali spun că apreciază la ceilalți utilizatori personalitatea și atribute precum perseverența, umorul și sinceritatea, dorindu-și să fie recunoscuți la rândul lor pentru aceleasi aspecte, cu empatie și bunătate.

Studiu online realizat de Aqua & MLL Group în anul 2024 pe un eșantion de 100 de persoane cu vârste cuprinse între 12 și 20 de ani.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Minio câștigă 9 premii la Employer Branding Awards 2024 și un Bronze la Digital Communication Awards Berlin

Minio își confirmă statutul de cea mai premiată agenție cu expertiză în employer branding, câștigând încă 10 premii în această…

7 minute ago

DRUID lansează o soluție de creare Agenți AI autonomi pentru companii

DRUID AI, companie specializată în inteligență virtuală conversațională, a lansat Conductor, un nou standard în coordonarea Agenților AI, fiind capabil…

13 minute ago

Studiu UAPR: Tinerii profesioniști au așteptări ridicate în ceea ce privește diversitatea, egalitatea și incluziunea la locul de muncă

Studiul Uniunii Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), realizat cu D&D Research, a măsurat printr-un chestionar elemente de satisfacție, atitudinale…

40 de minute ago

InfluenceMe 2024: Capacitatea influencerilor de a impacta indicatorii de brand scade în majoritatea cazurilor

De doisprezece ani, InfluenceMe powered by Starcom este primul și singurul studiu al industriei de comunicare din România, care documentează…

59 de minute ago

Adrian Stanciu: Meritocrație și dreptate

Dintre credințele pe care le-am ținut la mare preț cea mai mare parte a vieții mele, una pe care nu…

2 ore ago

Pago obține o finanțare de 2,3 milioane euro prin SeedBlink

Pago, serviciul de plăți care facilitează gestionarea facturilor și a serviciilor recurente pentru utilizatori, a reușit să strângă 2,3 milioane…

2 ore ago