Stiri

Studiu IRES: consumatorii caută alternative la fumat

24 iul. 2024 5 min

Studiu IRES: consumatorii caută alternative la fumat

Reading Time: 5 minute

Rezultatele celui mai recent studiu IRES, care reflecta perceptia utilizatorilor de produse cu risc redus* din Romania, arata ca acestia sunt dispusi sa caute alternative la fumat. In plus, consumatorii care au trecut de la fumat la produse care incalzesc tutunul, cum ar fi glo, sau la produse de vapat, afirma ca percep imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste starea fizica si stilul de viata comparativ cu fumatul. Aceasta este a patra editie a studiului privind perceptiile consumatorilor realizat de IRES referitor la produsele care incalzesc tutunul, iar rezultatele intaresc concluziile editiilor precedente. Aceasta editie a studiului a inclus, in premiera, perceptiile consumatorilor asupra trecerii de la fumat la produse de vapat, iar rezultatele reflecta efecte benefice similare.

Fumatorii romani care au trecut complet la produse cu risc redus* au indicat imbunatatiri ale conditiei fizice atunci cand utilizeaza produse care incalzesc tutunul sau de vapat comparativ cu fumatul, anume:

• 86% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 83% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca acestea ii fac sa tuseasca mai putin comparativ cu fumatul;
• 76% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 82% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca acestea le pot afecta mai putin dantura comparativ cu fumatul;
• 70% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 81% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca acestea le pot afecta mai putin capacitatea de a face efort fizic comparativ cu fumatul

Consumatorii de produse cu risc redus* care au facut trecerea completa la acest tip de produse si nu mai fumeaza spun, de asemenea, ca resimt si beneficii sociale comparativ cu fumatul:

• 99% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 97% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca aceste produse lasa mai putin miros neplacut pe haine si pe maini:
• 95% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 97% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca aceste produse afecteaza mai putin calitatea aerului la interior;
• 95% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 94% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca aceste produse lasa mai putin gust neplacut in gura.

Fumatorii cauta alternative cu risc redus* adaptate nevoilor lor, releva studiul IRES

BAT are un scop clar de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sanatatii si, pentru a realiza acest lucru, compania dezvolta de peste zece ani o gama larga de produse placute cu risc redus*, destinate consumatorilor adulti.

Conform studiului de perceptie a consumatorilor realizat de IRES, principalele argumente luate in considerare pentru utilizarea produselor cu risc redus* mentionate de fumatorii care au facut trecerea la acest tip de produse, indiferent daca uneori mai fumeaza sau nu, sunt experienta satisfacatoare (56%) si potentialul de risc redus al produselor care incalzesc tutunul (56%) sau de vapat (51%).

Ileana Dumitru - BAT

„Conceptul de reducere a riscurilor asociate fumatului este din ce in ce mai relevant pentru consumatori, asa cum reiese din cea de-a patra editie a acestui studiu, ale carui rezultate confirma din nou faptul ca alternativele cu risc redus* sunt o optiune viabila pentru cei care nu pot renunta la fumat. Alaturi de dovezile stiintifice solide care sustin produsele care incalzesc tutunul si produsele de vapat ca alternative cu risc redus* la fumat, perceptiile consumatorilor reprezinta o resursa informationala valoroasa pentru public si pentru autoritatile de reglementare, deoarece evidentiaza potentialul acestor produse ca solutii eficiente pentru reducerea incidentei fumatului”, a declarat Ileana Dumitru, Director Relatii Externe al Ariei Europa de Sud-Est, BAT.

„Studiul derulat de IRES scoate in evidenta o confirmare a tendintei de perceptie favorabila a efectelor utilizarii simultane sau ale trecerii de la tigari la produsele de tutun incalzit sau la tigari electronice. In ambele cazuri remarcam, in primul rand, o reducere a efectelor secundare asociate cu degradarea sanatatii (prezenta tusei, afectarea danturii, capacitatea de a face efort fizic). In al doilea rand, se remarca o reducere a unor factori posibili de inducere a distantarii sociale motivata olfactiv prin diminuarea mirosului neplacut pe haine, pe maini, in respiratie sau in aerul din interior. Fumatul in sine are o componenta serioasa de socializare, iar daca efectele secundare indezirabile sunt mai reduse, acest spatiu potential al socializarii ii poate include si pe cei care sunt mai putin deranjati de efectele utilizarii alternativelor la tutunul traditional. In al treilea rand, studiul nostru confirma tendintele din anii anteriori privind posibilitatea renuntarii la fumat, dar si a reintoarcerii la tigarile traditionale, in eventualitatea restrictionarii utilizarii in interior sau a cresterii pretului la produsele de tutun incalzit sau tigari electronice”, a mentionat Dan Jurcan, director de cercetare in cadrul Institutului IRES.

Studiul a fost realizat de IRES la comanda BAT Romania, iar concluziile sale se bazeaza pe perceptiile a doua grupuri de esantion reprezentative: consumatori care utilizeaza produse care incalzesc tutunul si care au renuntat complet sau partial la fumat (1025 utilizatori de cel putin 1 an) si consumatori care utilizeaza produse de vapat si care au renuntat complet sau partial la fumat (600 utilizatori de cel putin 1 an). Studiul a utilizat metoda de colectare CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) si a fost realizat in perioada 1 septembrie – 4 octombrie 2023.

*Bazat pe dovezile existente si presupunand o trecere completa de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc si provoaca dependenta.

Despre BAT in Romania

• BAT este liderul pietei tutunului din Romania, cu o cota de piata de circa 50%.
• In 2022, BAT a fost al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al Romaniei, cu circa 10,2 miliarde de lei platiti sub forma de taxe si accize
• BAT este un angajator strategic in Romania, creand peste 3.000 de locuri de munca in mod direct si generand alte 30.000 de locuri de munca indirect, pe lant¬ul de distribu¬tie si aprovizionare.
• Portofoliul BAT in Romania include in acest moment toate cele trei categorii de produse cu risc redus* care nu implica arderea tutunului, precum glo – dispozitivul pentru incalzirea consumabilelor din tutun si plante, dispozitivul pentru vapat, si pliculete moderne cu nicotina pentru uz oral
• Obiectivul nostru strategic este de a incuraja fumatorii adulti sa aleaga produse care nu implica arderea tutunului. Suntem pe deplin angajati in atingerea acestui scop care creeaza valoare adaugata pentru societate si pentru a deveni, astfel, o afacere bazata preponderent pe produse care nu implica arderea tutunului pana in 2035

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top cu o gama variata de bunuri de larg consum. Obiectivul nostru strategic este crearea unui viitor mai bun – A Better Tomorrow™ – prin intermediul unei lumi fara fum. Angajamentul nostru pentru atingerea acestui scop este reliefat de asumarea obiectivului ca 50% din veniturile noastre sa fie generate de produsele care nu implica arderea tutunului pana in 2035.

Compania sustine clar ca tigarile cauzeaza riscuri majore la adresa sanatatii si ca singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renuntarea la fumat. Pentru a construi o lume fara fum, BAT ii incurajeaza pe cei care continua sa fumeze sa faca trecerea complet la alternative cu risc redus* dovedit stiintific.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori sa aleaga produsele sale care nu implica arderea tutunului pana in 2030 si de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii pana in 2025. BAT si-a stabilit o serie de obiective ambitioase de sustenabilitate, precum reducerea cu 50% a emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 si 2 si reducerea cu 50% a emisiilor pentru Scopul 3 pana in 2030 (fata de referinta de baza din 2020) si 100% din ambalajele utilizate sa fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile pana in 2025.

BAT are peste 46.000 de angajati si, in 2023, grupul BAT a generat venituri de 27,28 miliarde de lire sterline si un profit din operatiuni de 12,46 miliarde lire sterline.

Portofoliul strategic al companiei include marcile sale globale de tigarete si o categorie tot mai larga de produse din tutun si nicotina. Portofoliul include produse precum tigari electronice, produse de incalzire a consumabilelor si produse moderne pentru uz oral. Aceste noi categorii de produse au generat venituri anuale de peste 3 miliarde de lire sterline de la dezvoltarea lor cu un deceniu in urma.

In prezent 24 de milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implica arderea tutunului, iar veniturile generate de aceste categorii reprezinta 16,5% din veniturile grupului in 2023.

Array

Articole pe aceeași temă: